GP ΗΠΑ: Θα σφραγίσει τον τίτλο ο Χάμιλτον;
22.10.2015
22:40
Στο Ώστιν του Τέξας στην υπερσύγχρονη πίστα COTA (Circuit of the Americas) θα γίνει για 4η φορά αγώνας F1 και πιθανόν θ' αναδειχτεί πρωταθλητής.
Είναι πολύ πιθανό στο Ώστιν του Τέξας ο Χάμιλτον να στεφθεί για 3η φορά πρωταθλητής. Ο 30χρονος έχει πάρει 5 τίτλους στην μέχρι σήμερα καριέρα του. Το 2003 ήταν πρωταθλητής Formula Renault, το 2005 πρωταθλητής F3, το 2006 πρωταθλητής GP2 και το 2008, 2014 πρωταθλητής F1. Με 42 νίκες, 49 pole position και 83 παρουσίες στο βάθρο είναι σίγουρα ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της γενιάς του. Στο Ώστιν του Τέξας στο Circuit of the Americas έχει ραντεβού με την ιστορία καθώς εκτός συγκλονιστικού απροόπτου αναμένεται να εξασφαλίσει τη διατήρηση του παγκόσμιου τίτλου για 2η συνεχή χρονιά.
Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει στους 9 από τους 15 φετινούς αγώνες ενώ απομένουν 4 ακόμη και 100 βαθμοί να μοιραστούν. Έχει 66 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Σεμπάστιαν Φέτελ άρα αν πάρει 9 παραπάνω από το Γερμανό στις ΗΠΑ, είναι πρωταθλητής. Για να γίνει αυτό αρκεί μια νίκη στο Χάμιλτον με το Ρόσμπεργκ στη 2η θέση. Οι δυο Γερμανοί οδηγοί, Ρόσμπεργκ και Φέτελ έχουν αποδεχτεί την εξέλιξη και δεν θεωρούν πως μπορεί να τον απειλήσουν. Είναι λοιπόν διαδικαστικό το θέμα, μένει να μάθουμε αν ο Χάμιλτον θα πάρει αυτή την Κυριακή τον τίτλο ή θα φτάσουμε την άλλη Κυριακή στο νέο Μεξικάνικο GP.
Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει την νίκη του πέρυσι στο βάθρο στο Ώστιν.
Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει στους 9 από τους 15 φετινούς αγώνες ενώ απομένουν 4 ακόμη και 100 βαθμοί να μοιραστούν. Έχει 66 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Σεμπάστιαν Φέτελ άρα αν πάρει 9 παραπάνω από το Γερμανό στις ΗΠΑ, είναι πρωταθλητής. Για να γίνει αυτό αρκεί μια νίκη στο Χάμιλτον με το Ρόσμπεργκ στη 2η θέση. Οι δυο Γερμανοί οδηγοί, Ρόσμπεργκ και Φέτελ έχουν αποδεχτεί την εξέλιξη και δεν θεωρούν πως μπορεί να τον απειλήσουν. Είναι λοιπόν διαδικαστικό το θέμα, μένει να μάθουμε αν ο Χάμιλτον θα πάρει αυτή την Κυριακή τον τίτλο ή θα φτάσουμε την άλλη Κυριακή στο νέο Μεξικάνικο GP.
Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει την νίκη του πέρυσι στο βάθρο στο Ώστιν.
Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978 με 12 νίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι εκπρόσωπος του COTA. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Από τους 20 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο οι Χάμιλτον και Φέτελ έχουν κερδίσει επί Αμερικανικού εδάφους. Το 2007, το 2012 και το 2014 ο Βρετανός, το 2013 ο Γερμανός. Οι νίκες του Χάμιλτον ήρθαν με κινητήρα ή μονάδα ισχύος Mercedes ο Φέτελ κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull Renault. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ, η Ferrari που έχει κερδίσει σε 12 από τα 52 GP.
Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα πέρυσι άγγιξε στις δοκιμές τα 200km/h. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12 όπου βρίσκεται η μεγάλη ευθεία και η δεύτερη στην ανηφόρα εκκίνησης – τερματισμού. Πέρυσι έγιναν πολλά προσπεράσματα με τη χρήση του DRS.
O Ντάνιελ Ρικιάρντο που πέρυσι ανέβηκε στο βάθρο για λογαριασμό της Red Bull έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στην αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της Renault για μια ανάλογη εμφάνιση φέτος: «Λατρεύω το Ώστιν! Η πίστα είναι φοβερή, η πόλη υπέροχη, το φαγητό γευστικό, το κοινό ένθερμο. Όλα είναι τέλεια. Η διαδρομή είναι σχεδιασμένη με γνώμονα την ασφάλεια και διαθέτει πολλές εξόδους διαφυγής. Έχουν δημιουργήσει μία πίστα που παρότι είναι ασφαλής, είναι και διασκεδαστική. Ίσως να προσφέρει τις περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα από κάθε άλλη στο καλεντάρι».
Ο έτερος οδηγός της Red Bull, Δανιήλ Κβιάτ πέρυσι αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο Τέξας για λογαριασμό της Toro Rosso: «Μου αρέσει πολύ να αγωνίζομαι στο Circuit of the Americas. Είναι μία πίστα με πολλές στροφές υψηλής ταχύτητας, σημεία που πέφτουμε στα φρένα, μεγάλες ευθείες, λίγο απ’ όλα! Υπάρχουν και υψομετρικές διαφορές κι αυτό είναι κάτι που αρέσει σε κάθε οδηγό».
Την ίδια στιγμή άσχημα είναι τα νέα για τους οδηγούς της Ferrari, τόσο ο Φέτελ όσο και ο Ράικονεν θα εκκινήσουν 10 θέσεις πίσω από κει που θα καταταγούν καθώς η Ιταλική ομάδα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στο Ώστιν την νέα αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της. Αυτό σημαίνει ποινή και για τους δυο οδηγούς.
Το Circuit of the Αmericas είναι η 10η τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix στις ΗΠΑ. Από το ντεμπούτο του, το 2012 είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Η πίστα φημίζεται για τις θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1, ένας συνδυασμός πετάλου με S. Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών. Έτσι δημιουργείται μια ευρεία πρόκληση για τα ελαστικά που δοκιμάζονται σε όλους τους τομείς. Ο καιρός είναι επίσης ευμετάβλητος το απόγευμα έχει συνήθως ζέστη, αλλά το πρωί κάνει κρύο, έτσι είναι δύσκολο να προβλέψεις με ακρίβεια τη θερμοκρασία οδοστρώματος. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα P Zero.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Οι ΗΠΑ πάντα μας προσφέρουν ένα θερμό καλωσόρισμα και ένα φανταστικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Όπως για όλους τους άλλους συμμετέχοντες στη F1 έτσι και για μας, οι ΗΠΑ είναι μια πολύ σημαντική αγορά κα είναι κρίσιμο να έχουμε αγώνα εδώ. Ως πίστα περιέχει όλα όσα θα μπορούσε και απαιτεί από τα ελαστικά το μέγιστο σε όλους τους τομείς. Επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα που έχουν τη δυναμική ν’ αντιμετωπίσουν την ευρεία γκάμα απαιτήσεων και καιρικών συνθηκών. Καθώς το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται σε καθοριστικό σημείο θα υπάρχει μεγάλη απήχηση και δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο μέρος για να δώσει παράσταση η Formula 1. Η διαμόρφωση της πίστας και η επιλογή των ελαστικών προσφέρει πολλές δυνατότητες για προσπέρασμα αλλά και διαφορετικές στρατηγικές. Καθώς ο χρόνος εισόδου στα πιτ είναι σχετικά μικρός προβλέπουμε έναν αμφίρροπο αγώνα, αυτό αποζητά και ο κόσμος. Σπάνια βλέπουμε τόσο ανοιχτό και συναρπαστικό ανταγωνισμό όπως εδώ πέρυσι, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στρατηγικών».
Υπάρχουν συνολικά 20 στροφές, σ’ αυτές περιλαμβάνεται η ανηφόρα της πρώτης στροφής όπου αν ρισκάρεις φρενάρεις πιο αργά. Αμέσως μετά η ασυνήθιστη στροφή 1 αλλά και η αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού φορά της πίστας δίνει στους οδηγούς μια διαφορετική αίσθηση. Τα όρια της πίστας είναι ιδιαίτερα πλατιά στις στροφές ώστε να είναι εφικτές διαφορετικές αγωνιστικές γραμμές και να διευκολύνονται τα προσπεράσματα. Υπάρχουν 3 μεγάλες ευθείες στις οποίες ψύχονται τα ελαστικά και στο τέλος τους, το φρενάρισμα είναι κρίσιμο, καθώς μειώνεται λίγο η θερμοκρασία των ελαστικών. Αυτό επηρεάζει επίσης την αλλαγή κατεύθυνσης στις πολύ γρήγορες καμπές, καθώς πρέπει άμεσα ν’ ανέβει πάλι η θερμοκρασία στα ελαστικά. Στο παρελθόν οι θερμοκρασίες οδοστρώματος κυμαίνονταν από 18 έως 37 βαθμούς Κελσίου μέσα στην ίδια μέρα, καθιστώντας τη διαχείριση των ελαστικών μια δύσκολη άσκηση. Το αεροδυναμικό σετάρισμα τείνει προς μέσο επίπεδο κάθετης δύναμης/απόδοσης με έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά. Ειδικά στο πρώτο μισό της πίστας που υπάρχουν απότομες αλλαγές πορείας υπό υψηλή ταχύτητα αυτό, η πρόσφυση είναι πολύ σημαντική. Οι οδηγοί κινούνται στο 60% της διαδρομής με τέρμα γκάζι και φρενάρουν 10 φορές, τιμές στο μέσο όρο του πρωταθλήματος.
Πέρυσι ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας δεύτερος και υιοθετώντας στρατηγική 2 pit stop ενώ στο παρελθόν γίνονταν μόνο μια αλλαγή στο Ώστιν. Εκκίνησε τον αγώνα των 56 γύρων με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο και στον 33ο γύρο μολονότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε την στρατηγική του. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι στα 0.8 δευτερόλεπτο ανά γύρο.
GP ΗΠΑ |
Μήκος διαδρομής: 5513m |
Pole: 1:35.657 (Φέτελ, 2012) |
Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h |
Τέρμα γκάζι: 56% του γύρου, χρονικά, 68% σε απόσταση |
Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο/3024 στον αγώνα |
Γύροι: 56 |
Απόσταση: 308.405 km |
Ταχύτητα στα πιτ: 80km/h, χρόνος διέλευσης17.8sec |
Μέγιστη ταχύτητα: 314.9 km/h |
Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec |
Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές) |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr