Οι καινοτόμες τεχνολογίες, ο εκπληκτικός σχεδιασμός και η ευκολία χρήσης της Αυτόματης Μηχανής Καφέ Eletta Explore της De’Longhi απογειώνουν την εμπειρία του καφέ, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο απαιτητικά γούστα
GP Σιγκαπούρης: Θολό τοπίο!
GP Σιγκαπούρης: Θολό τοπίο!
Οι φωτιές που ανάβουν στη γειτονική Ινδονησία οι αγρότες για να κάψουν τα ξερά χόρτα και να προετοιμάσουν το έδαφος για τη νέα παραγωγή έχουν δημιουργήσει σε συνδυασμό με τους ανέμους και την υγρασία ένα μείγμα αιθαλομίχλης που κάνει τις αρχές να χαρακτηρίζουν την παραμονή και άθληση σε ανοικτούς χώρους επικίνδυνη.
Μάλιστα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ακυρώθηκαν στη Σιγκαπούρη πολλά αθλητικά γεγονότα. Προς ώρας οι οργανωτές του GP προειδοποίησαν τη FIA για το πρόβλημα και έχει ληφθεί απόφαση να μην γίνουν αλλαγές στο πρόγραμμα. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η κατάσταση. Το πιο σημαντικό είναι πως οι συνθήκες αλλάζουν ώρα με την ώρα ανάλογα με τη διεύθυνση και την ένταση του ανέμου. Καθώς δεν μπορεί να γίνει ασφαλή πρόβλεψη για την ποιότητα του αέρα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι οργανωτές θα μοιράζουν μάσκες προστασίας στην είσοδο των θυρών για τους θεατές ενώ στο επίσημο site του αγώνα θα υπάρχει συνεχή ενημέρωση για την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το GP της Σιγκαπούρης διεξάγεται από το 2008 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής σε δημόσιους δρόμους . Φέτος θα είναι ο 13ος αγώνας του πρωταθλήματος, επτά από τους προηγούμενους έχει κερδίσει ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και νικητής πέρυσι στη Marina Bay, Λιούις Χάμιλτον. Ο Χάμιλτον που κέρδισε τους δυο τελευταίους αγώνες σε Βέλγιο και Ιταλία φαντάζει ως φαβορί για την διατήρηση του τίτλου. Ο Βρετανός έχει διαφορά 53 βαθμών από τον άλλο οδηγό της Mercedes, Nίκο Ρόσμπεργκ ενώ απομένουν 175 βαθμοί να μοιραστούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο Ρόσμπεργκ όμως δείχνει συμβιβασμένος φέτος με τη 2η θέση. Μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην Ιταλία με την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος, θα έχει στη διάθεσή του ένα ολοκαίνουργιο σύνολο, το 4ο για φέτος. Πιθανόν για το Χάμιλτον η μεγαλύτερη απειλή να έρθει από το Φέτελ νικητή στη Σιγκαπούρη 3 φορές που οδηγεί την βελτιωμένη Ferrari. Μάλιστα όπως φάνηκε στην Ουγγαρία η SF15T ταιριάζει καλύτερα σε διαδρομές όπου δεν παίζει κυρίαρχο ρόλο η δύναμη της μονάδας ισχύος.
Οργανωτικά το GP είναι ένας άθλος που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί
Το GP της Σιγκαπούρης διεξάγεται από το 2008 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής σε δημόσιους δρόμους . Φέτος θα είναι ο 13ος αγώνας του πρωταθλήματος, επτά από τους προηγούμενους έχει κερδίσει ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και νικητής πέρυσι στη Marina Bay, Λιούις Χάμιλτον. Ο Χάμιλτον που κέρδισε τους δυο τελευταίους αγώνες σε Βέλγιο και Ιταλία φαντάζει ως φαβορί για την διατήρηση του τίτλου. Ο Βρετανός έχει διαφορά 53 βαθμών από τον άλλο οδηγό της Mercedes, Nίκο Ρόσμπεργκ ενώ απομένουν 175 βαθμοί να μοιραστούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο Ρόσμπεργκ όμως δείχνει συμβιβασμένος φέτος με τη 2η θέση. Μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην Ιταλία με την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος, θα έχει στη διάθεσή του ένα ολοκαίνουργιο σύνολο, το 4ο για φέτος. Πιθανόν για το Χάμιλτον η μεγαλύτερη απειλή να έρθει από το Φέτελ νικητή στη Σιγκαπούρη 3 φορές που οδηγεί την βελτιωμένη Ferrari. Μάλιστα όπως φάνηκε στην Ουγγαρία η SF15T ταιριάζει καλύτερα σε διαδρομές όπου δεν παίζει κυρίαρχο ρόλο η δύναμη της μονάδας ισχύος.
Οργανωτικά το GP είναι ένας άθλος που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί
χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν από σήμερα και για τέσσερις μέρες η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1. Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5065m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Λιούις Χάμιλτον κέρδισε στον αγώνα των 61 γύρων χρησιμοποιώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα, την ξαναέβαλε στον 15ο γύρο αλλά και στον 31ο γύρο. Τελικά επέλεξε τη μαλακή γόμα στον 52ο γύρο. Συνολικά υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους οδηγούς.
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις. Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές - από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς. Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές (23) από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.
Οι δυο πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) επελέγησαν για αυτό τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους όπου απαντώνται κάποιες μοναδικές παράμετροι. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων. Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη. Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους. Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Αυτές τις μέρες σε συνεργασία με τη FIA ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν’ ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Μόντσα».
Ο Χέμπερι αναφέρεται στη διαφορά που καταγράφηκε στις πιέσεις των ελαστικών της Mercedes στην εκκίνηση. Τα ελαστικά του Χάμιλτον ήταν 0.3psi κάτω από το όριο και του Ρόσμπεργκ 1.1psi πιο κάτω.
Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι σχετικά μεγάλη 1.8 – 2.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
Σίγουρα μεγάλο ρόλο στην έκβαση του αγώνα θα παίξει το ποιος θα πάρει την pole ή έστω θα βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Δεδομένου πως πλέον όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από τους οδηγούς δεν αποκλείεται κάποια έκπληξη και ανατροπή πριν το πρώτο σικέιν. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Αλεξάντερ Ρόσι θα κάνει ντεμπούτο με τη Manor.
Αναμένεται μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari χωρίς να ξεγράφουμε τη Red Bull. Ο Ρόσμπεργκ έχει κάνει καλές εμφανίσεις εκεί στο παρελθόν ενώ ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2009 και το 2014. Ο Αλόνσο επίσης έχει πάρει νίκη το 2008 (Crash Gate) αλλά και το 2010 με τη Ferrari. Ο Φέτελ έχει κερδίσει το 2011, 2012, 2013 τις χρονιές της κυριαρχίας του.
O Χάμιλτον πανηγυρίζει στο βάθρο την περσινή του νίκη στη Marina Bay.
O Ρόσμπεργκ ανέφερε μεταξύ άλλων: " Μολονότι είναι νυχτερινός αγώνας είναι ο πιο απαιτητικός της χρονιάς για μένα σαν οδηγό επειδή έχει πολύ υγρασία και όντας διαδρομή σε πόλη δεν υπάρχει σημείο να πάρεις ανάσα η μια στροφή ακολουθεί την άλλη. Η διαδρομή έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος δεν έχεις καθόλου χρόνο ν’ ανασάνεις στις στροφές και ταυτόχρονα χρονικά είναι ο μεγαλύτερος αγώνας της σεζόν. Περνάνε 2 ώρες για να τερματίσουμε. Ιδρώνω τόσο πολύ σ’ αυτό τον αγώνα κάποιες φορές έχω χάσει μέχρι και 4 λίτρα υγρών. Αυτό είναι κρίσιμο γιατί επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα συγκέντρωσης το τελευταίο μέρος του αγώνα δεν είναι διασκεδαστικό είναι επίπονο. Ένα άλλο αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχουμε τζετ λαγκ στη Σιγκαπούρη γιατί διατηρούμε την Ευρωπαϊκή ώρα. Πάω για ύπνο στις πέντε το πρωί τοπική ώρα όταν βγαίνει ο ήλιος και ξυπνάω στις δυο το μεσημέρι. Κατεβαίνω για πρωινό την ώρα που οι υπόλοιποι τρώνε μεσημεριανό. Είναι λίγο περίεργο αλλά μου αρέσει…".
Καθώς ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει στην 7ετή ιστορία του GP. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.
Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση. Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου.
Μέχρι σήμερα δεν έχει βρέξει στη Σιγκαπούρη. Αν χρησιμοποιηθούν τα βρόχινα ελαστικά (μπλε χρώμα) θα υπάρχει θέμα καθώς οι αντανακλάσεις των προβολέων στο νερό θα δυσκολεύουν τους οδηγούς.
Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις. Το GP στη Σιγκαπούρη γίνεται σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι ασυνήθιστο. Ο αγώνας διεξάγεται βράδυ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διάγραμμα θερμοκρασιών σε αέρα και οδόστρωμα να παρουσιάζει κάπως διαφορετική μορφή απ’ ότι σε άλλους αγώνες. Παραταύτα η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με την κλειστή φύση της διαδρομής στη καρδιά της πόλης συνθέτουν μια από τις απαιτητικές - από άποψη φυσικής κατάστασης – διαδρομή για τους οδηγούς. Πρόσφυση και ευστάθεια στο φρενάρισμα είναι σημεία κλειδιά στη Marina Bay. Η διαδρομή της πίστας έχει αρκετές αναπηδήσεις/ανομοιομορφίες αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσπάθεια για σταθερή πρόσφυση. Πέρα απ’ αυτό η διαγράμμιση με άσπρες λωρίδες αλλά και τα καπάκια του δικτύου αποχέτευσης μπορεί να αιφνιδιάσουν τους οδηγούς, αυτό είναι μια έξτρα δυσκολία για τα ελαστικά. Η διαδρομή στη Σιγκαπούρη έχει περισσότερες στροφές (23) από κάθε άλλη πίστα στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτό αυξάνει περισσότερο τη δουλειά των ελαστικών.
Οι δυο πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) επελέγησαν για αυτό τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους όπου απαντώνται κάποιες μοναδικές παράμετροι. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι ανέφερε: «Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων. Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη. Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους. Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Αυτές τις μέρες σε συνεργασία με τη FIA ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν’ ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Μόντσα».
Ο Χέμπερι αναφέρεται στη διαφορά που καταγράφηκε στις πιέσεις των ελαστικών της Mercedes στην εκκίνηση. Τα ελαστικά του Χάμιλτον ήταν 0.3psi κάτω από το όριο και του Ρόσμπεργκ 1.1psi πιο κάτω.
Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι σχετικά μεγάλη 1.8 – 2.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.
Σίγουρα μεγάλο ρόλο στην έκβαση του αγώνα θα παίξει το ποιος θα πάρει την pole ή έστω θα βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Δεδομένου πως πλέον όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από τους οδηγούς δεν αποκλείεται κάποια έκπληξη και ανατροπή πριν το πρώτο σικέιν. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Αλεξάντερ Ρόσι θα κάνει ντεμπούτο με τη Manor.
Αναμένεται μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari χωρίς να ξεγράφουμε τη Red Bull. Ο Ρόσμπεργκ έχει κάνει καλές εμφανίσεις εκεί στο παρελθόν ενώ ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2009 και το 2014. Ο Αλόνσο επίσης έχει πάρει νίκη το 2008 (Crash Gate) αλλά και το 2010 με τη Ferrari. Ο Φέτελ έχει κερδίσει το 2011, 2012, 2013 τις χρονιές της κυριαρχίας του.
O Χάμιλτον πανηγυρίζει στο βάθρο την περσινή του νίκη στη Marina Bay.
O Ρόσμπεργκ ανέφερε μεταξύ άλλων: " Μολονότι είναι νυχτερινός αγώνας είναι ο πιο απαιτητικός της χρονιάς για μένα σαν οδηγό επειδή έχει πολύ υγρασία και όντας διαδρομή σε πόλη δεν υπάρχει σημείο να πάρεις ανάσα η μια στροφή ακολουθεί την άλλη. Η διαδρομή έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος δεν έχεις καθόλου χρόνο ν’ ανασάνεις στις στροφές και ταυτόχρονα χρονικά είναι ο μεγαλύτερος αγώνας της σεζόν. Περνάνε 2 ώρες για να τερματίσουμε. Ιδρώνω τόσο πολύ σ’ αυτό τον αγώνα κάποιες φορές έχω χάσει μέχρι και 4 λίτρα υγρών. Αυτό είναι κρίσιμο γιατί επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα συγκέντρωσης το τελευταίο μέρος του αγώνα δεν είναι διασκεδαστικό είναι επίπονο. Ένα άλλο αξιοπερίεργο είναι ότι δεν έχουμε τζετ λαγκ στη Σιγκαπούρη γιατί διατηρούμε την Ευρωπαϊκή ώρα. Πάω για ύπνο στις πέντε το πρωί τοπική ώρα όταν βγαίνει ο ήλιος και ξυπνάω στις δυο το μεσημέρι. Κατεβαίνω για πρωινό την ώρα που οι υπόλοιποι τρώνε μεσημεριανό. Είναι λίγο περίεργο αλλά μου αρέσει…".
Καθώς ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως. Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου 2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει στην 7ετή ιστορία του GP. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.
Στη Σιγκαπούρη όλα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φρένα και την πρόσφυση. Ειδικά τα πίσω ελαστικά δουλεύουν σκληρά στην έξοδο όλων των αργών στροφών. Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται πιο έντονα καθώς καλείται να τα βγάλει πέρα με διαμήκεις αλλά και πλευρικές επιταχύνσεις. Η πρόσφυση επηρεάζεται από τις ανομοιομορφίες του δημόσιου δρόμου.
GP Σιγκαπούρης |
|
Μήκος διαδρομής: 5073m |
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο. |
Γύροι: 61 |
Απόσταση: 309.316km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές) |
Μέχρι σήμερα δεν έχει βρέξει στη Σιγκαπούρη. Αν χρησιμοποιηθούν τα βρόχινα ελαστικά (μπλε χρώμα) θα υπάρχει θέμα καθώς οι αντανακλάσεις των προβολέων στο νερό θα δυσκολεύουν τους οδηγούς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα