F1 - 2015: Το πρωτάθλημα σε αριθμούς!
F1 - 2015: Το πρωτάθλημα σε αριθμούς!
H Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών που προμηθεύει όλες τις ομάδες της F1, έδωσε στη δημοσιότητα πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το 2015. Μέσα από αριθμούς και γραφήματα σκιαγραφείται με τον πιο γλαφυρό τρόπο η χρονιά που τελείωσε στο Άμπου Ντάμπι.
Αναφερόμενος στα στατιστικά της χρονιάς που φεύγει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Καθώς οδεύουμε προς το 2016, έκτη συνεχή χρονιά παρουσίας μας στη F1, δημοσιοποιούμε όπως παραδοσιακά συνηθίζουμε, τα στατιστικά για το 2015 στο τέλος της χρονιάς. Αυτά λένε με αριθμούς την ιστορία του προγράμματός μας. Ήταν μια χρονιά εξέλιξης καθώς οι ομάδες συνέχισαν να βελτιώνουν τα μονοθέσια που παρουσίασαν εναρμονίζοντάς τα με τους νέους κανονισμούς της υπερτροφοδοτούμενης υβριδικής τεχνολογίας. Όπως πάντα ο ρυθμός βελτίωσης επιταχύνθηκε προς το τέλος της χρονιάς καθώς οι ομάδες αξιοποιούσαν στο μέγιστο τα μονοθέσια και τα ελαστικά. Παραταύτα πετύχαμε το στόχο μας να βρισκόμαστε ανάμεσα σ’ ένα ή δυο pit stop ανά αγώνα. Κατά τη διάρκεια της σεζόν τα ελαστικά συνέχισαν να έχουν ενδιαφέρον και σε αθλητικό και σε στρατηγικό επίπεδο. Την επόμενη χρονιά υπάρχουν νέοι κανονισμοί για τα ελαστικά και μια ολοκαίνουργια γόμα: Η πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft). Τώρα όμως ας δούμε όλα όσα έκαναν το 2015 μια αξέχαστη χρονιά…»
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
• Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που παρείχαμε ήταν: 35.964
• Από αυτά τα 29.856 ήταν διαθέσιμα σε αγώνες και τα 6108 σε δοκιμές εξέλιξης.
• Από τα 35.964 ελαστικά τα 25.004 ήταν σλικ και τα 10.960 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά
• Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες ήταν 17.580. Από αυτά τα 16.288 ήταν σλικ και τα 1292 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά.
• Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακυκλώθηκαν: Όλα
• Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων με κάθε γόμα (χωρίς τα τεστ):
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
• Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που παρείχαμε ήταν: 35.964
• Από αυτά τα 29.856 ήταν διαθέσιμα σε αγώνες και τα 6108 σε δοκιμές εξέλιξης.
• Από τα 35.964 ελαστικά τα 25.004 ήταν σλικ και τα 10.960 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά
• Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες ήταν 17.580. Από αυτά τα 16.288 ήταν σλικ και τα 1292 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά.
• Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακυκλώθηκαν: Όλα
• Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων με κάθε γόμα (χωρίς τα τεστ):
Σκληρή – Sainz (1794km)
Μέση – Massa (5244km)
Μαλακή – Rosberg (5480km)
Πολύ μαλακή – Verstappen (1838km)
Ενδιάμεσα – Vettel (482km)
Βρόχινα – Rosberg (297km)
PIT STOP
• Συνολικός αριθμός pit stop: 706 (8 εκ των οποίων ήταν ποινές διέλευσης και ένα stop&go).
• Έχουμε μέσο όρο 37.1 pit stop ανά αγώνα ή 1.88 pit stop ανά οδηγό.
• Περισσότερα pit stop σε αγώνα: 60 στου Ουγγρικό GP.
• Λιγότερα pit stop σε αγώνα: 17 στο GP Αυστραλίας.
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
• Συνολικός αριθμός προσπερασμάτων τη χρονιά: 509(*) μέσος όρος 26.8 σε κάθε αγώνα.
• Μεγαλύτερος αριθμός προσπερασμάτων σε στεγνό αγώνα: 60 στο GP Μαλαισίας.
• Μεγαλύτερος αριθμός προσπερασμάτων σε αγώνα υπό βροχή: 39 στο GP Αμερικής.
• Μικρότερος αριθμός προσπερασμάτων σε στεγνό αγώνα: 11 στα GP Αυστραλίας και Σιγκαπούρης.
• Ο οδηγός που έκανε τα περισσότερα προσπεράσματα: Max Verstappen (49).
• O οδηγός που έκανε τα περισσότερα προσπεράσματα σ’ έναν αγώνα είναι ο Sebastian Vettel στο Καναδικό GP (13).
• Oι οδηγοί που δέχτηκαν τα λιγότερα προσπεράσματα: Hamilton, Rosberg από 3 ο καθένας.
• Ο οδηγός που κέρδισε τις περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Fernando Alonso συνολικά μέσα στη χρονιά κέρδισε 28 θέσεις στον πρώτο γύρο.
• Η ομάδα που έκανε τα περισσότερα προσπεράσματα ήταν η Toro Rosso: 94 (Verstappen 49, Sainz 45).
• Η ομάδα που δέχτηκε τα λιγότερα προσπεράσματα: Mercedes, έξι φορές (Hamilton τρεις, Rosberg τρεις).
(*) Πως μετράμε ένα προσπέρασμα: Προσπέρασμα θεωρείται όταν και οι δυο οδηγοί βρίσκονται σε πλήρη γρήγορο γύρο (εξαιρείται ο πρώτος γύρος) και το προβάδισμα διατηρείται μέχρι τη συμπλήρωση του γύρου. Αλλαγές θέσεων λόγω μηχανικών προβλημάτων ή ντουμπλαρισμάτων δεν μετριούνται.
ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΣ
• Μεγαλύτερος αγώνας της σεζόν: Σιγκαπούρη, 2 ώρες, 1 λεπτό και 22.118 sec.
• Μικρότερος αγώνας της σεζόν: Ιταλία, 1 ώρα, 18 λεπτά και 00.688sec.
• Ταχύτερος γύρος σε αγώνα: Ιταλία ο νικητής είχε μέση ωριαία ταχύτητα 235.903km/h.
• Υψηλότερη ταχύτητα που σημειώθηκε με ένα ελαστικό Pirelli P Zero σε GP: 366.4km/h (Pastor Maldonado, GP Μεξικό).
• Περισσότερους ταχύτερους γύρους: Lewis Hamilton 19 (8 σε αγώνα, 11 σε κατατακτήριες δοκιμές).
• Περισσότερους γύρους επικεφαλής αγώνα: 587(Lewis Hamilton).
ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ
• Τα μέλη της ομάδας Pirelli που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα: 60 (μέσος όρος)
• Εθνικότητες μελών ομάδας Pirelli F1: 10
• Διαφορετικές γλώσσες που μιλούν τα μέλη της ομάδας: 14
• Σημειωματάρια Pirelli που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν: 2.050
• Καλεσμένοι: 5.000
• Πωλήσεις αναμνηστικών καπέλων: 12.000
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ 2015
• Γεύματα που σερβιρίστηκαν στο χώρο φιλοξενίας της Pirelli: 15.100
• Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν: 8600
• Κιλά ζυμαρικών που μαγείρεψε ο σεφ της Pirelli: 800
• Πίτσες που έφτιαξε ο σεφ της Pirelli: 420
• Διαφορετικά είδη γλυκών που σερβιρίστηκαν: 55
• Επιδόρπια που σερβιρίστηκαν: 7000
Η PIRELLI ΣΤΗ F1 ΑΠΌ ΤΟ 1950
• Αγώνες: 299
• Νίκες: 140
• Pole position: 143
• Βάθρα: 427
• Ταχύτεροι γύροι: 147
• Τίτλοι οδηγών: 10
• Τίτλοι κατασκευαστών: 5
ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΑΡΙΘΜΟΙ
• Αριθμός οδηγών που από το 2010 έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelli: 98 (συμπεριλαμβάνονται δοκιμαστές και νέοι οδηγοί).
• Διανυθέντα χιλιόμετρα με ελαστικά Pirelli: 308.797km (εξαιρούνται τα πρωτότυπα). Ανά γόμα: Σκληρή 33.842km, Μέση 114.727 km, Μαλακή 107.070 km, Πολύ μαλακή 39.007 km, Ενδιάμεσα 9.370km, Βρόχινα 4.781km
• Διανυθείσα απόσταση σε δοκιμές εξέλιξης το 2015: 62.557km
• Διανυθείσα απόσταση σε αγώνες το 2015: 99.416 km
• Αριθμός ταχύτερων γύρων που πέτυχε ο πρωταθλητής: 19 (8 σε αγώνες, 11 σε δοκιμές)
• Χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα για νικητή αγώνα: 142.874km/h, Μονακό, Rosberg.
• Χαμηλότερη θερμοκρασία ασφάλτου σε αγώνα (Κυριακή): 20 βαθμοί Κελσίου, Αμερική. Χαμηλότερη θερμοκρασία τριημέρου: 17 βαθμοί, Αμερική.
• Υψηλότερη θερμοκρασία ασφάλτου σε αγώνα (Κυριακή): 58 βαθμοί Κελσίου, Μαλαισία. Υψηλότερη θερμοκρασία τριημέρου: 58 βαθμοί, Μαλαισία.
• Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 15 βαθμοί Κελσίου, Καναδάς. Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος το τριήμερο: 15 βαθμοί, Καναδάς.
• Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 37 βαθμοί Κελσίου, Μαλαισία. Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος το τριήμερο:38 βαθμοί, Μπαχρέιν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα