Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60 με το νέο diesel κινητήρα

Οι Σουηδοί, τοποθετώντας τον νέο Drive-E diesel κινητήρα, το νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και προσθέτοντας μικρές πινελιές ανανέωσης εντός και εκτός του αυτοκινήτου, ρίχνουν στην αγορά το ανανεωμένο XC60, το οποίο δοκιμάζουμε στην Ελλάδα!

Η αλήθεια είναι πως ο ρόλος των σχεδιαστών είναι ιδιαίτερα δύσκολος όταν καλούνται να ανανεώσουν σχεδιαστικά ένα πετυχημένο μοντέλο. Κυρίως όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας οι πελάτες της οποίας είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί, σύμφωνα με τις παγκόσμιες έρευνες marketing.

Οι Σουηδοί, λοιπόν, έχουν ένα καλοπουλημένο αυτοκίνητο στα χέρια τους. Σημειώστε πως στη χώρα μας, το 2014, το XC60 δεν πήρε μόνο την πρώτη θέση ανάμεσα στα premium μοντέλα (Audi, Mercedes, BMW, Lexus) αλλά συνολικά στην ευρύτερη κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων SUV, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 45% σε σχέση με το 2013. Η ανανέωση, λοιπόν, ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι ένας δύσκολος γρίφος για όλους τους σχεδιαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οχι όμως για τους Σουηδούς οι οποίοι με κάθε νέο μοντέλο που βγάζουν αποδεικνύουν πως γνωρίσουν καλά τι θέλει ο απαιτητικός πελάτης της πολυτελούς κατηγορίας.

Ετσι, τα φωτιστικά σώματα πήραν τη νέα σχεδιαστική γραμμή και την τεχνολογία, όπως τα πρωτοείδαμε στα νέα S60 και V60, ενώ οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και οι προσθήκες νίκελ κομματιών (π.χ. κάτω από τις πόρτες) έδωσαν μια αίσθηση πιο σπορτίφ πολυτέλειας στο μεγάλο SUV. Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί και έχουν αλλάξει πολλά στον εσωτερικό διάκοσμο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εντυπωσιάζει, όπως και το σύστημα Sensus, που σου δίνει τη δυνατότητα να χειρίζεσαι το κινητό σου, το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα κ.ά. από την οθόνη αφής ή τα χειριστήρια στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, πρόκειται για το νέο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου της Volvo, το οποίο σε σχέση με το προηγούμενο είναι ελαφρύτερο, έχει λιγότερες τριβές, δηλαδή αισθητά χαμηλότερο θόρυβο, και όλα αυτά συμβάλλουν στην ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7,0 lt/100 km.

Οι 181 ίπποι κινούν με άνεση το αμάξωμα του XC60, με το νέο 8τάχυτο κιβώτιο να μοιράζει θεαματικά καλά τα σχεδόν 40,0 kgm ροπής του κινητήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν προσθιοκίνητο, με τη Volvo να διαθέτει ακριβώς την ίδια έκδοση και με τετρακίνηση. Κινηθήκαμε με άνεση στην εθνική οδό με το αυτοκίνητό μας να καταπίνει… λυσσαλέα τα χιλιόμετρα – και όλα αυτά όντας σε ένα ήσυχο, πολυτελές εσωτερικό. Παράλληλα αισθανθήκαμε την ανάλογη ασφάλεια που πρέπει να νιώθουν όλοι οι κάτοχοι Volvo με τα πάμπολλα ηλεκτρονικά καλούδια που διαθέτει το νέο XC60 τόσο για την ασφάλεια των επιβατών του όσο και εκείνων έξω από αυτό.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας, εκτός των άλλων, μπορεί να ανιχνεύσει δικυκλιστές που στρίβουν (ακόμα και στην τυφλή γωνία) και πεζούς και να φρενάρει πριν από εμάς για εμάς, αποτρέποντας τα χειρότερα. Εν κατακλείδι, το νέο XC60 είναι μια ολοκληρωμένη πολυτελής πρόταση που θα καλύψει απόλυτα έναν οικογενειάρχη ή έναν χομπίστα που έχει απαιτήσεις σε χώρους κ.τ.λ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.969cc D4
Ισχύς: 182 PS/4.250 rpm
Ροπή: 40,0 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,5 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.854 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.644 x 1.891 x 1.713 mm
Χώρος αποσκευών: 495 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 136,4 €
Τιμή: από 38.900€

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr