GP Σιγκαπούρης: Ο Φέτελ στην pole!
Τρομερή ανατροπή στη F1, καθώς για πρώτη φορά από πέρυσι στην Αυστρία και για δεύτερη τα τελευταία δυο χρόνια έχασαν οι Mercedes την pole και μάλιστα στα ίσα. Σα να μην έφτανε αυτό τα ασημί μονοθέσια εκκινούν από την 3η σειρά της εκκίνησης όντας 1.5sec πιο αργά από τη Ferrari. Γίνονται;
Νωρίτερα ενώ νύχτωνε και άναβαν τα φώτα στις ελεύθερες δοκιμές οι Ferrari ήταν ταχύτερες όλων ενώ ανάμεσα στα κόκκινα μονοθέσια και στις Mercedes βρίσκονταν και οι δυο Red Bull. Ήταν ήδη ξεκάθαρο πως αν υπάρχει ένας ακόμη αγώνα μετά τη Μαλαισία και την Ουγγαρία όπου θα χάσουν οι Mercedes αυτός είναι η Σιγκαπούρη. Πόσο μάλλον που ταχύτερος όλων ήταν ο τρεις φορές νικητής στη Marina Bay (2011,12,13) Sebastian Vettel.
Στο Q1 η εικόνα δεν άλλαξε δραματικά. Καταρχάς οι Mercedes υποχρεώθηκαν να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή εκ των δυο γομών της Pirelli πράγμα ασυνήθιστο. Η Ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις δυο πιο μαλακές της γόμες Soft, Super Soft και η διαφορά ανάμεσά στους σ' ένα γύρο στα 5.6km της διαδρομής στη Σιγκαπούρη φτάνει τα 2 sec. Οι μόνοι οδηγοί που κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 με τη μαλακή γόμα ήταν οι Ricciardo, Vettel και Raikkonen. Από κει ήταν σαφές πως η κυριαρχία των Mercedes στην pole, απειλούνταν...
Μάλιστα ήταν χαρακτηριστικό πως ο χρόνος του Rosberg με την πολύ μαλακή γόμα, ήταν χειρότερος απ' αυτόν του Vettel που χρησιμοποιούσε την πιο αργή μαλακή γόμα. Ο Vettel ήταν πίσω από τους Kvyat και Hamilton αμφότεροι όμως είχαν βάλει την κόκκινη γόμα (SS) της Pirelli. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι δυο Manor, οι δυο Sauber και η Lotus του Μαλντονάντο. Ο Button πέρασε κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού για 74 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι η 3η φορά σε 13 περιόδους κατατακτήριων δοκιμών φέτος που αμφότερες οι McLaren συνέχισαν στο Q2.
Το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης του 12λεπτού όπου τρέχουν οι 15 οδηγοί που προκρίθηκαν από το Q1 και αποκλείονται οι 5 πιο αργοί ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα να θεωρείται πλέον μονόδρομος. Χαρακτηριστικό της μάχης που δόθηκε για την πρόκριση ήταν πως ενώ μηδενίστηκε ο χρόνος οι δέκα πιο αργοί οδηγοί ήταν σε γρήγορο γύρο. Μια επαφή του Sainz jr με την μπαριέρα όπου χτύπησε το εμπρός αριστερό ελαστικό της Toro Rosso γέμισε την πίστα συντρίμμια στη στροφή 19 καταστρέφοντας την προσπάθεια όλων για βελτίωση. Ο Ισπανός ζήτησε συγνώμη για το λάθος του από την ομάδα. Ακόμη μια φορά Ferrari και Red Bull ήταν μπροστά από τις Mercedes. Εκτός 10αδας εκτός από τον Ισπανό οδηγό έμειναν οι δυο Force India και οι δυο McLaren. Έτσι στη 10αδα προκρίθηκαν Ferrari, Red Bull, Mercedes, Williams ο Grosjean με τη Lotus και ο Verstappen με την Toro Rosso.
Δεδομένου πως οι Mercedes δεν έχουν χάσει στη μάχη της pole από πέρυσι στην Αυστρία το ξεκίνημα του Q3 είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι πρώτοι που βγήκαν για προσπάθεια ήταν οι Red Bull και ο Hamilton. Πολύ σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά τους όλοι οι υπόλοιποι πλην του Verstappen. O Ricciardo εντυπωσίασε με χρόνο 1:44.607 ενώ την ίδια στιγμή ο Hamilton εγκατέλειψε την προσπάθεια καθώς έκανε ένα ακόμη λάθος στην στροφή 7. Ο Vettel κινήθηκε ταχύτερα από τον Αυστραλό κατά 3 δέκατα ενώ απογοήτευση από το Rosberg που ήταν 5ος 1.5sec πίσω. Όμως τόσο οι Red Bull όσο και οι Ferrari είχαν φρέσκια μαλακή γόμα αξιοποιώντας το σετ που τους περίσσεψε στο Q1 σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που επιχειρούσαν με την πρώτη γόμα του Q2 (σ.σ: υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τη γόμα που πέτυχαν τον ταχύτερο τους χρόνο στο Q2).
Οι Mercedes εδώ και 23 αγώνες βρίσκονταν συνεχώς σ' αυτή την εικόνα από τους 3 πρώτους στις δοκιμές. Διακρίνονται από αριστερά:Raikkonen, Vettel, Ricciardo.
Ο Vettel στο φινάλε έσπασε το φράγμα του 1:44 όντας ο μόνος που μπόρεσε να κινηθεί τόσο γρήγορα. Δίπλα του αύριο θα εκκινήσει ο Ricciardo, ενώ στη δεύτερη σειρά βρίσκεται ο Raikkonen με τον Kvyat.
Στην τρίτη σειρά της εκκίνησης 1.5sec πίσω από τις Ferrari βρίσκονται οι δυο Mercedes αυτό κι αν είναι έκπληξη παρά την ιδιαίτερη διαμόρφωση της διαδρομής στη Σιγκαπούρη. Δεν είναι εύκολο να αποδώσει κανείς την υστέρηση της Mercedes σε μια και μόνη αιτία. Σίγουρα η δύναμη της μονάδας ισχύος δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο στη στενή διαδρομή της Marina Bay. Επιπλέον η ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο είναι ελλιπής γιατί δεν υπάρχει πουθενά μεγάλη ευθεία, όμως όλα αυτά δεν μπορούν να δώσουν μια ικανοποιητική εξήγηση. Πιθανώς απλά δεν βρήκαν το σωστό σετάρισμα στη γερμανική ομάδα. Θα ακούσουμε όμως τι έχουν να πουν και οι ίδιοι γι' αυτό. Πρέπει να τονίσουμε όμως πως παραδοσιακά στη Σιγκαπούρη οι διαφορές είναι μικρότερες και ο ανταγωνισμός πιο έντονος λόγω της διαδρομής.
Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά |
1 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1m43.885s |
- |
2 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m44.428s |
0.543s |
3 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m44.667s |
0.782s |
4 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1m44.745s |
0.860s |
5 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m45.300s |
1.415s |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m45.415s |
1.530s |
7 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m45.676s |
1.791s |
8 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m45.798s |
1.913s |
9 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m46.077s |
2.192s |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1m46.413s |
2.528s |
11 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m46.305s |
2.420s |
12 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1m46.328s |
2.443s |
13 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m46.385s |
2.500s |
14 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1m46.894s |
3.009s |
15 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m47.019s |
3.134s |
16 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m46.965s |
3.080s |
17 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m47.088s |
3.203s |
18 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m47.323s |
3.438s |
19 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1m51.021s |
7.136s |
20 |
Alexander Rossi |
Marussia/Ferrari |
1m51.523s |
7.638s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr