F1: Το μυστικό υπεροχής της Mercedes!

Είναι δεδομένο πως η μονάδα ισχύος της γερμανικής εταιρείας κάνει τη διαφορά όχι μόνο όσον αφορά στην απόδοση αλλά και στον τρόπο λειτουργίας που είναι ομαλός και σύμφωνος με τις επιθυμίες των οδηγών.

Έχουν γραφτεί πολλά γύρω από το λόγο υπεροχής της Mercedes για να κατανοήσει κανείς εις βάθος τι συμβαίνει θα πρέπει να εμπεδώσει τον τρόπο λειτουργίας των μονάδων ισχύος.
Πρόκειται για σύνθετο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα με υπερτροφοδότη, 1.6lt, δυο ηλεκτροκινητήρες, μια μονάδα διαχείρισης, και μπαταρία. Ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας (Motor Generator Unit Kinetic) είναι συνδεδεμένος στο στρόφαλο και ανακτά κινητική ενέργεια στη φάση της πέδησης η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία και αποδίδεται στη φάση της επιτάχυνσης. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται και στα υβριδικά αυτοκίνητα παραγωγής.

Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας (MGU H) εδράζεται πάνω στον άξονα του υπερτροφοδότη, ανάμεσα στην τουρμπίνα και το συμπιεστή και περιστρέφεται με 125.000rpm. Αυτός ανακτά μέρος της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων. Στη φάση της πέδησης λειτουργεί και σα waste gate (βαλβίδα ανακούφισης) αποθηκεύοντας ενέργεια ενώ στην αρχή της φάσης επιτάχυνσης, περιστρέφει το συμπιεστή (εξάλειψη turbo lag) μέχρι η πίεση των καυσαερίων στην τουρμπίνα να της επιτρέψουν να το κάνει αυτή. Πρόκειται για τεχνολογία που δεν έχει περάσει ακόμη στα αυτοκίνητα παραγωγής και συνετέλεσε σημαντικά στη βελτίωση της κατανάλωσης της μονάδας ισχύος κατά 35% σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες V8 για ίδιο ρυθμό ανά γύρο.



Από πέρυσι η Mercedes είχε διαφορετική διάταξη από Ferrari και Renault
που έχουν υιοθετήσει την ίδια λύση.



Οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει την τουρμπίνα στη μια άκρη του θερμικού κινητήρα και το συμπιεστή στην άλλη. Δίπλα του βρίσκεται ο μικρός ηλεκτροκινητήρας (MGU-H). To μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι οι μειωμένες ανάγκες ψύξης που επηρεάζουν θετικά τη συνολική απόδοση.



Οι Γάλλοι και Ιταλοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει την τουρμπίνα και το συμπιεστή μαζί και πίσω από το συμπιεστή δίπλα στο θερμικό κινητήρα το μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H).


Οι Ιάπωνες μηχανικοί πήγαν σ’ ένα συνδυασμό λύσεων βάζοντας το μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) ανάμεσα σε τουρμπίνα και συμπιεστή όπως η Mercedes αλλά τα τοποθέτησαν όλα πίσω όπως οι Renault/Ferrari. Επιπλέον στην άλλη άκρη εμπρός τοποθετήθηκε ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας (MGUK). Μένει να δούμε αν αυτή η διάταξη αποδειχτεί άσσος στο μανίκι της McLaren. Πάντως μέχρι σήμερα έχει δώσει περισσότερα προβλήματα απ’ ότι λύσεις μολονότι οι οδηγοί της ομάδας μιλούν για εντυπωσιακά ομαλή λειτουργία.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr