O Ράικονεν κατέβασε τη Ferrari από το βάθρο!

Μεγάλη απογοήτευση χτες για τους τιφόζι που είδαν την Scuderia να μένει εκτός βάθρου για πρώτη φορά φέτος.

Ο Φέτελ που έχει ανέβει πέντε φορές στο βάθρο σε επτά αγώνες αντιμετώπισε ηλεκτρικό πρόβλημα (MGU- H) στις κατατακτήριες δοκιμές και εκκινούσε από τις τελευταίες θέσεις (18ος). Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκε πίσω από το Ράικονεν στις δοκιμές. O Ράικονεν για πρώτη φορά κατετάγη 3ος παρότι δεν απέφυγε ένα σημαντικό λάθος (υπερστροφή ισχύος στην έξοδο της στροφής 4) στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3.

Η αλήθεια είναι πως μετά την αναβάθμιση στην μονάδα ισχύος η Ferrari κέρδισε
περίπου 30PS και ήταν πολύ ταχύτερη της Williams όπως φαίνεται από τους χρόνους αλλά και την προσπάθεια του Φέτελ. Ο Γερμανός ήταν τελευταίος στον 9ο γύρο μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών αλλά κατάφερε να τερματίσει πίσω από το Ράικονεν, που εκκίνησε 3ος, αν είχε λίγο ακόμη θα τον πέρναγε!

Ο Φινλανδός – σκιά του καλού του εαυτού – απογοητεύει ακόμη και τους πιο ένθερμους
οπαδούς με την απόδοσή του. Στην εκκίνηση διατήρησε την 3η θέση αλλά την έχασε βγαίνοντας από τα πιτ στον 26ο γύρο από δικό του λάθος. Μέχρι τότε είχε την πολύ μαλακή γόμα που παρέχει καλύτερη πρόσφυση, αμέσως μόλις έβαλε τη μαλακή έκανε τετακέ στο πέταλο (στροφή 12).
Ο ίδιος μιλώντας για το τι συνέβη είπε: « Δεν φταίνε τα ελαστικά. Προφανώς είναι κάτι διαφορετικό αλλιώς δε θα είχε συμβεί. Τώρα το γνωρίζουμε και ίσως θα έπρεπε να είμαστε πιο έξυπνοι και να έχουμε αποφύγει αυτό το χάρτη. Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω. Αλλάζεις λίγο την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και υπάρχει υπέρμετρη διαφορά σε ροπή οπότε δεν κοντρολάρεται πλέον το μονοθέσιο. Είναι χαζό αυτό που συμβαίνει, πρέπει να μάθουμε απ’ αυτό».



Ο Ράικονεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα.


Γεγονός είναι ότι ακριβώς στο ίδιο σημείο, το ίδιο είχε συμβεί και στον περσινό αγώνα
στο Φινλανδό. Επίσης γεγονός είναι πως ακριβώς γι’ αυτό το λόγο αποφάσισαν στη Ferrari να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση της μαλακής γόμας στο μονοθέσιο του (σ.σ: την κράτησε μόνο 14 γύρους) και να τον βάλουν ακόμη μια φορά στα πιτ ώστε να βάλει την πολύ μαλακή που έδινε καλύτερη πρόσφυση. Έτσι μειώθηκαν ακόμη περισσότερο οι όποιες ελπίδες είχε ν’ ανακτήσει την 3η θέση.



Αναλυτικά η στρατηγική που ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί χτες στο Μόντρεαλ.


Ο Φέτελ με την άλλη Ferrari χρησιμοποίησε για 63 από τους 70 γύρους τη μαλακή γόμα (2 σετ).
Δεν έκανε όμως τετακέ μ’ αυτή αλλά έγραψε κορυφαία περάσματα προφανώς γιατί ασχολείται με την παραμετροποίηση της μονάδας ισχύος, τους ηλεκτρονικούς χάρτες και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας οπότε διαχειρίστηκε το πρόβλημα. Ο Ράικονεν το έπαθε πέρυσι, το έπαθε φέτος και πιθανόν θα το πάθει και του χρόνου για ένα και μόνο λόγο. Επειδή δεν ασχολείται όσο θα έπρεπε μ’ όλα αυτά.

Η χθεσινή του απόδοση σ’ έναν αδιάφορο μονόλογο των Mercedes ήρθε στην χειρότερη δυνατή συγκυρία λόγω της παρουσίας του προέδρου της Ferrari, Σέρτζιο Μαρκιόνε στα πιτ της ομάδας. Ο Ιταλός επικεφαλής του γκρούπο FIAT πήγε στον Καναδά περιμένοντας να δει μια ανταγωνιστική Ferrari στο βάθρο αντ’ αυτού είδε τα κόκκινα μονοθέσια να τερματίζουν εκτός βάθρου για πρώτη φορά φέτος. Επίσης για πρώτη φορά ανέβηκε άλλος οδηγός πλην Mercedes και Ferrari στο βάθρο, ο λόγος για τον Βάλτερι Μπότας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Φέτελ πέρασε την άλλη Williams του Μάσα για να φτάσει στην 5η θέση πίσω από το Ράικονεν.



Στιγμιότυπο από το πρώτο μέρος του αγώνα όπου ο Ράικονεν είναι μπροστά από το Μπότας.


Κλείνοντας ευχόμαστε ολόψυχα ο Iceman να μας διαψεύσει σ’ έναν από τους επόμενους αγώνες δείχνοντας τον καλό του εαυτό που είδαμε στο Μπαχρέιν. Αν όχι δύσκολα θα παραμείνει στη Ferrari ως το τέλος της σεζόν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr