Έκλεστον Μακ Ντακ!

Ο θείος Μπέρνι στα 85 του είναι πολύ πλούσιος και καθημερινά γίνεται πλουσιότερος ακόμη κι όταν τρώει ξύλο…

Πολλοί ίσως δεν το γνωρίζουν αλλά η πρώτη επαφή του Μπέρνι Έκλεστον με τη F1, ήταν ως οδηγού το 1958. Μετά από δυο αποτυχημένες προσπάθειες να εκκινήσει σε αγώνα σε Μονακό και Βρετανία άλλαξε πόστο και άρχισε να ασχολείται με το μάνατζμεντ οδηγών. Το 1972 αγόρασε την ομάδα της Brabham που την κράτησε για 15 χρόνια. Παράλληλα δημιούργησε την FOCA (Formula One Constructors Association) το 1974 που τη χρησιμοποίησε ως όχημα για ν’ αναλάβει τον έλεγχο της F1 αποκτώντας από τη FIA τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων. Οργάνωσε το σπορ και κατάφερε να το αναδείξει στην κορυφή των τηλεοπτικών προϊόντων παγκοσμίως. Ο γιος του ψαρά από τον άγιο Πέτρο του Σούφολκ έμελλε να γίνει ο ισχυρότερος άνθρωπος του πλανήτη στο motorsport.

Το επιχειρηματικό του πνεύμα λάμπει παντού και όχι μόνο στις πίστες ανά τον πλανήτη
. Αγόρασε το πιο ακριβό ακίνητο στο κέντρο του Λονδίνου, δεν πέρασε ποτέ ούτε απέξω το πούλησε εννιά μήνες μετά 25% περισσότερα σ’ έναν βαθύπλουτο Ινδό. Τον πλάκωσαν στο ξύλο για να του κλέψουν το ρολόι που φορούσε (Hublot) και αυτός ενώ τον μετέφεραν στο νοσοκομείο κανόνισε φωτογράφιση. Η παγκόσμια καμπάνια της Hublot με τον ίδιο να πρωταγωνιστεί κακοποιημένος και με λεζάντα «που μπορεί να φτάσει κάποιος για να αποκτήσει ένα ρολόι Hublot» είναι η πιο πετυχημένη στην ιστορία της σύγχρονης ωρολογοποιίας και στον ίδιο απέφερε έσοδα που αρκούσαν για να αγοράσει όχι μόνο το ρολόι που του έκλεψαν αλλά την ετήσια παραγωγή της εταιρείας.



Ένα από τα σημαντικότερα έργα του πέρα από το οικονομικό κομμάτι στη F1
, είναι η μεγιστοποίηση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των μονοθεσίων. Ο Έκλεστον σ’ αυτό τον τομέα έχει πιέσει στο απόλυτο όριο τα πράγματα και ενδεικτική των πιστεύω του και των πεπραγμένων του είναι η εξής φράση: «Αν είναι να τρακάρω προτιμώ να βρίσκομαι μέσα σε μονοθέσιο F1, είναι πιο ασφαλές από τη Maybach που μετακινούμαι».

Φυσικά όπως τα ανίψια του Σκρουτζ προσπαθούν να του αποσπάσουν χρήματα το ίδιο συμβαίνει και με τον Έκλεστον οι κόρες του Ταμάρα και Πέτρα ξοδεύουν ακατάπαυστα αλλά το πορτοφόλι του Μπέρνι είναι απύθμενο. Ο αστικός μύθος αναφέρει πως δεν προλαβαίνει να μετρήσει την περιουσία του στα χρόνια ζωής που του απομένουν αλλά ο Μπέρνι Έκλεστον δε δείχνει να σκέφτεται έτσι. Στα 85 του χρόνια κλείνει συμβόλαια εκατονταετούς διάρκειας.
 Με αφορμή τα γενέθλιά του τις προάλλες έδωσε μια χαρακτηριστική συνέντευξη στον επίσημο δικτυακό τόπο της F1, απ’ όπου σας παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα.



H Ταμάρα Έκλεστον παίζει με επιτυχία το παιχνίδι της δημοσιότητας σε αντίθεση με την αδερφή της Πέτρα που είναι χαμηλών τόνων.



Οι περισσότεροι άνθρωποι στα 85 μετρούν 20 χρόνια σύνταξης εσύ ακόμη δουλεύεις…
Χα όπως βλέπετε είμαι ακόμη εδώ!

Ποιο είναι το μυστικό της φυσικής σου κατάστασης;
Δεν έχω!

Δεν προσέχεις την διατροφή σου;
Όχι και πρέπει να ρίξω λίγο την κοιλιά μου.

Πως θα τα καταφέρεις;
Πρέπει να περπατάω περισσότερο, παλιότερα κινιόμουν πιο πολύ. Τώρα έχω καταντήσει πολιτικός, κάθομαι και περιμένω να έρθουν οι άλλοι σε μένα. Πρέπει να το αλλάξω αυτό πρέπει να αρχίσω να περπατάω ξανά στα paddock και να δημιουργώ προβλήματα…

Πόσο συχνά επισκέπτεσαι το γιατρό;
Μια στο τόσο κάνω εξετάσεις αίματος και παίρνω χάπια για τη χοληστερόλη. Δε νομίζω πάντως πως θα γίνει τίποτα αν τα καταργήσω. Είμαι απόλυτα υγιής ως τώρα.

Αν η ζωή σου ήταν ταινία τι θα ήθελες να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις;
Αν ξαναζούσα δε θα άλλαζα τίποτα. Ότι έκανα την χρονική στιγμή που το έκανα ήταν το σωστό.



Έχεις κάποιο απωθημένο;
Όχι είμαι τυχερός ότι μου έλειπε το αποκτούσα. Τίποτα δεν με σταματούσε σ’ αυτό. Δε μου λείπει τίποτα και τη στιγμή που θα σταματήσω ν’ απολαμβάνω αυτό που κάνω θα το εγκαταλείψω αμέσως.

Υπάρχουν στιγμές στο παρελθόν που σε πλήγωσαν;
Δε θα έλεγα πλήγωσαν. Απογοητεύτηκα από ανθρώπους. Ίσως να είχαν αυτοί δίκιο και εγώ άδικο γιατί πολλά απ’ όσα κάνουν οι άλλοι με συγχύζει ή με απογοητεύει.  Ίσως να έχουν δίκιο και δεν πρέπει να νιώθω ότι κάτι δεν έκαναν καλά παραταύτα απογοητεύομαι. Ιδιαίτερα με απογοητεύει όταν κάποιος δεν κρατάει το λόγο του. Δεν χωράνε δικαιολογίες εδώ.

Αξέχαστες στιγμές;
Δεν είμαι συναισθηματικός. Δεν μένω εκστατικός σε κάτι και να αναφωνήσω «αυτό είναι υπέροχο». Δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος πιθανόν επειδή γνωρίζω πως τις περισσότερες φορές οι περιστάσεις σε φέρνουν αντιμέτωπο με καταστάσεις που δεν μπορείς να φανταστείς.

Σίγουρα η μεγαλύτερη επιτυχία σου ήταν να εξασφαλίσεις τα εμπορικά δικαιώματα της F1. Τότε πρόσφερες στους άλλους ιδιοκτήτες ομάδων την ευκαιρία να γίνουν μέτοχοι αλλά αρνήθηκαν. Τι σκεφτόσουν;
Πρότεινα μια εταιρεία υπό τη διοίκησή μου και να έχω ένα ποσοστό όπως και αυτοί. Αρνήθηκαν γιατί δεν ήθελαν να βάλουν λεφτά. Μου είπαν ότι τους ενδιέφεραν οι αγώνες και μπορούσα να κάνω ότι ήθελα. Είδατε τι έκανα, τότε απογοητεύτηκα όμως…



Ο Έκλεστον με το Ράικονεν στην εκκίνηση του Βρετανικού GP.


Τότε ήσουν ασήμαντος μπροστά στο Φεράρι ή τον Τσάμπαν…
Δεν έπαιξε ρόλο αυτό, με στήριζαν. Απλά δεν ήθελαν ν’ ανακατευτούν. Ήταν ένα ρίσκο το σχέδιο μου στην αρχή μην αμφιβάλετε καθόλου γι’ αυτό.

Ποιοι άνθρωποι σ’ έχουν εντυπωσιάσει;
Σίγουρα ο Φεράρι και ο Τσάμπαν. Ο Πούτιν χάνει το χρόνο του στη Ρωσία πρέπει να διευθύνει όλη την Ευρώπη γιατί κανείς δεν κάνει αυτή τη δουλειά.

Με ποια λέξη θα περιέγραφες τη ζωή σου;
Συναρπαστική. Ήμουν εξαιρετικά τυχερός επειδή μου δόθηκαν ευκαιρίες και είχα την υγεία μου για να κάνω ότι έκανα. Επίσης είχα τα κότσια να εκμεταλλευτώ τις καταστάσεις. Δεν σκέφτομαι ούτε θετικά, ούτε αρνητικά σκέφτομαι ρεαλιστικά.

Αρκετοί λένε πως φοράς περούκα…
Δε με νοιάζει τι λένε ή τι σκέφτονται για μένα. Οι περισσότεροι άνθρωποι που σκέφτονται αρνητικά για μένα δεν με έχουν γνωρίσει προσωπικά…

Έχεις κάνει διαθήκη;
Από τώρα; Δεν υπάρχει λόγος να βιάζομαι…

Πόσους δικηγόρους έχεις στην δούλεψή σου;

Έναν. Υπάρχουν δυο λόγοι που χρειάζεσαι δικηγόρο, όταν δεν καταλαβαίνεις κάτι ζητάς τη συμβουλή του. Επίσης του λες να περιγράψει νομικά τη συμφωνία που θες να υπογράψεις.



Ποια η γνώμη σου για τη σημερινή μονάδα ισχύος;

Πρέπει να πω ότι έχει δημιουργήσει τα μεγαλύτερα προβλήματα που είχε ποτέ η F1. Όλα δημιουργήθηκαν εξαιτίας της. Στις μέρες μου υπήρχαν δυο κινητήρες Ferrari ή Cosworth. Τότε οι Βρετανικές ομάδες είχαν τις πιο πολλές φορές κάτι καλύτερο σε κινητήρα από τη Ferrari. Το ίδιο περίπου γίνεται και τώρα Mercedes και Ferrari ελέγχουν το σπορ μέσω των μονάδων ισχύος. Όμως αν φτάσουμε στο σημείο μόνο δυο κατασκευαστές κινητήρων να προμηθεύουν όλες τις ομάδες τότε αυτό δεν είναι F1.

Θέλετε περισσότερους κατασκευαστές;
Ναι αλλά κυρίως θέλω έναν απλό κινητήρα. Έχουμε τώρα έναν εκπληκτικό δείγμα μηχανολογίας αλλά είναι εξαιρετικά ακριβή η μονάδα ισχύος οπότε δεν μπορούν να την πληρώσουν οι ομάδες. Επίσης είναι δύσκολο να φτιάξεις μια καλή μονάδα ισχύος. Εύχομαι να ήταν πιο απλά τα πράγματα αλλά αυτοί που κερδίζουν τώρα δεν πρόκειται να επιτρέψουν αλλαγές.  

Τι γίνεται με τη Red Bull;
Θα έχουν κατά τη γνώμη μου πρόβλημα όποια μονάδα ισχύος και να χρησιμοποιήσουν το 2016 γιατί έχουν καθυστερήσει. Ferrari και Mercedes δεν τους δίνουν μονάδα ισχύος γιατί τους φοβούνται. Αυτό είναι γελοίο αν τους κερδίσει η Red Bull πρέπει να σχεδιάσουν καλύτερο μονοθέσιο. Αυτό είναι το DNA του αθλήματος.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr