Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Cherokee
Να λοιπόν και το νέο Cherokee. Το σημαντικότερο μοντέλο της Jeep την τελευταία δεκαετία. Ένα αυτοκίνητο φετίχ για πολλούς. Όχι βέβαια όσο το Wrangler. Όμως το Cherokee απέκτησε πάμπολλους φίλους όλα αυτά τα χρόνια. Ναι, εκείνο το στρογγυλοποιημένο Cherokee που είχε σπάσει την τετράγωνη λογική της προηγούμενης γενιάς. Μία… λογική που επιστρέφει πανηγυρικά στο νέο μοντέλο. Η σχεδίασή του είναι νέα, αν όμως το προσέξετε λίγο περισσότερο θα δείτε να αναβλύζει από τις γραμμές του αρκετά από
Να λοιπόν και το νέο Cherokee. Το σημαντικότερο μοντέλο της Jeep την τελευταία δεκαετία. Ένα αυτοκίνητο φετίχ για πολλούς. Όχι βέβαια όσο το Wrangler. Όμως το Cherokee απέκτησε πάμπολλους φίλους όλα αυτά τα χρόνια. Ναι, εκείνο το στρογγυλοποιημένο Cherokee που είχε σπάσει την τετράγωνη λογική της προηγούμενης γενιάς. Μία… λογική που επιστρέφει πανηγυρικά στο νέο μοντέλο. Η σχεδίασή του είναι νέα, αν όμως το προσέξετε λίγο περισσότερο θα δείτε να αναβλύζει από τις γραμμές του αρκετά από Dodge Nitro. Το πάτωμά του πάντως είναι όμοιο με του Dodge.
Το εσωτερικό του νέου Cherokee εξελίχθηκε, έγινε πιο ευρύχωρο, πρακτικότερο και εργονομικότερο. Χρησιμοποιεί καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά τα οποία δεν ακούγονταν (τριγμοί κλπ) ακόμα και όταν βάλαμε το Cherokee μέσα σε ρυάκια και ραχούλες. Το εσωτερικό του γενικά, αν και ως πιο εύσωμοι θα το θέλαμε λίγο πιο ευρύχωρο (το μεγάλο τούνελ περιορίζει κάπως τους χώρους για τα πόδια) διαθέτει όλα τα κομφόρ άνεσης (όπως θήκες και ποτηροθήκες κλπ), ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το σύστημα «MyGIG» που περιλαμβάνει ένα ισχυρό ηχοσύστημα με σκληρό δίσκο 20GB, σύστημα πλοήγησης και σύστημα Bluetooth για επικοινωνία με κινητό τηλέφωνο, τα οποία χρησιμοποιούν οθόνη αφής 6,5 ιντσών αλλά και φωνητικές εντολές. Ναι όλα αυτά στο καθαρόαιμο Cherokee. Κάποιοι θα πείτε ότι… φλώρεψε. Εμείς, αφού το βάλαμε και στα κατσάβραχα (βλέπε παρακάτω) θα λέγαμε ότι απλά εκσυγχρονίστηκε κρατώντας διακριτικά την ελκυστική αγριάδα του.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Οι κινητήρες που θα προσφέρονται με το νέο Cherokee, είναι ένας βενζίνης και ένας πετρελαίου. Οι άνθρωποι της Jeep αποφάσισαν να μην το εξοπλίσουν με τον μικρότερο κινητήρα, αφενός γιατί ταιριάζει καλύτερα ο 3,7 λίτρων, αφετέρου γιατί όποιος θέλει κάτι μικρότερο κοιτάει προς Patriot/Compass μεριά. Λογικό…
ON-OFF
Κάναμε πάμπολλα αφάλτινα και χωμάτινα χιλιόμετρα στο βουνό του Πηλίου. Η αλήθεια είναι ότι, ό,τι ξέραμε για το Cherokee μάλλον πρέπει να το ξεχάσουμε. Από τα πρώτα κι’ όλας χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι τα δεδομένα άλλαξαν, κυρίως στην εντός δρόμου κίνηση. Το αυτοκίνητο έγινε πιο φιλικό, με τον κινητήρα να ακούγεται ελάχιστα στην καμπίνα των επιβατών. Πατάει σταθερά στο οδόστρωμα και στρίβει απόλυτα και με ασφάλεια παρά τον όγκο του. Ακόμα και το σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα, προσφέρει καλύτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Όλα βέβαια τα παραπάνω, σχετίζονται με την επανασχεδιασμένη ανάρτηση, η οποία παραμένει με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω με ράβδο Panhard, ενώ και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν αντιστρεπτικές δοκοί.
Ο κινητήρας πράγματι καταναλώνει λιγότερο καύσιμο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Όμως, τόσο τα 200 περίπου επιπλέον κιλά του και οι νέες ρυθμίσει για λιγότερους ρύπους, κάνουν τους 211 ίππους του V6 να δείχνουν λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν. Ισχύ το αυτοκίνητο έχει και με το παραπάνω. Απλά έχασε αυτή τη σπιρτάδα που είχε. Βέβαια μεταξύ μας, δεν τίθεται θέμα ισχύος δύναμης και ροπής στο Cherokee. Αυτό το αυτοκίνητο δεν κατασκευάστηκε για κόντρες στα φανάρια…Κατασκευάστηκε όμως για εκτός δρόμου περιπέτειες, και εκεί είναι που πραγματικά σου χαμογελάει το καθαρόαιμο…
Σε πατημένους ανοικτούς χωματόδρομους, με το ESP ενεργοποιημένο και με τον διακόπτη στην αυτόματη τετρακίνηση (η διαδικασία επιλογής γίνεται πλέον με την μετακίνηση ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα) το αυτοκίνητο ήταν λες και κινούνταν στην άσφαλτο. Απόλυτη η συνεργασία όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων. Στα άγρια κομμάτια του βουνού, εκεί δηλαδή που αρχίζει η κατάληψη του λόφου, και με τον διακόπτη στο 4WD Low (με τα κατάλληλα ελαστικά βέβαια) δεν μας σταμάτησε τίποτα. Η… ανακαινισμένη τετρακίνηση Selec-Trac II συμπεριφέρεται καλά, ενώ βελτιώθηκαν και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Παράλληλα η γωνία μέγιστης αναρρίχησης φτάνει της 45 μοίρες. Σημειώστε ότι το νέο Cherokee διαθέτει και νέα βοηθήματα κατάβασης (Hill Descent Control) και εκκίνησης υπό κλίση (Hill Start Assist). Αναλυτικά για αυτά μπορείτε να μάθετε στην ενοτητα Αφιερώματα.
Εν κατακλείδι το νέο Cherokee περνάει σε μία άλλη, σαφώς πιο εκσυγχρονισμένη εποχή, κάτι που αναμφίβολα το χρειαζότανε, ενώ η τιμή εκκίνησης (με πολύ καλό εξοπλισμό) των 37.900 ευρώ, για αυτό που πλέον αντιπροσωπεύει αυτό το αυτοκίνητο, είναι απολύτως ικανοποιητική.
JEEP CHEROKEE 3.7 | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 3.700cc |
ΙΣΧΥΣ | 211PS @ 5.200rpm |
ΡΟΠΗ | 32kgm @ 4.000rpm |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 km/h | 8,9sec |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 195km/h |
ΜΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 11,7lt/100km |
ΚΙΒΩΤΙΟ | Αυτόματο κιβώτιο 4 σχ. |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) | 4.500x1.840x1.800 mm |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ | 341 lt |
ΒΑΡΟΣ | 2.010kg |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 | 283gr/km |
ΤΙΜΗ | από 37.900 ευρώ |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr