GP Μαλαισίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερες οι Mercedes!
Όπως αναμένονταν οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον σημείωσαν τους ταχύτερους γύρους σήμερα πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Σεπάνγκ όπου την Κυριακή στις 10 το πρωί ώρα Ελλάδος θα διεξαχθεί ο 2ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.
Όλα αυτά δεν εμπόδισαν το Βρετανό πρωταθλητή να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο ημέρας σπάζοντας το φράγμα του 1:40.
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ταχύτερος όλων ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes. Εκεί δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου η μέση γόμα της Pirelli αλλά μόνο η σκληρή. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει θέσει στη διάθεση των ομάδων για αυτόν τον αγώνα τις δυο πιο σκληρές της γόμες. Όπως εξηγεί η Pirelli: «Η πίστα έχει ένα από τα πιο τραχιά οδοστρώματα που συναντάμε όλη τη σεζόν και ταυτόχρονα έναν αριθμό γρήγορων στροφών στις οποίες μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών υπό υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Για όλους αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας».
Πίσω από το Ρόσμπεργκ με μικρή διαφορά ήταν ο Ράικονεν που φάνηκε από την αρχή να βρίσκεται σε καλή μέρα. Θυμίζουμε πως ο Iceman έχει πάρει το 2003 την πρώτη νίκη στην καριέρα του με τα χρώματα της McLaren στην πίστα της Σεπάνγκ.
Ο Αλόνσο σήμερα στην πίστα της Σεπάνγκ...
Οι Αλόνσο και Μπότας που δεν είχαν αγωνιστεί στην Αυστραλία επανεμφανίστηκαν με τις McLaren και Williams ενώ συμπλήρωσαν γύρο και οι δυο Marussia/Manor. Συνολικά είχαμε 20 μονοθέσια σήμερα εν δράσει αν και παραμένει ζητούμενο να κατορθώσουν οι Manor να σημειώσουν χρόνο μέσα στο 107% του πρώτου χρόνου. Η επίδοση του Αλόνσο ήταν 2.7 sec πιο αργός απ’ αυτόν του Ρόσμπεργκ. Μια είδηση για τη Williams είναι και η συνεργασία με τον Άντριαν Σούτιλ σε ρόλο 3ου οδηγού. Ταυτόχρονα υπάρχει προβληματισμός στην ομάδα για την υστέρηση του μονοθεσίου σε τελική ταχύτητα σε σχέση με το περσινό. Ένα λάθος των μηχανικών του Μάσα έφερε μια προειδοποίηση που συνοδεύεται με πρόστιμο 10.000 ευρώ αν επαναληφθεί. Αφορά στη χρήση του έξτρα σετ σκληρής γόμας που έχουν διαθέσιμη οι οδηγοί για τα πρώτα 30 λεπτά του FP1 μετά την ολοκλήρωση αυτού του χρονικού ορίου.
Ο Άντριαν Σούτιλ σήμερα στα πάντοκ της Σεπάνγκ με τα χρώματα της Williams.
Συνολικά οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m40.124s |
- |
20 |
2 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m40.497s |
0.373s |
17 |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m40.985s |
0.861s |
13 |
4 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m41.543s |
1.419s |
14 |
5 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m41.596s |
1.472s |
26 |
6 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m41.787s |
1.663s |
15 |
7 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m41.803s |
1.679s |
23 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m41.882s |
1.758s |
23 |
9 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m42.055s |
1.931s |
18 |
10 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m42.064s |
1.940s |
16 |
11 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m42.103s |
1.979s |
23 |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m42.567s |
2.443s |
19 |
13 |
Raffaele Marciello |
Sauber/Ferrari |
1m42.621s |
2.497s |
13 |
14 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m42.885s |
2.761s |
20 |
15 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m42.893s |
2.769s |
13 |
16 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m43.054s |
2.930s |
15 |
17 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m43.100s |
2.976s |
19 |
18 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m46.686s |
6.562s |
8 |
19 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m47.683s |
7.559s |
8 |
20 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
- |
- |
4 |
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Ρόσμπεργκ επικεντρώθηκε σε προσομοίωση αγώνα ενώ ο Χάμιλτον αξιοποίησε τη δυναμική της μέσης γόμας για να γράψει τον ταχύτερο χρόνο. Πολύ καλός ρυθμός για τις Ferrari αν ο Φέτελ δεν είχε κάνει τετακέ στον τελευταίο του γύρο θα ήταν δεύτερος μπροστά από το Ράικονεν. Συνολικά η εικόνα της Ιταλικής ομάδας είναι ενθαρρυντική για τη συνέχεια, θυμίζουμε πως η Ferrari είναι πολυνίκης στην πίστα της Σεπάνγκ.
Κατά τη διάρκεια της 2ης περιόδου οι οδηγοί που ακούστηκαν να παραπονιούνται περισσότερο ήταν οι Μπάτον και Ρικιάρντο, προφανώς γιατί το σετάρισμα των μονοθεσίων τους (McLaren, Red Bull) απέχει πολύ από το επιθυμητό. Ο Μπάτον ανέφερε έντονη υποστροφή στις αργές στροφές την ώρα που ο Ρικιάρντο δεν ήταν ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά της RB10. Στην Red Bull προφανώς ξέρουν πως δεν έχουν ανταγωνιστική μονάδα ισχύος και έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους σε μικρά βήματα προόδου κάθε φορά. Ο άλλος οδηγός της ομάδας Δανιήλ Κβιάτ σημείωσε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο ημέρας αλλά στο τέλος αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος. Πολλοί οδηγοί αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την πρόσφυση του πίσω μέρους όπως ο Μπότας ειδικά μετά από κάποιους γύρους με τη μέση γόμα. Στη Lotus είχαν πολλά προβλήματα ειδικά στο FP2 αν και ο χρόνος του Γκροζάν στο FP1 είναι ενθαρρυντικός για τη συνέχεια. Στη Βρετανική ομάδα άλλαξαν τη διάταξη των σωληνώσεων στον υπερσυμπιεστή, καθώς μια χαλαρή σύνδεση ήταν ο λόγος της εγκατάλειψης του Γκροζάν στην Αυστραλία.
Συνολικά οι χρόνοι της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Μονοθέσιο |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m39.790s |
- |
16 |
2 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m40.163s |
0.373s |
29 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m40.218s |
0.428s |
26 |
4 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m40.346s |
0.556s |
17 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m40.450s |
0.660s |
31 |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m40.560s |
0.770s |
27 |
7 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m40.652s |
0.862s |
29 |
8 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m41.220s |
1.430s |
30 |
9 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m41.261s |
1.471s |
30 |
10 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m41.799s |
2.009s |
8 |
11 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m41.877s |
2.087s |
15 |
12 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m41.988s |
2.198s |
30 |
13 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m42.242s |
2.452s |
24 |
14 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m42.291s |
2.501s |
31 |
15 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m42.330s |
2.540s |
28 |
16 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m42.506s |
2.716s |
25 |
17 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m42.637s |
2.847s |
24 |
18 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m42.948s |
3.158s |
7 |
19 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m45.704s |
5.914s |
12 |
20 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m47.229s |
7.439s |
6 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr