GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!
Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων η F1 ήρθε στην Ευρώπη για δυο αγώνες μέσα στο Μάιο αρχής γενομένης από το Ισπανικό GP που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλωνίας.
Οι Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, McLaren, Red Bull έχουν νέα αεροδυναμικά πακέτα για τα μονοθέσια τους ως είθισται στο ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της F1. Η πίστα του Μοντμελό είναι μια από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων λόγω των γρήγορων καμπών που διαθέτει. Το ελαστικό που ταλαιπωρείται περισσότερο σ’ αυτή τη δεξιόστροφη πίστα είναι το εμπρός αριστερό.
Στο FP1 έλαβαν μέρος 3 δοκιμαστές ο Τζόγιον Πάλμερ στη θέση του Γκροζάν στη Lotus, o Ραφαέλ Μαρσιέλο στη θέση του Έρικσον στη Sauber και η Σούζι Βολφ στη θέση του Μπότας στη Williams. Η δράση ξεκίνησε νωρίς καθώς αρκετοί αποφάσισαν ν’ εκμεταλλευτούν το έξτρα σετ ελαστικών που υπάρχει διαθέσιμο αποκλειστικά για το πρώτο ημίωρο του FP1.
Πολλά παράπονα από το Ράικονεν για την ισορροπία κρατήματος της Ferrari.
Όπως αναμένονταν Mercedes και Ferrari κατέλαβαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις. Η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes ήταν ελάχιστη μόλις επτά εκατοστά ταχύτερος ο Ρόσμπεργκ. Απογοητευτική για την προσπάθεια αναβάθμισης που γίνεται στη Ferrari ήταν η διαφορά ενός και πλέον δευτερολέπτου ανάμεσα στην W06 και την SF15T. Στην αρχή της περιόδου ο Ράικονεν ακούστηκε ενοχλημένος να εγκαλεί τους μηχανικούς του ζητώντας την προσοχή τους. Αργότερα διαμαρτύρονταν και για υπερβολική ζέστη στην έδρα του καθίσματός του.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε θέλοντας να θυμίσει το θάνατο του αείμνηστου Ζυλ Βιλνέβ στις δοκιμές του Βέλγικού GP σα σήμερα πριν 33 χρόνια έφερε στο νάρθηκα που χρησιμοποιεί λόγω χτυπήματος τον αριθμό 27 που είναι ταυτισμένος με το Βιλνέβ. Μετά την ολοκλήρωση του FP1 ο Ρόσμπεργκ κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών (Γκάρι Κόνελι, Τιμ Μέιερ, Άλαν Τζόουνς) καθώς αποφάσισε να μπει στα πιτ καθυστερημένα και πάτησε στην διαχωριστική γραμμή. Του δόθηκε μια προειδοποίηση (reprimand).
Ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε με το 27 στο νάρθηκα που φορά στο χέρι μετά το χτύπημα.
Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Ισπανικού GP ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m26.828s |
- |
28 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m26.898s |
0.070s |
27 |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m27.806s |
0.978s |
21 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m27.832s |
1.004s |
16 |
5 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m28.132s |
1.304s |
27 |
6 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m28.529s |
1.701s |
23 |
7 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m28.785s |
1.957s |
7 |
8 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m28.831s |
2.003s |
21 |
9 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m29.075s |
2.247s |
9 |
10 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m29.140s |
2.312s |
14 |
11 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m29.409s |
2.581s |
20 |
12 |
Raffaele Marciello |
Sauber/Ferrari |
1m29.630s |
2.802s |
15 |
13 |
Jolyon Palmer |
Lotus/Mercedes |
1m29.676s |
2.848s |
21 |
14 |
Susie Wolff |
Williams/Mercedes |
1m29.708s |
2.880s |
22 |
15 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m29.813s |
2.985s |
22 |
16 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m29.817s |
2.989s |
22 |
17 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m30.096s |
3.268s |
19 |
18 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m30.110s |
3.282s |
7 |
19 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m32.471s |
5.643s |
22 |
20 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m32.647s |
5.819s |
20 |
To ξεκίνημα του FP2 βρήκε τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς Κελσίου και τους περισσότερους οδηγούς να προβληματίζονται από τους στροβιλισμούς του δυνατού αέρα. Ο Ρικιάρντο ήταν θεατής ενόσω οι μηχανικοί της Red Bull προσπαθούσαν ν’ αλλάξουν τη μονάδα ισχύος της RB11 ενώ για τους υπόλοιπους ήταν ώρα να δοκιμάσουν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας 1 sec πιο γρήγορη από τη σκληρή, άρα αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της.
Τα νέα χρώματα της McLaren είναι πιο σκούρα, στη φωτ. ο Αλόνσο με τη σκληρή γόμα της Pirelli στην πίστα.
Στα ευτράπελα της περιόδου η αποκόλληση του καλύμματος στην Lotus του Γκροζάν ο οποίος χρειάστηκε να επιστρέψει στα πιτ ενώ βγήκε η κόκκινη σημαία μέχρις ότου καθαριστεί η πίστα. Μυθική επικοινωνία Ράικονεν με τους μηχανικούς του: «Θέλετε να συνεχίσω να κάνω γύρους γιατί δεν έχει νόημα αυτό…».
Η χρήση της μέσης γόμας ήταν περισσότερο για την αξιολόγηση της αντοχής της μετά από αρκετούς γύρους. Από τους τέσσερις πρώτους μόνο ο Φέτελ πίεσε για χρόνο. Όσον αφορά στη McLaren είναι ορατή μια βελτίωση στην απόδοση ειδικά στο χρόνο του Μπάτον καθώς ο Αλόνσο είχε πρόβλημα φόρτισης/λειτουργίας του ERS. Ο Ρικιάρντο βγήκε μόλις τα τελευταία λεπτά στην πίστα την ώρα που οι υπόλοιποι ολοκλήρωναν την αξιολόγηση της μέσης γόμας σε συνθήκες αγώνα. Τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης ήταν πολλά αυτό μάλλον αυξάνει τις πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Τελικά ταχύτερος όλων ήταν ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ο οποίος είχε κερδίσει και πέρυσι στην Ισπανική πίστα όπως και στους τρεις από τους τέσσερις φετινούς αγώνες. Ο Ρόσμπεργκ δεν επιχείρησε γρήγορο γύρο ενώ ο Ράικονεν είχε πολλά προβλήματα πρόσφυσης. Ενδεικτικό του ότι κανείς δεν πίεσε με τη μέση γόμα για χρόνο πλην του Φέτελ είναι στη Mercedes έχουν παρόμοια επίδοση με το FP1 παρότι εκεί χρησιμοποιήθηκε η πιο αργή σκληρή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ στο FP2 αντιμετώπισε πρόβλημα στα κατεβάσματα στο κιβώτιο.
Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Ισπανικού GP ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m26.852s |
- |
26 |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m27.260s |
0.408s |
37 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m27.616s |
0.764s |
35 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m27.780s |
0.928s |
36 |
5 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m27.943s |
1.091s |
25 |
6 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m28.017s |
1.165s |
32 |
7 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m28.494s |
1.642s |
31 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m28.525s |
1.673s |
39 |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m28.674s |
1.822s |
31 |
10 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m28.712s |
1.860s |
36 |
11 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m28.723s |
1.871s |
28 |
12 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m29.086s |
2.234s |
14 |
13 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m29.098s |
2.246s |
4 |
14 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m29.217s |
2.365s |
34 |
15 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m29.333s |
2.481s |
37 |
16 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m29.361s |
2.509s |
34 |
17 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m29.601s |
2.749s |
38 |
18 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m29.707s |
2.855s |
35 |
19 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m31.929s |
5.077s |
30 |
20 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m32.751s |
5.899s |
23 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr