Δοκιμάζουμε το Volvo V40 CC D4 Auto
05.08.2015
09:49
Το Volvo V40 Cross Country στην έκδοση D4 με το ολοκαίνουργιο 8αρι αυτόματο κιβώτιο Geartronic μας ταξιδεύει…
Για το V40 έχουμε μιλήσει εκτενώς είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της κατηγορίας του. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας με τον αναβαθμισμένο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα D4 απόδοσης 190PS συνδυάζονταν με το ολοκαίνουργιο 8αρι κιβώτιο Geartronic. Επιπλέον είχε το πακέτο εξοπλισμού «Ocean Race», περήφανη για την συμβολή της στο θρυλικό ιστιοπλοϊκό αγώνα/διάπλου της γης η Volvo έχει δημιουργήσει μια καλαίσθητη πολυτελή έκδοση με το όνομά του.
Λεπτομέρειες στις ραφές των δερμάτινων καθισμάτων, το λογότυπο του αγώνα σε συγκεκριμένα σημεία αλλά και άλλες πινελιές διατηρούν τον οδηγό στο πνεύμα «της ανέμελης πλεύσης». Αυτός είναι ο προσανατολισμός του V40 Cross Country που με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα διαθέτει τη δύναμη αλλά και τη ροπή για ένα πολύ γρήγορο ταξίδι. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τον κύκλο του Κορινθιακού κόλπου με το D4, όπως ίσως γνωρίζετε η συγκεκριμένη διαδρομή περιλαμβάνει κάθε είδους δρόμο. Από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μέχρι εργοτάξιο, αλλά και επαρχιακό δρόμο με πολλές λακκούβες και ακόμη περισσότερες στροφές. Χάρη στην περίσσεια δύναμης αλλά και ροπής (40.8kgm) ο οδηγός παρά τα 1600kg του αμαξώματος έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να επιταχύνει δυνατά και να διατηρήσει το ρυθμό που επιθυμεί.
Κάθε πάτημα του πεντάλ γκαζιού συνοδεύεται από απολαυστική επιτάχυνση και το εντυπωσιακό είναι πως ο δείκτης καυσίμου δεν ακολουθεί. Παρά τη πίεση που ασκήσαμε στο V40 CC D4 η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα επτά ευρώ ανά 100km, αριθμός συγκλονιστικός για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο το V40 ταξιδεύει απομονώνοντας τους επιβαίνοντες από θορύβους και κακοτεχνίες.
Η άνεση της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την άνεση των καθισμάτων και το πολύ καλό σύστημα κλιματισμού δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου η κούραση απομακρύνεται αντί να συσσωρεύεται. Αφήνοντας το κιβώτιο σε αυτόματη λειτουργία δεν αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης.
Λεπτομέρειες στις ραφές των δερμάτινων καθισμάτων, το λογότυπο του αγώνα σε συγκεκριμένα σημεία αλλά και άλλες πινελιές διατηρούν τον οδηγό στο πνεύμα «της ανέμελης πλεύσης». Αυτός είναι ο προσανατολισμός του V40 Cross Country που με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα διαθέτει τη δύναμη αλλά και τη ροπή για ένα πολύ γρήγορο ταξίδι. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τον κύκλο του Κορινθιακού κόλπου με το D4, όπως ίσως γνωρίζετε η συγκεκριμένη διαδρομή περιλαμβάνει κάθε είδους δρόμο. Από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μέχρι εργοτάξιο, αλλά και επαρχιακό δρόμο με πολλές λακκούβες και ακόμη περισσότερες στροφές. Χάρη στην περίσσεια δύναμης αλλά και ροπής (40.8kgm) ο οδηγός παρά τα 1600kg του αμαξώματος έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να επιταχύνει δυνατά και να διατηρήσει το ρυθμό που επιθυμεί.
Κάθε πάτημα του πεντάλ γκαζιού συνοδεύεται από απολαυστική επιτάχυνση και το εντυπωσιακό είναι πως ο δείκτης καυσίμου δεν ακολουθεί. Παρά τη πίεση που ασκήσαμε στο V40 CC D4 η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα επτά ευρώ ανά 100km, αριθμός συγκλονιστικός για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο το V40 ταξιδεύει απομονώνοντας τους επιβαίνοντες από θορύβους και κακοτεχνίες.
Η άνεση της ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την άνεση των καθισμάτων και το πολύ καλό σύστημα κλιματισμού δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου η κούραση απομακρύνεται αντί να συσσωρεύεται. Αφήνοντας το κιβώτιο σε αυτόματη λειτουργία δεν αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης.
Η λειτουργία του είναι διακριτική και άψογα συνδυασμένη με τα χαρακτηριστικά του ισχυρού πετρελαιοκινητήρα. Το προσπέρασμα έχει επιβλητικό ρυθμό, διαρκεί δε, όσο η σκέψη πραγματοποίησής του.
Σε δρόμο με στροφές από Ναύπακτο μέχρι Λειβαδιά πιέσαμε στα όρια της νομιμότητας και του δρόμου το V40CC. Η χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου είναι γρήγορη και ακριβής το μόνο που ενοχλεί λίγο είναι η αντίδραση στο ανέβασμα όταν δεν αφήνεις το γκάζι. Εκεί νιώθεις ένα σκαλοπάτι όχι έντονο αλλά παράταιρο στον ήπιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πιθανόν το 95% των ιδιοκτητών δε θα ανεβάσουν ποτέ σχέση στο κιβώτιο με τέρμα γκάζι. Στρίβοντας με πολλά χιλιόμετρα τις εντυπώσεις κλέβει η ανάρτηση.
Κρατάει χωρίς να γέρνει ή να αντιδρά ξερά σε λακκούβες και ανομοιομορφίες τις οποίες κυριολεκτικά «εξαφανίζει». Ταυτόχρονα το τιμόνι είναι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης όσο γίνεται σε ένα προσθιοκίνητο. Αυτό βέβαια έχει και το τίμημά του καθώς δεν είναι απόλυτο στο turn in. Εδώ ισχύει το ίδιο σχόλιο «το 95% των ιδιοκτητών δε θα πιέσουν ποτέ τόσο»…
Συνολικά το V40 CC ειδικά στην έκδοση Ocean Race αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην πολυτελή μικρομεσαία κατηγορία καθώς πλέον διαθέτει ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, που πλέον πονοκεφαλιάζει τον Γερμανικό ανταγωνισμό…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1969 cc
Ισχύς: 190 PS /4.250 rpm
Ροπή: 40.8 kgm /1750 – 2500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχ.
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7.5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 6,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km (ελεύθερα στο Δακτύλιο)
Βάρος: 1595 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4370/1.857/1.470mm
Χώρος αποσκευών: 324lt
Τέλη κυκλοφορίας: 100 ευρώ ετησίως
Τιμή: 33.700 ευρώ (D3 28.900)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr