GP Αυστραλίας, ελεύθερες δοκιμές: Η Mercedes και οι άλλοι!
Οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον βρίσκονταν σε δικό τους ρυθμό σήμερα στην Αυστραλία με διαφορά μεγαλύτερη του δευτερολέπτου από τους υπόλοιπους.
Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους τη μέση και τη μαλακή γόμα της Pirelli στην πρώτη περίοδο χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα (άσπρο σιρίτι) ως επί το πλείστον. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών εκτιμά πως η διαφορά ανάμεσα στις δυο γόμες βρίσκεται περίπου στο 1.2 sec/γύρο. Τόση ήταν και η διαφορά που είχε ο Ρόσμπεργκ από τον 3ο στην κατάταξη Βάλτερι Μπότας με τη Williams. Πέρυσι έβρεχε στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά η επίδοση του Ρόσμπεργκ 1.29.5 ήταν εφάμιλλη της ταχύτερης περσινής το τριήμερο του αγώνα.
Στη Ferrari το πρώτο δείγμα γραφής δεν ήταν αρνητικό, τη στιγμή που στη Red Bull o Ρικιάρντο δεν ξεκίνησε καλά. Προβλήματα με μια διαρροή υδραυλικών στην αρχή και μετά ο Αυστραλός βρέθηκε σε δύσκολη θέση στην πίστα κάνοντας τετακέ ενώ διαμαρτύρονταν στην ομάδα για την απότομη απόκριση του γκαζιού. Την ίδια στιγμή ο Κβιάτ δεν ήταν ικανοποιημένος από το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτρικού κυκλώματος των πίσω φρένων (brake by wire) στην πέδηση του μονοθεσίου.
Όπως ήταν αναμενόμενο στη McLaren Honda είχαν πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος που περιόρισε την δραστηριότητα των Μπάτον και Μάγκνουσεν
Οι χρόνοι στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνοι |
Διαφορά |
Γύροι |
|
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m29.557s |
- |
19 |
|
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m29.586s |
0.029s |
19 |
|
3 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m30.748s |
1.191s |
20 |
|
4 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso/Renault |
1m31.014s |
1.457s |
32 |
|
5 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m31.029s |
1.472s |
13 |
|
6 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m31.067s |
1.510s |
31 |
|
7 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m31.188s |
1.631s |
19 |
|
8 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m31.310s |
1.753s |
14 |
|
9 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m31.451s |
1.894s |
22 |
|
10 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m31.570s |
2.013s |
9 |
|
11 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m32.073s |
2.516s |
18 |
|
12 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m32.247s |
2.690s |
22 |
|
13 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m32.261s |
2.704s |
19 |
|
14 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m34.542s |
4.985s |
6 |
|
15 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Honda |
1m34.785s |
5.228s |
7 |
|
16 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
2m17.782s |
48.225s |
5 |
Στη φωτ. ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την W06 σήμερα στο Άλμπερτ Παρκ όπου ήταν ταχύτερος όλων.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο ρυθμός των Mercedes ανέβηκε θεαματικά χάρη και στα μαλακά ελαστικά (κίτρινο σιρίτι) της Pirelli που χρησιμοποιήθηκαν με το Ρόσμπεργκ να σταματά το χρονόμετρο στο 1:27.7. Ο μόνος που κινήθηκε στο ρυθμό του ήταν ο Χάμιλτον ενώ ο Φέτελ με τη Ferrari ήταν επτά δέκατα πίσω.
Προς το τέλος της περιόδου λόγω ότι ο ήλιος έδυε έπεσε η θερμοκρασία του οδοστρώματος.
Οι Ρικιάρντο και Μάσα έμειναν άπραγοι λόγω αλλαγής μονάδας ισχύος. Καθότι οι Manor και πάλι δε βγήκαν στην πίστα μόνο 16 οδηγοί πήραν χρόνο. Στη Sauber τελικά έδωσαν τα μονοθέσια στους Νασρ και Έρικσον για τη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ο Έρικσον αντιμετώπισε ένα περίεργο πρόβλημα με τον πίσω τροχό/ανάρτηση καθώς έβρισκε στο αμάξωμα.
Ο Μάγκνουσεν βρέθηκε εκτός με τη McLaren βγάζοντας την κόκκινη σημαία στη διαδικασία για 7 λεπτά όταν έχασε τον έλεγχο στη στροφή 6 και χτύπησε στην μπαριέρες. Απογοήτευση και για τον πολυνίκη στο Άλμπερτ Παρκ, Τζένσον Μπάτον που ήταν 3.7 sec πίσω από το Ρόσμπεργκ.
Οι χρόνοι στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m27.697s |
- |
29 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m27.797s |
0.100s |
25 |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m28.412s |
0.715s |
33 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m28.842s |
1.145s |
33 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m29.265s |
1.568s |
32 |
6 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m30.016s |
2.319s |
27 |
7 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso/Renault |
1m30.071s |
2.374s |
41 |
8 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m30.104s |
2.407s |
11 |
9 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m30.205s |
2.508s |
37 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m30.473s |
2.776s |
30 |
11 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m30.755s |
3.058s |
33 |
12 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m30.980s |
3.283s |
32 |
13 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m31.387s |
3.690s |
21 |
14 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m31.395s |
3.698s |
6 |
15 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m32.303s |
4.606s |
14 |
16 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Honda |
1m33.289s |
5.592s |
4 |
Το μονοθέσιο του Ράικονεν έβρισκε συνέχεια κάτω πετώντας σπίθες.
Το πρώτο δείγμα γραφής στην Αυστραλία δείχνει πως η διαφορά των Mercedes από τον ανταγωνισμό έχει διευρυνθεί. Με βάση την πρώτη εικόνα δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ένα σενάριο που κάποιος στο ξεκίνημα της χρονιάς θα κοντράρει τους Χάμιλτον/Ρόσμπεργκ. Η Ferrari έχει κάνει ένα εντυπωσιακό βήμα μπροστά και θα κοντραριστεί με τη Williams για τη 2η θέση. Από κει και πίσω το χάος με Red Bull και McLaren να έχουν μεγαλύτερη προβλήματα απ’ ότι θα περίμενε κανείς.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 08:00 το πρωί και θα μεταδοθούν απευθείας από τον ΟΤΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr