Ανάλυση: Ο κινητήρας της χρονιάς!

Για δεύτερη φορά οι 65 εκλέκτορες του θεσμού International Engine of the Year Awards που υπάρχει από το 1999 αναδεικνύουν στην κορυφαία θέση του κινητήρα της χρονιάς ένα υβριδικό σύνολο.

Όπως το 2004 με τον υβριδικό σύστημα του Prius έτσι και φέτος το βραβείο πήγε στο σύστημα της BMW που δίνει κίνηση στο i8.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό εγχείρημα με μοναδικές προδιαγραφές.
Το υβριδικό σύστημα του i8 φέρει 3 κινητήρες όπως και τα μονοθέσια της F1, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας (131PS) δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα ενώ ο μικρός ηλεκτροκινητήρας φορτίζει τις μπαταρίες ή συνεπικουρεί στην επιτάχυνση εξαλείφοντας την όποια υστέρηση του μικρού τρικύλινδρου (1.5lt) turbo βενζινοκινητήρα των 231PS που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα.

Το i8 είναι τετρακίνητο, με χαμηλό κέντρο βάρους, βάρος 1500kg
ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω και οι μπαταρίες του – ιόντων λιθίου – βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ. Φορτίζουν στο ρολάρισμα, στο φρενάρισμα  και σε δυο ώρες από οικιακή πρίζα. Όταν είναι γεμάτες μπορείς μ’ αυτές να κάνεις 20km κινούμενος μέχρι και με 120km/h.
Με τις εκπομπές CO2 στα 59 g/km την κατανάλωση καυσίμου στα 2.5lt/100km και την ενεργειακή κλάση στο Α+  το BMW i8 έχει ηλεκτρική αυτονομία έως 35km και συνολικά πάνω από 500km. Η μεγάλη αποδοτικότητά του ειδικά στο πρόγραμμα ECO PRO οφείλεται στη βέλτιση αξιοποίηση - συνδυασμό του ρεύματος με την χημική ενέργεια του καυσίμου, που περιορίζει τις απώλειες, ανακτώντας συνεχώς ενέργεια στη φάση της πέδησης ή του ρολαρίσματος.

Επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε 4.4sec και η τελική του ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250km/h.  Οι ρόδες έχουν διαστάσεις 215/45/20 εμπρός και 245/40/20 πίσω.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr