GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!

GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!

Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων η F1 ήρθε στην Ευρώπη για δυο αγώνες μέσα στο Μάιο αρχής γενομένης από το Ισπανικό GP που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλωνίας.

GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα(upd)!
Εκεί όπου φιλοξενήθηκαν φέτος δυο περίοδοι χειμερινών δοκιμών εξέλιξης με το Ρόσμπεργκ να είναι ταχύτερος όλων τότε με χρόνο 1:22.792. Βέβαια αυτό το Σαββατοκύριακο δεν υπάρχει στη διάθεση των ομάδων ούτε η μαλακή, ούτε η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli αλλά η μέση και η σκληρή. Τούτου δοθέντος δεν περιμένουμε σε καμία περίπτωση οι χρόνοι να φτάσουν σε τέτοια επίπεδα. Η θερμοκρασία αέρα σήμερα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου με το οδόστρωμα στους 33 βαθμούς.

Οι Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, McLaren, Red Bull έχουν νέα αεροδυναμικά πακέτα
για τα μονοθέσια τους ως είθισται στο ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της F1. Η πίστα του Μοντμελό είναι μια από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων λόγω των γρήγορων καμπών που διαθέτει. Το ελαστικό που ταλαιπωρείται περισσότερο σ’ αυτή τη δεξιόστροφη πίστα είναι το εμπρός αριστερό.

Στο FP1 έλαβαν μέρος 3 δοκιμαστές
Κλείσιμο
ο Τζόγιον Πάλμερ στη θέση του Γκροζάν στη Lotus, o Ραφαέλ Μαρσιέλο στη θέση του Έρικσον στη Sauber και η Σούζι Βολφ στη θέση του Μπότας στη Williams. Η δράση ξεκίνησε νωρίς καθώς αρκετοί αποφάσισαν ν’ εκμεταλλευτούν το έξτρα σετ ελαστικών που υπάρχει διαθέσιμο αποκλειστικά για το πρώτο ημίωρο του FP1.



Πολλά παράπονα από το Ράικονεν για την ισορροπία κρατήματος της Ferrari.


Όπως αναμένονταν Mercedes και Ferrari κατέλαβαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις.
Η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes ήταν ελάχιστη μόλις επτά εκατοστά ταχύτερος ο Ρόσμπεργκ. Απογοητευτική για την προσπάθεια αναβάθμισης που γίνεται στη Ferrari ήταν η διαφορά ενός και πλέον δευτερολέπτου ανάμεσα στην W06 και την SF15T. Στην αρχή της περιόδου ο Ράικονεν ακούστηκε ενοχλημένος να εγκαλεί τους μηχανικούς του ζητώντας την προσοχή τους. Αργότερα διαμαρτύρονταν και για υπερβολική ζέστη στην έδρα του καθίσματός του.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε θέλοντας να θυμίσει το θάνατο του αείμνηστου Ζυλ Βιλνέβ στις δοκιμές του Βέλγικού GP σα σήμερα πριν 33 χρόνια έφερε στο νάρθηκα που χρησιμοποιεί λόγω χτυπήματος τον αριθμό 27 που είναι ταυτισμένος με το Βιλνέβ. Μετά την ολοκλήρωση του FP1 ο Ρόσμπεργκ κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών (Γκάρι Κόνελι, Τιμ Μέιερ, Άλαν Τζόουνς) καθώς αποφάσισε να μπει στα πιτ καθυστερημένα και πάτησε στην διαχωριστική γραμμή. Του δόθηκε μια προειδοποίηση (reprimand).



Ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε με το 27 στο νάρθηκα που φορά στο χέρι μετά το χτύπημα.

Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Ισπανικού GP ήταν:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος          

Διαφορά

Γύροι

1

Nico Rosberg

Mercedes

1m26.828s

-

28

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m26.898s

0.070s

27

3

Sebastian Vettel

Ferrari

1m27.806s

0.978s

21

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m27.832s

1.004s

16

5

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1m28.132s

1.304s

27

6

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1m28.529s

1.701s

23

7

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1m28.785s

1.957s

7

8

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m28.831s

2.003s

21

9

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m29.075s

2.247s

9

10

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1m29.140s

2.312s

14

11

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m29.409s

2.581s

20

12

Raffaele Marciello

Sauber/Ferrari

1m29.630s

2.802s

15

13

Jolyon Palmer

Lotus/Mercedes

1m29.676s

2.848s

21

14

Susie Wolff

Williams/Mercedes

1m29.708s

2.880s

22

15

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1m29.813s

2.985s

22

16

Jenson Button

McLaren/Honda

1m29.817s

2.989s

22

17

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m30.096s

3.268s

19

18

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1m30.110s

3.282s

7

19

Will Stevens

Marussia/Ferrari

1m32.471s

5.643s

22

20

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

1m32.647s

5.819s

20



To ξεκίνημα του FP2 βρήκε τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς Κελσίου και τους περισσότερους οδηγούς να προβληματίζονται
από τους στροβιλισμούς του δυνατού αέρα. Ο Ρικιάρντο ήταν θεατής ενόσω οι μηχανικοί της Red Bull προσπαθούσαν ν’ αλλάξουν τη μονάδα ισχύος της RB11 ενώ για τους υπόλοιπους ήταν ώρα να δοκιμάσουν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας 1 sec πιο γρήγορη από τη σκληρή, άρα αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της.



Τα νέα χρώματα της McLaren είναι πιο σκούρα, στη φωτ. ο Αλόνσο με τη σκληρή γόμα της Pirelli στην πίστα.

Στα ευτράπελα της περιόδου η αποκόλληση του καλύμματος στην Lotus του Γκροζάν
ο οποίος χρειάστηκε να επιστρέψει στα πιτ ενώ βγήκε η κόκκινη σημαία μέχρις ότου καθαριστεί η πίστα. Μυθική επικοινωνία Ράικονεν με τους μηχανικούς του: «Θέλετε να συνεχίσω να κάνω γύρους γιατί δεν έχει νόημα αυτό…».

Η χρήση της μέσης γόμας ήταν περισσότερο για την αξιολόγηση της αντοχής της μετά από αρκετούς γύρους. Από τους τέσσερις πρώτους μόνο ο Φέτελ πίεσε για χρόνο. Όσον αφορά στη McLaren είναι ορατή μια βελτίωση στην απόδοση ειδικά στο χρόνο του Μπάτον καθώς ο Αλόνσο είχε πρόβλημα φόρτισης/λειτουργίας του ERS. Ο Ρικιάρντο βγήκε μόλις τα τελευταία λεπτά στην πίστα την ώρα που οι υπόλοιποι ολοκλήρωναν την αξιολόγηση της μέσης γόμας σε συνθήκες αγώνα. Τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης ήταν πολλά αυτό μάλλον αυξάνει τις πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Τελικά ταχύτερος όλων ήταν ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ο οποίος είχε κερδίσει και πέρυσι στην Ισπανική πίστα όπως και στους τρεις από τους τέσσερις φετινούς αγώνες. Ο Ρόσμπεργκ δεν επιχείρησε γρήγορο γύρο ενώ ο Ράικονεν είχε πολλά προβλήματα πρόσφυσης.  Ενδεικτικό του ότι κανείς δεν πίεσε με τη μέση γόμα για χρόνο πλην του Φέτελ είναι στη Mercedes έχουν παρόμοια επίδοση με το FP1 παρότι εκεί χρησιμοποιήθηκε η πιο αργή σκληρή γόμα. Ο Ρόσμπεργκ στο FP2 αντιμετώπισε πρόβλημα στα κατεβάσματα στο κιβώτιο.

Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Ισπανικού GP ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος         .

Διαφορά

Γύροι

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m26.852s

-

26

2

Sebastian Vettel

Ferrari

1m27.260s

0.408s

37

3

Nico Rosberg

Mercedes

1m27.616s

0.764s

35

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m27.780s

0.928s

36

5

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1m27.943s

1.091s

25

6

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1m28.017s

1.165s

32

7

Jenson Button

McLaren/Honda

1m28.494s

1.642s

31

8

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m28.525s

1.673s

39

9

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1m28.674s

1.822s

31

10

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m28.712s

1.860s

36

11

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1m28.723s

1.871s

28

12

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1m29.086s

2.234s

14

13

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m29.098s

2.246s

4

14

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1m29.217s

2.365s

34

15

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1m29.333s

2.481s

37

16

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m29.361s

2.509s

34

17

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m29.601s

2.749s

38

18

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m29.707s

2.855s

35

19

Will Stevens

Marussia/Ferrari

1m31.929s

5.077s

30

20

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

1m32.751s

5.899s

23



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης