F1 - ελαστικά: Αλλάζουν όλα το 2016!
04.12.2015
10:59
Δεν υπάρχει πλέον υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Τρεις διαφορετικές γόμες διαθέσιμες σε κάθε αγώνα. Μυστική προεπιλογή γομών μέσω της FIA που θα γίνεται γνωστή μόλις 15 μέρες πριν τον αγώνα
Μετά τη συνέλευση του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA στο Παρίσι χτες
εγκρίθηκαν οι κανονισμοί όσον αφορά στα ελαστικά της F1 για το 2016. Οι βασικές αλλαγές είναι:
1. Από του χρόνου θα υπάρχουν 5 διαφορετικές γόμες σλικ ελαστικών, τρεις εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμες σε κάθε αγώνα.
2. Θα υπάρχουν 2 σετ βασικών ελαστικών/γομών για κάθε οδηγό στον αγώνα.
3. Θα υπάρχει ένα σετ από την πιο μαλακή γόμα εκ των διαθεσίμων ειδικά για όσους συμμετέχουν στο Q3.
4. Για τα υπόλοιπα 10 σετ ελαστικών που δικαιούται για το τριήμερο του GP ο κάθε οδηγός θα διαλέγουν ελεύθερα οι ομάδες τι θέλουν και θα το λένε στη FIA έγκαιρα ώστε να παραχθούν τα ελαστικά από την Pirelli. Η επιλογή θα ανακοινώνεται 15 μέρες πριν τον αγώνα. Μπορεί να είναι διαφορετική για τους δυο οδηγούς της ίδιας ομάδας.
Ας δούμε αναλυτικά τι αποφασίστηκε:
Νέοι κανονισμοί
• Οι αλλαγές αφορούν μόνο στα σλικ ελαστικά. Δεν αλλάζουν οι κανονισμοί που αφορούν στα ενδιάμεσα και στα βρόχινα ελαστικά.
1. Από του χρόνου θα υπάρχουν 5 διαφορετικές γόμες σλικ ελαστικών, τρεις εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμες σε κάθε αγώνα.
2. Θα υπάρχουν 2 σετ βασικών ελαστικών/γομών για κάθε οδηγό στον αγώνα.
3. Θα υπάρχει ένα σετ από την πιο μαλακή γόμα εκ των διαθεσίμων ειδικά για όσους συμμετέχουν στο Q3.
4. Για τα υπόλοιπα 10 σετ ελαστικών που δικαιούται για το τριήμερο του GP ο κάθε οδηγός θα διαλέγουν ελεύθερα οι ομάδες τι θέλουν και θα το λένε στη FIA έγκαιρα ώστε να παραχθούν τα ελαστικά από την Pirelli. Η επιλογή θα ανακοινώνεται 15 μέρες πριν τον αγώνα. Μπορεί να είναι διαφορετική για τους δυο οδηγούς της ίδιας ομάδας.
Ας δούμε αναλυτικά τι αποφασίστηκε:
Νέοι κανονισμοί
• Οι αλλαγές αφορούν μόνο στα σλικ ελαστικά. Δεν αλλάζουν οι κανονισμοί που αφορούν στα ενδιάμεσα και στα βρόχινα ελαστικά.
• Με την υιοθέτηση της πάρα πολύ μαλακής γόμας ‘ultrasoft’ (με μωβ χρώμα) ο συνολικός αριθμός των σλικ ελαστικών ανέρχεται σε πέντε.
Προετοιμασία για τον αγώνα και επιλογή ελαστικών
• Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli θα αποφασίζει πριν τον αγώνα για τις τρεις διαφορετικές γόμες που θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η πληροφορία θα αποστέλλεται στις ομάδες.
• Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός σε ελεύθερες, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα παραμένει ίδιος: 13
• H Pirelli θα ορίζει δυο βασικά σετ ελαστικών που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Επιπλέον ένα σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3.
• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα θα είναι από δυο διαφορετικές γόμες εκ των τριών διαθέσιμων για όλο το τριήμερο. Προφανώς τα βασικά σετ ελαστικών θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες.
• Απομένουν 10 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τι τύπο γόμας θέλουν.
• Οι ομάδες πρέπει να κάνουν την επιλογή τους μέχρι ένα ορισμένο από την Pirelli χρονικό όριο. Θα ανακοινώνουν την απόφασή τους στη FIA που θα καθοδηγεί την Pirelli στο πόσα ελαστικά να παράγει. Οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό θα παραμένουν μυστικές μέχρι 2 βδομάδες πριν τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προκαθορίσει τα ελαστικά που θέλει εντός της προθεσμίας τότε ο ορισμός τους θα γίνεται από τη FIA.
• Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό η FIA θα μοιράζει τυχαία τα ελαστικά που θα φέρουν όπως και σήμερα ειδικό ηλεκτρονικό ίχνος (barcode).
• Η επιλογή μιας ομάδας μπορεί να είναι διαφορετική για τον ένα οδηγό από τον άλλο.
• Οι γόμες ελαστικών θα ξεχωρίσουν με χρώματα όπως γίνονταν και ως σήμερα
Κατά τη διάρκεια του αγώνα
• Οι ομάδες θα έχουν την υποχρέωση να δίνουν πίσω κάποια σετ ελαστικών βάσει προγράμματος. Μπορούν οι ίδιες να αποφασίσουν ποια θα είναι αυτά.
Το πρόγραμμα είναι:
1. Επιστροφή μιας τετράδας ελαστικών μετά τα πρώτα 40 λεπτά στο FP1.
2. Επιστροφή δεύτερης τετράδας ελαστικών μετά το FP1.
3. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP2.
4. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP3.
• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα υποχρεωτικά διατηρούνται δεν μπορεί να δοθούν πίσω. Υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα σετ από αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, εναπόκειται στην ομάδα να διαλέξει ποιο.
• Τα 10 ταχύτερα μονοθέσια στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών πρέπει να δώσουν πίσω το σετ της γόμας (σ.σ: η πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων) που τους δόθηκε ειδικά για χρήση στο Q3 (3η περίοδο κατατακτήριων δοκιμών). Επίσης υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 (σ.σ: αυτό ίσχυε και φέτος). Όσοι οδηγοί δεν προκρίθηκαν στο Q3 μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχαν διαθέσιμο για αυτό το σκοπό, στον αγώνα.
Προετοιμασία για τον αγώνα και επιλογή ελαστικών
• Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli θα αποφασίζει πριν τον αγώνα για τις τρεις διαφορετικές γόμες που θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η πληροφορία θα αποστέλλεται στις ομάδες.
• Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός σε ελεύθερες, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα παραμένει ίδιος: 13
• H Pirelli θα ορίζει δυο βασικά σετ ελαστικών που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Επιπλέον ένα σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3.
• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα θα είναι από δυο διαφορετικές γόμες εκ των τριών διαθέσιμων για όλο το τριήμερο. Προφανώς τα βασικά σετ ελαστικών θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες.
• Απομένουν 10 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τι τύπο γόμας θέλουν.
• Οι ομάδες πρέπει να κάνουν την επιλογή τους μέχρι ένα ορισμένο από την Pirelli χρονικό όριο. Θα ανακοινώνουν την απόφασή τους στη FIA που θα καθοδηγεί την Pirelli στο πόσα ελαστικά να παράγει. Οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό θα παραμένουν μυστικές μέχρι 2 βδομάδες πριν τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προκαθορίσει τα ελαστικά που θέλει εντός της προθεσμίας τότε ο ορισμός τους θα γίνεται από τη FIA.
• Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό η FIA θα μοιράζει τυχαία τα ελαστικά που θα φέρουν όπως και σήμερα ειδικό ηλεκτρονικό ίχνος (barcode).
• Η επιλογή μιας ομάδας μπορεί να είναι διαφορετική για τον ένα οδηγό από τον άλλο.
• Οι γόμες ελαστικών θα ξεχωρίσουν με χρώματα όπως γίνονταν και ως σήμερα
Κατά τη διάρκεια του αγώνα
• Οι ομάδες θα έχουν την υποχρέωση να δίνουν πίσω κάποια σετ ελαστικών βάσει προγράμματος. Μπορούν οι ίδιες να αποφασίσουν ποια θα είναι αυτά.
Το πρόγραμμα είναι:
1. Επιστροφή μιας τετράδας ελαστικών μετά τα πρώτα 40 λεπτά στο FP1.
2. Επιστροφή δεύτερης τετράδας ελαστικών μετά το FP1.
3. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP2.
4. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP3.
• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα υποχρεωτικά διατηρούνται δεν μπορεί να δοθούν πίσω. Υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα σετ από αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, εναπόκειται στην ομάδα να διαλέξει ποιο.
• Τα 10 ταχύτερα μονοθέσια στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών πρέπει να δώσουν πίσω το σετ της γόμας (σ.σ: η πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων) που τους δόθηκε ειδικά για χρήση στο Q3 (3η περίοδο κατατακτήριων δοκιμών). Επίσης υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 (σ.σ: αυτό ίσχυε και φέτος). Όσοι οδηγοί δεν προκρίθηκαν στο Q3 μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχαν διαθέσιμο για αυτό το σκοπό, στον αγώνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr