GP Ισπανίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!
O Γερμανός οδηγός της Mercedes έσπασε το φετινό σερί του Χάμιλτον στην pole και φιλοδοξεί αύριο να πάρει την πρώτη του νίκη για το 2015. Απογοήτευση από Ferrari οι χρόνοι δείχνουν πως έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη σε σχέση με τη Mercedes.
Στο Q1 οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν την άνεση να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα και παρόλα αυτά να είναι ταχύτεροι όλων. Ο Ράικονεν υποχρεώθηκε να βάλει την πιο γρήγορη μέση γόμα με την οποία πέτυχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, ενώ ο Φέτελ διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για έλλειψη δύναμης, πιθανόν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών της SF15T. Πάντως ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός εκτός από τους τις Mercedes που μπόρεσε να προκριθεί στο Q2 χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.
Για πρώτη φορά φέτος αμφότερες οι McLaren μπήκαν στο Q2 από το οποίο αποκλείστηκαν οι Force India, οι Marussia και η Sauber του Έρικσον. Ειδικά για τις Force India που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes ο αποκλεισμός από την 15αδα οφείλεται στην υστέρηση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη που πρωτεύον ρόλο παίζει η αεροδυναμική. Αξίζει να τονίσει κανείς τη διαφορά μόλις 8 δεκάτων ανάμεσα στον 5ο και στον 15ο οδηγό στο Q1 (Μάσα - Αλόνσο) ενδεικτικό του πόσο καλά γνωρίζουν την πίστα οι μηχανικοί οπότε το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι σωστό και η διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στην απόδοση μονοθεσίου - οδηγού.
Για πρώτη φορά φέτος ο Χάμιλτον ήταν πιο αργός από το Ρόσμπεργκ στη μάχη με το χρονόμετρο.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τους οδηγούς να κάνουν πολύ μικρές διορθώσεις στις ρυθμίσεις των αεροτομών. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3 είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν στον αγώνα με το σετ ελαστικών που θα πετύχουν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Έτσι λοιπόν χρειάζεται μια ισορροπία στο πόσο θα πιέσεις για να προκριθείς και στο πόσο θα προφυλάξεις τα ελαστικά. Αυτό πιθανόν να εξηγεί και την διαφορά των 6 δεκάτων του δευτερολέπτου ανάμεσα σε Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον, ο Γερμανός εντυπωσίασε με την επίδοσή του (1:25.1) που ήταν καλύτερη από την περσινή pole. το χειμώνα βέβαια με την μαλακή γόμα της Pirelli που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το Σαββατοκύριακο ο Γερμανός είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:22.8!
Οι χρόνοι των Mercedes, Ferrari αλλά και του Μπότας με τη Williams ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να τους εξασφαλίσουν την παρουσία στο Q3 οπότε κανείς τους δεν επιχείρησε άλλο γύρο. Τελικά όπως ήταν αναμενόμενο από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο McLaren, οι δυο Lotus και η εναπομείνασα Sauber του Φελίπε Νασρ. Έτσι στη μάχη του Q3 ρίχτηκαν Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso με τα γερμανικά μονοθέσια να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Είναι η πρώτη φορά φέτος που και τα τέσσερα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Renault βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης των δοκιμών.
Για τον Αλόνσο (φωτ. σήμερα) η 13η θέση στην κατάταξη του Ισπανικού GP είναι η χειρότερη στην καριέρα του από το 2001 τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Minardi.
Στο Q3 o Ρόσμπεργκ κατάφερε να σπάσει το σερί του Χάμιλτον στην pole μ' έναν εκπληκτικό γύρο που άφησε το Βρετανό 2.5 δέκατα πιο πίσω στη 2η θέση. Σοκαριστική η διαφορά ανάμεσα στο Φέτελ και το Ρόσμπεργκ στα 8 δέκατα, φαίνεται πως η Ferrari δεν βελτιώθηκε στο βαθμό που το πέτυχαν οι Mercedes και Williams. Ο Μπότας είναι πολύ κοντά στο Φέτελ και αναμένεται αύριο ν' αποτελέσει απειλή για την 3η θέση. Οι Toro Rosso εκμεταλλεύτηκαν την υστέρηση των Μάσα και Ράικονεν για να καταλάβουν την 3η σειρά της εκκίνησης, απογοήτευση από Ρικιάρντο/Red Bull ακόμη μια φορά.
Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη στις 14:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος).
Οι τρεις πρώτοι στην καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία. Από πέρυσι στην Αυστρία (Μassa, Williams) έχει να βρεθεί άλλο μονοθέσιο πλην της Mercedes στην pole.
Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου ο Ρόσμπεργκ είπε: "Την χρειαζόμουνα αυτή την pole. Είναι καλό που ήρθε, ελπίζω αύριο να εκμεταλλευτώ το πλεονέκτημα ότι ξεκινάω πρώτος και να πάρω τη νίκη. Εδώ τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα".
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον παραδέχτηκε πως σήμερα δεν είχε την ταχύτητα να πλησιάσει το Ρόσμπεργκ.
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m24.681s |
- |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m24.948s |
0.267s |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m25.458s |
0.777s |
4 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m25.694s |
1.013s |
5 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m26.136s |
1.455s |
6 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m26.249s |
1.568s |
7 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m26.414s |
1.733s |
8 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m26.629s |
1.948s |
9 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m26.757s |
2.076s |
10 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m26.770s |
2.089s |
11 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m27.375s |
2.694s |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m27.450s |
2.769s |
13 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m27.760s |
3.079s |
14 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m27.854s |
3.173s |
15 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m28.005s |
3.324s |
16 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m28.112s |
3.431s |
17 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m28.365s |
3.684s |
18 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m28.442s |
3.761s |
19 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m31.200s |
6.519s |
20 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1m32.038s |
7.357s |
Απογοήτευσε σήμερα ο Ράικονεν που περιορίστηκε στην 7η θέση της κατάταξης μετά από πολλά προβλήματα χτες στις ελεύθερες δοκιμές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr