Μπάτον: Δε θα κερδίσουμε στην Αυστραλία!

Ο 35χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκεται για 6η χρονιά στη McLaren και πλέον μπορεί εύκολα να αξιολογήσει τη δυναμική του νέου μονοθεσίου της ομάδας.

Ο Μπάτον μετά από δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος με τα χιλιόμετρα που συμπλήρωσε. Το πρόβλημα που ανέκυψε από την πρώτη κιόλας μέρα δοκιμών με το στεγανοποιητικό/τσιμούχα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) δεν επιλύεται όπως αρχικά είχε εκτιμηθεί με στεγανοποιητικό διαφορετικής σχεδίασης. Πρέπει ν' αντιμετωπιστεί η αιτία που προκαλεί τη διαρροή και αυτό δεν μπορούσε να γίνει επιτόπου στην πίστα της Βαρκελώνης.  Σα να μην έφτανε αυτό ήρθε και η έξοδος του Αλόνσο χτες να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τη Βρετανική ομάδα που μέσα σε 4 μέρες συμπλήρωσε μόλις 104 γύρους στη Βαρκελώνη επίδοση ικανοποιητική για μια μέρα.

Τούτων δοθέντων οι τέσσερις μέρες δοκιμών ήταν οριοθετημένες για την McLaren Honda
στο δίπτυχο: λίγοι γύροι/περιορισμένη ισχύ. Η Honda επιστρέφει μετά από 6 χρόνια απουσίας στη F1, αναβιώνοντας ταυτόχρονα το θρυλικό συνδυασμό McLaren Honda που στο παρελθόν πήρε νίκες και πρωταθλήματα με τους Σένα και Προστ.

Φυσικά τα πράγματα έχουν αλλάξει τρομερά από τότε και η νέα υβριδική εποχή της F1
, με τις πολύπλοκες μονάδες ισχύος αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές. Η Honda ανακοίνωσε την επιστροφή της στο σπορ ακριβώς λόγω αυτής της πρόκλησης και καθυστέρησε ένα χρόνο για να ετοιμαστεί καλύτερα. 




Εμείς βρεθήκαμε στην Ισπανική πίστα καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας Honda (Αφοί Σαρακάκη ΑΕΜΒΕ) και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με όλα τα μέλη της ομάδας όπως και να παρακολουθήσουμε από κοντά την προσπάθεια της McLaren Honda να ετοιμαστεί ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στη Μελβούρνη της Αυστραλίας στις 15 Μαρτίου έναν αγώνα για τον οποίο ο Μπάτον (σ.σ: νικητής εκεί το 2009, το 2010 και το 2012) είναι σίγουρος πως δε θα καταφέρουν να κερδίσουν.



Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής που είναι ο πιο παλιός αυτή τη στιγμή οδηγός στο grid όντας από το 2000 στη F1 (σσ.: 266 εκκινήσεις, 15 νίκες, τίτλος το 2009), ήθελε πολύ να συνεχίσει φέτος στη McLaren και το έδειξε αυτό πέρυσι στο τέλος της χρονιάς με την απόδοσή του αλλά και μειώνοντας τις αποδοχές του.  Ο Μπάτον που πρόσφατα  παντρεύτηκε την Τζέσικα Μιτσιμπάτα διανύει ίσως την καλύτερη και πιο πλήρη περίοδο της ζωής του εξ' ου και ήταν σε καλή διάθεση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης παρότι η μέρα ήταν γι' αυτόν γεμάτη προβλήματα...



Πως εξελίχθηκαν οι δοκιμές;
Σίγουρα δεν ήταν οι καλύτερες μέρες, είχαμε το ίδιο πρόβλημα στο μονοθέσιο που προφανώς δεν επιλύεται εδώ στην πίστα οπότε υπήρχαν περιορισμοί στο τι μπορούσα να κάνω. Ευτυχώς τα στοιχεία από την 2η μέρα με τον Αλόνσο όπου συμπληρώσαμε 59 γύρους είναι ενθαρρυντικά.  Σήμερα κάναμε μόνο αεροδυναμικές αξιολογήσεις, εκκινήσεις και πιτ στοπ που μπορούσαν να γίνουν και πήγαν καλά ειδικά οι εκκινήσεις που επιχειρήσαμε για πρώτη φορά.

Πως αξιολογείς την μέχρι τώρα πρόοδο σας;
Είμαστε πίσω στο πρόγραμμα, είναι δύσκολα για μας, φοβάμαι ότι δεν θα είμαστε έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα.  Όμως η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική απ' ότι τα προηγούμενα δυο χρόνια. Εκείνες τις φορές ήμασταν απλώς αργοί τώρα όμως είναι μια καινούργια κατάσταση για την ομάδα. Πέρυσι όλοι είχαν παρεμφερή προβλήματα φέτος όμως οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν μια χρονιά εμπειρίας με τις νέες μονάδες ισχύος σε αντίθεση μ' εμάς. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δείχνει χειρότερο απ' ότι είναι σίγουρα  θα ήθελα να κάνω πολλούς γύρους κάθε μέρα που οδηγώ αλλά υπάρχουν πολλά θέματα προς επίλυση. Ελπίζω στο επόμενο τεστ (26/2 - 1/3) να συμπληρώσουμε πολλά χιλιόμετρα και να πιέσουμε το μονοθέσιο μας στο όριο ώστε να εμφανιστούμε επαρκώς προετοιμασμένοι στον πρώτο αγώνα. Σίγουρα δε θα κερδίσουμε στον πρώτο αγώνα της φετινής χρονιάς θέλουμε όμως να κερδίσουμε στον τελευταίο αγώνα.  Νιώθω πως το φετινό μονοθέσιο έχει μεγάλη δυναμική, δεν είναι εύκολο όμως να το διαπιστώσουμε αυτό τώρα καθώς υπάρχουν πολλά θέματα.

Οι πρώτες σου εντυπώσεις από τη νέα McLaren Honda;
Το μονοθέσιο δουλεύει αρκετά καλά όταν το πιέζεις, η οδηγισιμότητα (driveability) της μονάδας ισχύος έχει βελτιωθεί θεαματικά από τα προηγούμενα τεστ  έχουν γίνει τεράστια βήματα προόδου απλά δεν μπορείτε να τα δείτε γιατί υπάρχουν τα προβλήματα στο κάδρο.  Η ενσωμάτωση της μονάδας ισχύος είναι φανταστική σ' αυτό το μονοθέσιο και αυτό βοηθά σημαντικά τη ροή του αέρα και την αεροδυναμική απόδοση. Επίσης δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα ψύξης ή υπερθέρμανσης. Άλλα θέματα έχουμε τα οποία επιλύονται και δε θα μας οδηγήσουν σε συμβιβασμούς σε κάποιους τομείς. Δεν έχουμε απαιτήσεις για τον πρώτο αγώνα, απλά δουλεύουμε πάνω στους τομείς που πάσχουμε. Υπάρχουν τομείς που είμαστε πολύ δυνατοί και κάποιοι που υστερούμε, αυτούς θα βελτιώσουμε.



Πως βλέπεις τη συνεργασία με τον Αλόνσο;
Για μένα είναι ο τέταρτος διαφορετικός teammate τα τελευταία τέσσερα χρόνια (Χάμιλτον 2012, Πέρεζ 2013, Μάγκνουσεν 2014). Είναι σημαντικό να δουλεύεις με κάποιον έμπειρο που ξέρει τι θέλει. Θα έρθει η στιγμή του συναγωνισμού αλλά μέχρι τότε είμαστε μέλη της ίδιας ομάδας που προσπαθεί να προοδεύσει.

Έχεις εικόνα για τον ανταγωνισμό;
Παρακολουθώ τους χρόνους δεν είναι εύκολο να διαβάσεις τι ακριβώς γίνεται. Νομίζω πως η Mercedes θα είναι η ταχύτερη αυτό φαίνεται στο ρυθμό τους όταν κάνουν πολλούς γύρους μαζεμένους, η Ferrari είναι πολύ δυνατή, δεν μπορώ να αξιολογήσω που βρίσκεται η Williams ενώ η Sauber δείχνει να έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα, αυτό είναι καλό γι' αυτούς.  Η Red Bull επίσης είναι καλή είναι πιο ενδιαφέρον φέτος γιατί δεν μπορείς να πεις με σιγουριά πως έχουν διαμορφωθεί οι ισορροπίες δυνάμεων. Είναι σπουδαίο αν πάμε στην Αυστραλία χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει.

Ποιο είναι το δυνατό σημείο της μονάδας ισχύος της Honda;
Άκουγα πέρυσι πολλά παράπονα για την οδηγησιμότητα των μονάδων ισχύος των άλλων δυο κατασκευαστών που εγώ δεν έχω οδηγήσει. Η μονάδα ισχύος της Honda είναι ευκολοδήγητη και αποδίδει ομαλά την ισχύ της, αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο προόδου. Επιπλέον στα φρένα υπάρχει ισορροπία οπότε είναι ευχάριστο ότι είμαστε σε θέση να βελτιστοποιήσουμε τη λειτουργία της μονάδας ισχύος στην επιτάχυνση αλλά και στο φρενάρισμα.



Η πρώτη εκ των δυο περιόδων χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη ολοκληρώθηκε σήμερα η δεύτερη και τελευταία ξεκινά την ερχόμενη Πέμπτη 26/2.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr