Έξαλλος ο Φέτελ!

Άστραψε και βρόντηξε ο Γερμανός μετά το τέλος του αγώνα, προσπαθούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις στη Ferrari για τις κατηγορίες περί ακραίας στρατηγικής.

Το Βελγικό GP βρίσκονταν στον 42ο γύρο του σε σύνολο 43 και ο Φέτελ υπερασπίζονταν την 3η θέση από τις επιθέσεις του Γκροζάν όταν έσκασε το ελαστικό του. Ο Γερμανός με τη Ferrari εκκινούσε από την 9η θέση και όπως αποκάλυψε μετά το τέλος του αγώνα, ο επικεφαλής της Ferrari, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε είχαν αποφασίσει από το πρωί να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών για το Φέτελ παρότι η Pirelli πρότεινε "τουλάχιστον" δυο. Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 14ο γύρο με στόχο να τερματίσει μ' αυτή μετά από 29 γύρους. Ο αγώνας είχε μειωθεί κατά 7km ή ένα γύρο αν προτιμάτε γιατί χρειάστηκε δεύτερος γύρος σχηματισμού (σ.σ: πρόβλημα σε Χούλκενμπεργκ, Σάινθ).

Ο Φέτελ είναι ο μόνος οδηγός που προσπάθησε να τερματίσει στον αγώνα
ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ. Λόγω αυτής βρέθηκε ακόμη και να οδηγεί την κούρσα όταν οι υπόλοιποι οδηγοί μπήκαν για 2η φορά στα πιτ. Στο φινάλε του αγώνα ήταν πίσω από τις Mercedes όταν στην ευθεία Kemmel πριν την Les Combes, απροειδοποίητα έσκασε το ελαστικό του.



Το μοναδικό πιτ στοπ του Φέτελ σήμερα, ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός που επιχείρησε να ολοκληρώσει τον αγώνα με μια μόνο αλλαγή ελαστικών.

Ο Φέτελ τερμάτισε 12ος, χάνοντας έτσι το βάθρο και 25 βαθμούς έναντι του νικητή Λιούις Χάμιλτον στην κούρσα του τίτλου. Προτού προλάβει να κρυώσει το μυαλό ξέσπασε μπροστά στις κάμερες: "Δεν πρέπει να επιτρέπεται να συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Αν είχε σκάσει το ελαστικό 200 μέτρα πιο πριν δε θα ήμουν εδώ τώρα αλλά σφηνωμένος στην Eau Rouge. Δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να γίνει. Έχω εκνευριστεί για το αποτέλεσμα, μας άξιζε μια θέση στο βάθρο. Επιπλέον αυτό με τα ελαστικά δεν είναι αποδεκτό. Είχε αστοχία ο Νίκο την Παρασκευή και μας είπαν ότι οφείλονταν σε εξωτερικό σκίσιμο. Αν ο Νίκο λέει ότι δεν βγήκε από την πίστα, τον πιστεύω γιατί να πει ψέματα; Το ίδιο έγινε και σε μένα δεν βγήκα από την πίστα και ξαφνικά έσκασε το ελαστικό. Αν είχε γίνει νωρίτερα θα είχα πρόβλημα. Δεν είναι το ίδιο με το Σίλβερστον πριν χρόνια αλλά δεν είναι αποδεκτό".

Αξίζει να σημειωθεί πως η αστοχία του Ρόσμπεργκ συνέβη με τη μαλακή γόμα την Παρασκευή όταν η Mercedes προσπαθούσε να φτάσει τα ελαστικά στα όρια τους, για να τα γνωρίζει ενώ του Φέτελ συνέβη με τη μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Γερμανός είχε ακουστεί από την ενδοεπικοινωνία να προτρέπει τους μηχανικούς του να εξετάσουν την προοπτική και δεύτερου πιτ στοπ αλλά αυτοί τον διαβεβαίωσαν πως δεν ήταν απαραίτητο.



Βλοσυρός ο Αριβαμπένε παρατηρεί την προσπάθεια του Φέτελ να φτάσει στα πιτ με σκασμένο ελαστικό.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε τόνισε: " Η στρατηγική μας δεν ήταν ακραία, βασίζονταν στα δεδομένα που είχαμε, ακόμη κι αν ήταν επιθετική. Δεν είμαστε ούτε βλάκες, ούτε τρελοί να ρισκάρουμε με τον οδηγό μας. Σε όλες τις ομάδες υπάρχει συνεργαζόμενος μηχανικός της Pirelli, ο ρόλος του είναι να τσεκάρει τα ελαστικά και να διαβάζει τα δεδομένα από την ομάδα. Δε θέλω ν' ανοίξω κάποια κόντρα ούτε να σχολιάσω το προϊόν της εταιρείας".
 
Η Pirelli σε ανακοίνωσή της το Σάββατο
μετά τις κατατακτήριες δοκιμές μιλούσε για στρατηγική τουλάχιστον δυο πιτ στοπ την Κυριακή ενώ αναφέρονταν και σε τρία. 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι αντιδρώντας σ' όλα αυτά ανέφερε: "Στην περίπτωση του ελαστικού που κλάταρε στο Φέτελ, αυτό είχε φθαρεί οριακά. Όταν ένα ελαστικό φτάνει στα όρια της φθοράς τότε υπάρχει πρόβλημα. Νομίζαμε πως η στρατηγική των ομάδων θα ήταν δυο ή τρία πιτ στοπ έτσι έκαναν οι περισσότεροι. Στη Ferrari νόμιζαν πως θα τα κατάφερναν με ένα. Τους είχαμε πει ότι τα ελαστικά μπορεί να έφταναν έως 40 γύρους αλλά αυτό ήταν απλά μια ένδειξη. Δεν υπήρχε εγγύηση και γνώριζαν καλά πως αυτό εξαρτιόνταν από παράγοντες όπως οι συνθήκες αγώνα, η φθορά κάθε μονοθεσίου, η εξέλιξη του αγώνα, καμιά φορά τα δεδομένα δεν είναι ακριβή. Όλοι οι υπόλοιποι πήραν διαφορετική κατεύθυνση με δυο ή τρία πιτ στοπ αυτό είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη για το τι σκέφτονταν. Μας εξέπληξε η απόφαση της Ferrari για ένα πιτ στοπ. Αν ο αγώνας είχε ένα γύρο λιγότερο ο Φέτελ θα είχε ανέβει στο βάθρο και όλοι θα μιλούσαν για έξυπνη τακτική. Κατανοώ την οργή του  οδηγού που μίλησε μόλις είχε βγει από το μονοθέσιο. Δεν πρόκειται να πω τίποτα αρνητικό γι' αυτές του τις δηλώσεις. Αργότερα θα μιλήσουμε, αυτό είναι το φυσιολογικό". 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr