Δοκιμάζουμε στη Μάνη το νέο Focus ST των 250 ίππων
17.10.2015
15:29
Όταν ο Θεός κατεβαίνει για διακοπές στη Γη επιλέγει να μείνει από Καρδαμύλη μέχρι Ταίναρο. Σ’ αυτή την επική διαδρομή που οδηγεί στο νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα ραλιτζίδικο αυτοκίνητο σε έκδοση δρόμου.
Το Focus ST έχει φτιαχτεί για να στρίβει και αυτό ακριβώς κάναμε μαζί του. Σε σχέση με το δικό σας Focus των 1.0lt έχει διπλάσιο κυβισμό, διπλάσια δύναμη, έναν κύλινδρο παραπάνω, μπάκετ καθίσματα, αναλογικά όργανα στο κέντρο του ταμπλό, ειδικούς φωτιζόμενους μαρσπιέδες, μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, ελαστικά 235/40/18 και μια ανάρτηση που κλέβει την παράσταση. Σύμφωνα με τη Ford διαθέτει ειδικές γωνίες ρύθμισης με ενισχυμένα ελατήρια και σάιλεντμπλοκ εμπρός και διαφορετικό σχεδιασμό πίσω ώστε η χρήση πιο άκαμπτων στοιχείων να εξασφαλίζει οδική συμπεριφορά ακριβείας και «εξαιρετικά άμεση» συμπληρώνουμε εμείς.
Ταξιδεύοντας μέχρι την Καλαμάτα το Focus αποδεικνύεται εντυπωσιακά αθόρυβο για το χαρακτήρα του εκτός αν πατάς τέρμα το γκάζι. Εκεί το τεχνητό αντηχείο (Sound Symposer) γεμίζει με φτιαχτικό ήχο την καμπίνα, κάπως έτσι μας παρέσυρε στην ευθεία της Τρίπολης και επιβεβαιώσαμε την τελική του με άνεση. Βγαίνοντας από τον εθνικό δρόμο, μέσα στην Καλαμάτα το ST είναι άνετο σα το δικό σας Focus, εντάξει σε εγκάρσια σαμαράκια αντιδρά λίγο πιο ξερά.
Φεύγουμε γρήγορα και ανηφορίζοντας για Μάνη αρχίζουν τα γλέντια. Δεξί ανηφορικό πέταλο το ESP (σ.σ: 3 σταδίων παρακαλώ) στο off, καθυστερημένο in και προοδευτικό πάτημα του γκαζιού μετά την κορυφή στα όρια της πρόσφυσης. «Καλέ πότε βγήκαμε;» αναρωτιέσαι και νιώθεις πως η επόμενη κοντή ευθεία, κονταίνει ακόμη περισσότερο όσο γκαζώνεις. Κατηφορική στροφή, 120 μοιρών με 3η και πολλά στο ταχύμετρο, «αν μουριάσει;» σκέφτεσαι αλλά το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης βοηθά στην έξοδο. Δεξιά πατημένη στην ευθεία με γεμάτη 4η, σημαδεύεις την κορυφή και περνάς αέρα χωρίς καμιά φλυαρία και πάνω από τα όρια του αυτόφωρου. Ανηφορικό αριστερό πέταλο που κλείνει στην έξοδο, δυνατά φρένα στο in, η ουρά ελαφραίνει, ακούει στο τιμόνι, το πλασάρεις και στην κορυφή έχεις ήδη ίσιους τους τροχούς για την έξοδο.
Σαφώς δεν πρόκειται για κοφτερό κατάνα αλλά για καλοτροχισμένο σουγιά που κάνει όλες τις δουλειές, αρκεί να ξέρεις! Δεν είναι γραμμικό, θέλει σεβασμό στο γκάζι αλλά από τη στιγμή που θα βρεις τη χρυσή τομή πετάει με τη βοήθεια της ανάρτησης. Προσωπικά καταλήξαμε πως πιο αποδοτικό είναι το ESP στη θέση Sport σας το προτείνουμε. Το Focus ST εισπράττει πολλές κατάρες στις στροφές και αρκετά βλέμματα θαυμασμού στο πέρασμα από τα χωριά. Δεν είναι RS (σ.σ: 4κινητο το καινούργιο) αλλά ένα πολύ γρήγορο Focus. Υπάρχει και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση με 185 PS. Απέναντι του το Leon Cupra των 280PS.
Ταξιδεύοντας μέχρι την Καλαμάτα το Focus αποδεικνύεται εντυπωσιακά αθόρυβο για το χαρακτήρα του εκτός αν πατάς τέρμα το γκάζι. Εκεί το τεχνητό αντηχείο (Sound Symposer) γεμίζει με φτιαχτικό ήχο την καμπίνα, κάπως έτσι μας παρέσυρε στην ευθεία της Τρίπολης και επιβεβαιώσαμε την τελική του με άνεση. Βγαίνοντας από τον εθνικό δρόμο, μέσα στην Καλαμάτα το ST είναι άνετο σα το δικό σας Focus, εντάξει σε εγκάρσια σαμαράκια αντιδρά λίγο πιο ξερά.
Φεύγουμε γρήγορα και ανηφορίζοντας για Μάνη αρχίζουν τα γλέντια. Δεξί ανηφορικό πέταλο το ESP (σ.σ: 3 σταδίων παρακαλώ) στο off, καθυστερημένο in και προοδευτικό πάτημα του γκαζιού μετά την κορυφή στα όρια της πρόσφυσης. «Καλέ πότε βγήκαμε;» αναρωτιέσαι και νιώθεις πως η επόμενη κοντή ευθεία, κονταίνει ακόμη περισσότερο όσο γκαζώνεις. Κατηφορική στροφή, 120 μοιρών με 3η και πολλά στο ταχύμετρο, «αν μουριάσει;» σκέφτεσαι αλλά το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης βοηθά στην έξοδο. Δεξιά πατημένη στην ευθεία με γεμάτη 4η, σημαδεύεις την κορυφή και περνάς αέρα χωρίς καμιά φλυαρία και πάνω από τα όρια του αυτόφωρου. Ανηφορικό αριστερό πέταλο που κλείνει στην έξοδο, δυνατά φρένα στο in, η ουρά ελαφραίνει, ακούει στο τιμόνι, το πλασάρεις και στην κορυφή έχεις ήδη ίσιους τους τροχούς για την έξοδο.
Σαφώς δεν πρόκειται για κοφτερό κατάνα αλλά για καλοτροχισμένο σουγιά που κάνει όλες τις δουλειές, αρκεί να ξέρεις! Δεν είναι γραμμικό, θέλει σεβασμό στο γκάζι αλλά από τη στιγμή που θα βρεις τη χρυσή τομή πετάει με τη βοήθεια της ανάρτησης. Προσωπικά καταλήξαμε πως πιο αποδοτικό είναι το ESP στη θέση Sport σας το προτείνουμε. Το Focus ST εισπράττει πολλές κατάρες στις στροφές και αρκετά βλέμματα θαυμασμού στο πέρασμα από τα χωριά. Δεν είναι RS (σ.σ: 4κινητο το καινούργιο) αλλά ένα πολύ γρήγορο Focus. Υπάρχει και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση με 185 PS. Απέναντι του το Leon Cupra των 280PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ford Focus ST 2.0lt/250PS
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 250 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 35,1 kgm στις 2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 248 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 6.7sec
Μεικτή κατανάλωση: 9,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Βάρος: 1344 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4358/1.823/1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 316 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 270 €
Τιμή: 29.352 €
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 250 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 35,1 kgm στις 2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 248 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 6.7sec
Μεικτή κατανάλωση: 9,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Βάρος: 1344 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4358/1.823/1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 316 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 270 €
Τιμή: 29.352 €
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr