F1: Κωμικές καταστάσεις!
F1: Κωμικές καταστάσεις!
Το δικαστήριο της Αυστραλίας επέβαλε στη Sauber να δώσει θέση οδηγού στον Κιέντο φαν ντερ Γκάρντ.
Η ένδεια στην οποία έχουν περιέλθει οι μικρές ομάδες της F1, οδηγεί σε καταστάσεις που πλήττουν την εικόνα του σπορ. Κομβικό σημείο των προβλημάτων το κόστος των νέων μονάδων ισχύος, ξαφνικά από 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που ήθελαν οι ομάδες για κινητήρες βρέθηκαν στα 25 εκ. ετησίως για μονάδες ισχύος. Όπως είναι γνωστό Caterham και Marussia φαλίρισαν και δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την περσινή χρονιά ενώ Lotus, Force India και Sauber αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι προμηθευτές των δυο ομάδων που φαλίρισαν έμειναν απλήρωτοι και για να επιβιώσουν ζήτησαν προκαταβολές από τις άλλες ομάδες που δεν είχαν την ρευστότητα ν’ ανταποκριθούν. Φαύλος κύκλος με θύμα το σπορ…
Η Force India περιορίστηκε σε ελάχιστα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης φέτος γιατί δεν είχε πληρώσει ανεξάρτητους προμηθευτές και δεν μπορούσε να πάρει το νέο της σασί. Η Sauber όπως και οι Lotus (Μαλντονάντο) αλλά και η Force India (Πέρεζ) επιλέγει οδηγούς με βάση τη χορηγική στήριξη και όχι την οδηγική ικανότητα. Η Ελβετική ομάδα το παράκανε όμως καθώς είχε συμβόλαιο συνεργασίας με φαν ντερ Γκαρντ, Σούτιλ και τελικά έδωσε τις θέσεις των οδηγών σε Έρικσον, Νασρ που προφανώς ήταν οι πλειοδότες σε χορηγικό επίπεδο. Πρέπει να σημειωθεί εδώ πως οι δυο τους είναι διαφορετικές περιπτώσεις, ο Έρικσον έχει τη θέση μόνο λόγω χρημάτων τη στιγμή που ο Νασρ έχει εκτός από οικονομική στήριξη και σπουδαίο οδηγικό ταλέντο.
Ο φαν ντερ Γκαρντ κινήθηκε νομικά εναντίον της Sauber στην αρχή σε διαιτησία στην Ελβετία όπου κέρδισε την υπόθεση και στη συνέχεια με βάση αυτήν, πήγε στο ανώτερο δικαστήριο στην Αυστραλία απαιτώντας να του δοθεί μια θέση οδήγησης. Το δικαστήριο της Βικτόρια απεφάνθη σήμερα το πρωί ότι ο Ολλανδός οδηγός πρέπει να οδηγήσει όλη τη χρονιά για τη Sauber. Η ομάδα υπέβαλε έφεση που θα εκδικαστεί σήμερα το απόγευμα.
Η Force India περιορίστηκε σε ελάχιστα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης φέτος γιατί δεν είχε πληρώσει ανεξάρτητους προμηθευτές και δεν μπορούσε να πάρει το νέο της σασί. Η Sauber όπως και οι Lotus (Μαλντονάντο) αλλά και η Force India (Πέρεζ) επιλέγει οδηγούς με βάση τη χορηγική στήριξη και όχι την οδηγική ικανότητα. Η Ελβετική ομάδα το παράκανε όμως καθώς είχε συμβόλαιο συνεργασίας με φαν ντερ Γκαρντ, Σούτιλ και τελικά έδωσε τις θέσεις των οδηγών σε Έρικσον, Νασρ που προφανώς ήταν οι πλειοδότες σε χορηγικό επίπεδο. Πρέπει να σημειωθεί εδώ πως οι δυο τους είναι διαφορετικές περιπτώσεις, ο Έρικσον έχει τη θέση μόνο λόγω χρημάτων τη στιγμή που ο Νασρ έχει εκτός από οικονομική στήριξη και σπουδαίο οδηγικό ταλέντο.
Ο φαν ντερ Γκαρντ κινήθηκε νομικά εναντίον της Sauber στην αρχή σε διαιτησία στην Ελβετία όπου κέρδισε την υπόθεση και στη συνέχεια με βάση αυτήν, πήγε στο ανώτερο δικαστήριο στην Αυστραλία απαιτώντας να του δοθεί μια θέση οδήγησης. Το δικαστήριο της Βικτόρια απεφάνθη σήμερα το πρωί ότι ο Ολλανδός οδηγός πρέπει να οδηγήσει όλη τη χρονιά για τη Sauber. Η ομάδα υπέβαλε έφεση που θα εκδικαστεί σήμερα το απόγευμα.
Ο Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ σήμερα το πρωί έξω από το δικαστήριο στην Αυστραλία.
Ταυτόχρονα η Sauber εξέδωσε ανακοίνωση που λέει: « Είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση και θέλουμε να αξιολογήσουμε τι σημαίνει για μας και τι επίδραση θα έχει στο ξεκίνημα της σεζόν. Δεν μπορούμε να κάνουμε συμβιβασμούς στην ασφάλεια της ομάδας ή κάποιου άλλου οδηγού στην πίστα δίνοντας σε έναν απροετοίμαστο οδηγό το μονοθέσιο μας που είναι φτιαγμένο στα μέτρα των δυο οδηγών μας».
Ο ισχυρισμός για την ασφάλεια ήταν και η βασική υπερασπιστική γραμμή της Ελβετικής ομάδας που κατέπεσε στο δικαστήριο. Είναι προσχηματικό η Sauber να θέτει θέμα ασφαλείας για το δοκιμαστή της, την στιγμή που στο grid θα βρεθεί (;) μονοθέσιο της Marussia χωρίς δοκιμές με δυο οδηγούς Στήβενς/Μέρχι οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε χιλιόμετρο μ’ αυτό. Η Marussia που πέρυσι πτώχευσε αλλά με κάποιο τρόπο θα βρεθεί ξανά στο grid φέτος είχε στο πρόσφατο παρελθόν δυο σοβαρότατα συμβάντα. Τον Ιούλιο του 2012 η Βιγιότα τραυματίστηκε στο κεφάλι οδηγώντας μονοθέσιο της ομάδας σε δοκιμές εξέλιξης και πέθανε από επιπλοκές τον Οκτώβριο του 2013 ενώ πέρυσι στο Ιαπωνικό GP τραυματίστηκε ο Μπιανκί, ο οποίος από τότε βρίσκεται σε κώμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα