GP Κίνας: Ποιος θα κοντράρει τις Mercedes;
09.04.2015
11:22
Ανήμερα το Πάσχα για τους Ορθόδοξους θα διεξαχθεί ο 3ος αγώνας του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, το Κινέζικο GP.
Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως
σήμερα αναδείχτηκαν οκτώ διαφορετικοί νικητές. Φέτος θα είναι η 12η φορά που γίνει αγώνας εκεί, πολυνίκης ανάμεσα στους
οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις
Χάμιλτον (2014, 2011, 2008). Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το
2005 και το 2013 ήταν η σειρά του Αλόνσο με Renault και Ferrari
αντίστοιχα, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο
Ράικονεν επίσης με Ferrari, ενώ το 2009 ο
Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του οδηγώντας
για την ομάδα που τον έστεψε τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Το 2010 υπό
βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Το 2012 ήταν η σειρά του
Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes ν' ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου
στην παρθενική νίκη της Mercedes ως κατασκευαστή στη σύγχρονη εποχή.
Ήταν και η πρώτη νίκη του Γερμανού κατασκευαστή από το 1955 και το
Ιταλικό GP με το Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Οι Mercedes είναι και φέτος φαβορί στην Κίνα, στην πιο σημαντική αγορά για τα αυτοκίνητα της Γερμανικής φίρμας.
Στη Ferrari έχουν συγκρατημένη αισιοδοξία μετά τη νίκη στη Μαλαισία αλλά και το ρυθμό που μπορεί να διατηρήσει η SF15T σε συνθήκες αγώνα. Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Στo 80% του γύρου στην Κίνα στρίβεις, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν μόνιμα μεταφέρεται ενέργεια διαμέσου των ελαστικών. Η επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών πρέπει να είναι χωρίς σπινάρισμα για τους οδηγούς. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης που υιοθετούν οι ομάδες στην Κίνα είναι στο μέσον της κλίμακας, καθώς έχουν στόχο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας αλλά και κατά τη διέλευση από τις στροφές. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα. Οι καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα είναι από 11 έως 15 βαθμών Κελσίου με σποραδική συννεφιά και 10% πιθανότητα βροχής τη μέρα του αγώνα. Μπορεί να υπάρχει μεγάλη διακύμανση στις συνθήκες.
Η μέση γόμα αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές θερμοκρασίες ενώ η μαλακή γόμα στις υψηλές θερμοκρασίες. Σε συνδυασμό παρέχουν εγγύηση για ομαλή λειτουργία σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Οι στροφές 3 – 4, 7 – 8 και 12 – 13 απαιτούν προοδευτική επιτάχυνση. Είναι όμως εξίσου σημαντική η επιλογή της ενδεδειγμένης ηλεκτρονικής χαρτογράφησης στη μονάδα ισχύος ώστε να αποφευχθεί το περιττό σπινάρισμα που φθείρει τα ελαστικά. Ειδικά κατά τη φάση της διέλευσης από την οβάλ στροφή 13 με το μέγιστο της κάθετης δύναμης να πιέζει το μονοθέσια η επιφάνεια επαφής των ελαστικών αυξάνεται σημαντικά σε σχέση με το εμβαδό της όταν το μονοθέσιο είναι ακίνητο. Ο ψυχρός καιρός πιθανόν θα έχει ως αποτέλεσμα μετατοπίσεις στο πέλμα του ελαστικού
Στη Ferrari έχουν συγκρατημένη αισιοδοξία μετά τη νίκη στη Μαλαισία αλλά και το ρυθμό που μπορεί να διατηρήσει η SF15T σε συνθήκες αγώνα. Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Στo 80% του γύρου στην Κίνα στρίβεις, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν μόνιμα μεταφέρεται ενέργεια διαμέσου των ελαστικών. Η επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών πρέπει να είναι χωρίς σπινάρισμα για τους οδηγούς. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης που υιοθετούν οι ομάδες στην Κίνα είναι στο μέσον της κλίμακας, καθώς έχουν στόχο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας αλλά και κατά τη διέλευση από τις στροφές. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα. Οι καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα είναι από 11 έως 15 βαθμών Κελσίου με σποραδική συννεφιά και 10% πιθανότητα βροχής τη μέρα του αγώνα. Μπορεί να υπάρχει μεγάλη διακύμανση στις συνθήκες.
Η μέση γόμα αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές θερμοκρασίες ενώ η μαλακή γόμα στις υψηλές θερμοκρασίες. Σε συνδυασμό παρέχουν εγγύηση για ομαλή λειτουργία σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Οι στροφές 3 – 4, 7 – 8 και 12 – 13 απαιτούν προοδευτική επιτάχυνση. Είναι όμως εξίσου σημαντική η επιλογή της ενδεδειγμένης ηλεκτρονικής χαρτογράφησης στη μονάδα ισχύος ώστε να αποφευχθεί το περιττό σπινάρισμα που φθείρει τα ελαστικά. Ειδικά κατά τη φάση της διέλευσης από την οβάλ στροφή 13 με το μέγιστο της κάθετης δύναμης να πιέζει το μονοθέσια η επιφάνεια επαφής των ελαστικών αυξάνεται σημαντικά σε σχέση με το εμβαδό της όταν το μονοθέσιο είναι ακίνητο. Ο ψυχρός καιρός πιθανόν θα έχει ως αποτέλεσμα μετατοπίσεις στο πέλμα του ελαστικού
(graining) και στις δυο γόμες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την αύξηση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση ειδικά στα εμπρός ελαστικά. Πληθώρα δυνάμεων διέρχονται από τα εμπρός ελαστικά λόγω του μεγάλου αριθμού στροφών υψηλής ενέργειας όπως η στροφή 1 που είναι σχεδόν κυκλική αλλά και στα σημεία βίαιου φρεναρίσματος όπου προκαλείται βύθιση του εμπρός μέρους και αντίστοιχη μεταφορά βάρους. Η Κίνα είναι η πιο απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος όσον αφορά στα φρένα.
Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.
Δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα γίνει στον αγώνα ειδικά από τη στιγμή που οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για άστατο καιρό, συννεφιά αλλά μικρή πιθανότητα βροχής. Στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων:
«Ο καιρός συνήθως είναι απρόβλεπτος στην Κίνα μολονότι γενικά περιμένουμε θερμοκρασίες σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που είχαμε στη Μαλαισία. Πέρυσι οι καιρικές συνθήκες ήταν σταθερές στην Κίνα σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια που είχαμε έντονες μεταβολές. Το εμπρός αριστερά ελαστικό ταλαιπωρείται περισσότερο στη Σαγκάη ενώ οι απαιτήσεις σε πρόσφυση λόγω της χάραξης της πίστας δίνουν πολύ δουλειά στα πίσω ελαστικά. Μολονότι από τότε που επιστρέψαμε στη Formula 1 δεν έχουμε αντιμετωπίσει ζέστη στο Κινέζικο GP υπάρχει πάντα η πιθανότητα αυτή με βάση το ιστορικό του καιρού στην περιοχή. Σε μια τέτοια περίπτωση τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα για τα ελαστικά καθώς η Σαγκάη είναι μια μεγάλη ανοικτή πίστα και αν προσθέσει κανείς ζέστη τότε τα ποσά ενέργειας είναι μεγάλα. Είδαμε όμως στη Μαλαισία πως τα ελαστικά μπορούν ν’ αντιμετωπίσουν μια τέτοια πρόκληση. Υπάρχουν πολλά σημεία για προσπεράσματα, αναμένουμε μεγάλες μάχες στην πίστα. Όσον αφορά στην στρατηγική φυσιολογικά περιμένουμε δυο pit stop».
Ο περσινός νικητής, Λιούις Χάμιλτον κέρδισε τον αγώνα πέρυσι ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ. Ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στις δυο αλλαγές. Ο αγώνας διαρκεί 56 γύρους και ο Χάμιλτον έκανε το πρώτο του πιτ στοπ στον 17ο γύρο και μετά σταμάτησε και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 38ο γύρο. Οι πρώτοι 15 οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές, ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων με τη μέση γόμα ήταν 27 γύροι, ενώ με τη μαλακή 17 γύροι. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι από 1.2 – 1.4 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
O Ντάνιελ Ρικιάρντο παίρνει μια γεύση της τοπικής κουλτούρας πολεμικών τεχνών.
Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.
Δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα γίνει στον αγώνα ειδικά από τη στιγμή που οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για άστατο καιρό, συννεφιά αλλά μικρή πιθανότητα βροχής. Στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων:
«Ο καιρός συνήθως είναι απρόβλεπτος στην Κίνα μολονότι γενικά περιμένουμε θερμοκρασίες σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που είχαμε στη Μαλαισία. Πέρυσι οι καιρικές συνθήκες ήταν σταθερές στην Κίνα σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια που είχαμε έντονες μεταβολές. Το εμπρός αριστερά ελαστικό ταλαιπωρείται περισσότερο στη Σαγκάη ενώ οι απαιτήσεις σε πρόσφυση λόγω της χάραξης της πίστας δίνουν πολύ δουλειά στα πίσω ελαστικά. Μολονότι από τότε που επιστρέψαμε στη Formula 1 δεν έχουμε αντιμετωπίσει ζέστη στο Κινέζικο GP υπάρχει πάντα η πιθανότητα αυτή με βάση το ιστορικό του καιρού στην περιοχή. Σε μια τέτοια περίπτωση τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα για τα ελαστικά καθώς η Σαγκάη είναι μια μεγάλη ανοικτή πίστα και αν προσθέσει κανείς ζέστη τότε τα ποσά ενέργειας είναι μεγάλα. Είδαμε όμως στη Μαλαισία πως τα ελαστικά μπορούν ν’ αντιμετωπίσουν μια τέτοια πρόκληση. Υπάρχουν πολλά σημεία για προσπεράσματα, αναμένουμε μεγάλες μάχες στην πίστα. Όσον αφορά στην στρατηγική φυσιολογικά περιμένουμε δυο pit stop».
Ο περσινός νικητής, Λιούις Χάμιλτον κέρδισε τον αγώνα πέρυσι ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ. Ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στις δυο αλλαγές. Ο αγώνας διαρκεί 56 γύρους και ο Χάμιλτον έκανε το πρώτο του πιτ στοπ στον 17ο γύρο και μετά σταμάτησε και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 38ο γύρο. Οι πρώτοι 15 οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές, ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων με τη μέση γόμα ήταν 27 γύροι, ενώ με τη μαλακή 17 γύροι. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι από 1.2 – 1.4 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
O Ντάνιελ Ρικιάρντο παίρνει μια γεύση της τοπικής κουλτούρας πολεμικών τεχνών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr