GP Αυστρίας: Στην έδρα των Ταύρων!
18.06.2015
12:20
Οι Red Bull δεν έχουν ελπίδα διάκρισης στον εντός έδρας αγώνα όπου κατεβαίνουν με στόχο να βαθμολογηθούν. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου στο βάθρο θ' ανέβουν οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ. Απειλή για τη Ferrari, η αναβαθμισμένη Williams στα χέρια του Μπότας.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο με τον 8ο αγώνα το Αυστριακό GP. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο Red Bull Ring, πέρυσι είχε μεγάλη απήχηση στον κόσμο, κυρίως λόγω των παράπλευρων event που οργάνωσε η Red Bull.
Φέτος υπάρχει έντονος προβληματισμός για την ποιότητα του θεάματος που προσφέρει η F1, είναι χαρακτηριστικό πως σε όλους τους αγώνες έως σήμερα βρίσκονται στο βάθρο οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ. Στους πέντε από τους επτά μαζί τους ήταν ο Φέτελ, μια φορά στο Μπαχρέιν ανέβηκε στο βάθρο ο Ράικονεν - η μοναδική από τότε που επέστρεψε στη Ferrari - ενώ στον τελευταίο αγώνα βρέθηκε στο τρίτο σκαλί ο Μπότας με τη Williams. Στον Καναδά στον προηγούμενο αγώνα είχαμε επτά από τα οχτώ μονοθέσια που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes στη βαθμολογούμενη 8αδα, είναι εξαιρετικά πιθανό στην Αυστρία να βρίσκονται και τα οχτώ εντός δεκάδας μαζί με τις δυο Ferrari. Σ' αυτό το πλαίσιο ο στόχος των Red Bull Renault με τους Ρικιάρντο και Κβίατ να μπουν στους βαθμούς εντός έδρας φαντάζει δύσκολος χωρίς όμως να αποκλείεται ειδικά αν κάποιοι από τους οδηγούς με μονάδα ισχύος Mercedes αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Το Αυστριακό GP βρίσκονταν στο πρόγραμμα της Formula1 μέχρι το 2003 στο Α1 Ring. Από τότε πέρασαν 12 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και πέρυσι επέστρεψε στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring, πρόκειται για τον 8ο αγώνα στο φετινό πρωτάθλημα. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους στην πρότερη εκδοχή του αγώνα είναι ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ που είχε κερδίσει τότε με τη Ferrari. Πέρυσι κέρδισε επίσης ένας Γερμανός ο λόγος για το Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε τη νίκη με Mercedes. Πολυνίκης στην Αυστρία είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κάποιος εκτός του Ρόσμπεργκ.
Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003, επτά από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του.
Φέτος υπάρχει έντονος προβληματισμός για την ποιότητα του θεάματος που προσφέρει η F1, είναι χαρακτηριστικό πως σε όλους τους αγώνες έως σήμερα βρίσκονται στο βάθρο οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ. Στους πέντε από τους επτά μαζί τους ήταν ο Φέτελ, μια φορά στο Μπαχρέιν ανέβηκε στο βάθρο ο Ράικονεν - η μοναδική από τότε που επέστρεψε στη Ferrari - ενώ στον τελευταίο αγώνα βρέθηκε στο τρίτο σκαλί ο Μπότας με τη Williams. Στον Καναδά στον προηγούμενο αγώνα είχαμε επτά από τα οχτώ μονοθέσια που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes στη βαθμολογούμενη 8αδα, είναι εξαιρετικά πιθανό στην Αυστρία να βρίσκονται και τα οχτώ εντός δεκάδας μαζί με τις δυο Ferrari. Σ' αυτό το πλαίσιο ο στόχος των Red Bull Renault με τους Ρικιάρντο και Κβίατ να μπουν στους βαθμούς εντός έδρας φαντάζει δύσκολος χωρίς όμως να αποκλείεται ειδικά αν κάποιοι από τους οδηγούς με μονάδα ισχύος Mercedes αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Το Αυστριακό GP βρίσκονταν στο πρόγραμμα της Formula1 μέχρι το 2003 στο Α1 Ring. Από τότε πέρασαν 12 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και πέρυσι επέστρεψε στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring, πρόκειται για τον 8ο αγώνα στο φετινό πρωτάθλημα. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους στην πρότερη εκδοχή του αγώνα είναι ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ που είχε κερδίσει τότε με τη Ferrari. Πέρυσι κέρδισε επίσης ένας Γερμανός ο λόγος για το Νίκο Ρόσμπεργκ που πήρε τη νίκη με Mercedes. Πολυνίκης στην Αυστρία είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κάποιος εκτός του Ρόσμπεργκ.
Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003, επτά από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του.
Η διαδρομή των 4.3km βρίσκεται σ’ ένα οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων στην περιοχή της Στυρίας. Έχει τέσσερις ευθείες, οι δυο εξ αυτών μεγάλες και 9 στροφές όλες αργές ή πολύ αργές. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι. Όλα τα δυνατά σημεία φρεναρίσματος είναι σε ανηφόρα, αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα γιατί οι αποστάσεις πέδησης είναι μειωμένες. Οι μηχανικοί αναμένεται να σετάρουν τα μονοθέσια με μέγιστη κλίση στις αεροτομές για καλύτερο κράτημα στις στροφές θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας στην ευθεία.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα όπως στους δυο προηγούμενους αγώνες σε Καναδά και Μονακό. Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως αποτέλεσμα να ασκούνται αντίστοιχα υψηλά κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά. Όταν αυτά συνδυάζονται με πλευρικές δυνάμεις κατά τη διέλευση από τις στροφές προκαλούνται σύνθετες καταπονήσεις στα ελαστικά. Το πολύ μαλακό ελαστικό (κόκκινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το μαλακό ελαστικό (κίτρινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στο Σπήλμπεργκ είναι ευμετάβλητος και υπάρχει πιθανότητα βροχής.
Η επιφάνεια στο Red Bull Ring έχει χαμηλή τραχύτητα και χαμηλή πρόσφυση ενώ το οδόστρωμα δίνει γρηγορότερους χρόνους με την πάροδο του Σαββατοκύριακου. Μολονότι η άσφαλτος είναι καινούργια, η πίστα έχει αρκετές ανομοιομορφίες σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολη την εύρεση σταθερής πρόσφυσης. Ένας καθοριστικός παράγοντας στο Red Bull Ring είναι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο καθώς υπάρχουν μερικές αργές στροφές που οδηγούν σε μεγάλες ευθείες. Μια ακριβής προσέγγιση στην κορυφή της στροφής ώστε να επιταχύνεις στην έξοδο νωρίτερα χωρίς σπινάρισμα, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Η πίστα έχει ίδια φορά με αυτή των δεικτών ρολογιού και υπάρχουν δυο συγκεκριμένες διαδοχικές στροφές (η 5 και 6) που φορτίζουν ιδιαίτερα την δεξιά πλευρά ελαστικών του μονοθεσίου.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli. Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Στην Αυστρία ολοκληρώνεται η αλληλουχία επιλογής των πολύ μαλακών γομών που χρησιμοποιήθηκαν στο μέσο της σεζόν σε πίστες με διαφορετική διαμόρφωση. Η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον καιρό: Αν έχει ζέστη θα δούμε δυο pit stop από τους περισσότερους ενώ αν η θερμοκρασία είναι χαμηλή το πιο πιθανό είναι να δούμε στρατηγική μιας αλλαγής από τους πιο πολλούς. Η βροχή παραμένει πάντα μια πιθανότητα, αυτή την εποχή, στη Στυρία όπως είδαμε και πέρυσι στις ελεύθερες δοκιμές οπότε βασικά οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα τα ενδεχόμενα. Φέτος οι οδηγοί θα φτάσουν στο Red Bull Ring έχοντας στη διάθεσή τους πραγματικά δεδομένα για την πίστα για πρώτη φορά. Αυτό θα τους βοηθήσει να βρουν τον πιο αποδοτικό τρόπο για τη διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς ο στόχος μας είναι να έχουμε δυο ή τρία pit stop σε κάθε αγώνα οπότε στο μέλλον πρέπει να δούμε προσεκτικά τις επιλογές γομών. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν μικρές τροποποιήσεις αν αυτές απαιτηθούν. Περιμένουμε μια μικρή χρονική διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο γομών στην Αυστρία οπότε αυτό δημιουργεί διαφορετικές πιθανότητες όσον αφορά στη χάραξη της στρατηγικής αγώνα».
GP Αυστρίας |
Πίστα: Red Bull Ring |
Μήκος: 4326 m |
Γύροι: 71 |
Απόσταση: 307.020km |
Ρεκόρ γύρου: 1:08.337 (Μ.Σουμάχερ, 2003) |
Στροφές: 9 (6 δεξιές, 3 αριστερές) |
Τέρμα γκάζι: Στο 59% του γύρου (χρονικά) |
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα) |
Πανοραμική άποψη του Red Bull Ring σε οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων.
Στρατηγική αγώνα
Πέρυσι οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δυο pit stop μολονότι τρεις επέλεξαν στρατηγική ενός pit stop. O νικητής του αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 11ο γύρο και ξανά τη μαλακή στον 40στό γύρο. Αυτή η στρατηγική του έδωσε τη νίκη μετά από 71 γύρους αγών παρότι εκκινούσε 3ος. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι μικρή από 0.7 – 0.9 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr