F1: Γιατί δεν την αγγίζει το ντόπινγκ;

H F1 είναι ίσως το μοναδικό άθλημα παγκοσμίου επιπέδου στο οποίο δεν υπάρχουν κρούσματα ντόπινγκ.

Μολονότι η FIA συνεργάζεται στενά με τη WADA (World Anti-Doping Agency) το μόνο που έχει προκύψει από τους συνεχείς ελέγχους σε όλους τους οδηγούς με τυχαία επιλογή είναι γκρίνιες για το πολύ πρωινό ξύπνημα ώστε να δοθούν τα δείγματα.

Ο Γκάρι Χαρστάιν, άλλοτε επικεφαλής του ιατρικού τημ της FIA,
αναφερόμενος στα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια παρουσίας του στα πάντοκ  τόνισε: «Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα στη F1. Δεν το λέω αυτό όντας αισιόδοξος ή αθώος. Οι οδηγοί της F1 πρέπει να αποδίδουν στο μέγιστο της ικανότητάς τους. Δεν υπάρχει τίποτα στη λίστα με τις απαγορευμένες ουσίες που μπορεί να τους βοηθήσει να το πετύχουν αυτό. Προφανώς τα γνωρίζουν όλα αυτά».

Η οιαδήποτε αρνητική επίδραση στα αντανακλαστικά των οδηγών θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για την ομάδα, τους κριτές ή τους θεατές. Αν καταρρεύσει ένας αθλητής ή ένας κολυμβητής κατά τη διάρκεια του αγώνα, υπάρχει θέμα με την υγεία του αλλά όχι με την ασφάλεια. Αντίθετα αν ένας οδηγός F1 κατά τη διάρκεια του αγώνα επηρεαστεί τότε είναι πιθανόν να κινδυνεύσουν και άλλοι άνθρωποι.

Ένας οδηγός F1 χρειάζεται πολύ γρήγορα αντανακλαστικά, ψυχική και σωματική αντοχή, καλά επίπεδα συγκέντρωσης και μεγάλη δύναμη ειδικά στο λαιμό και στο πάνω μέρος του σώματος. Η περίσσεια ταλέντου και κουράγιου θεωρούνται δεδομένα. Θεωρητικά οι οδηγοί χρειάζονται βοήθεια για την ενδυνάμωση των μυών τους. Το πρόβλημα όμως είναι ότι η μεγαλύτερη μυική μάζα αυξάνει το χρόνο αντίδρασης λόγω αδράνειας. Χρειάζονται λοιπόν δύναμη χωρίς όγκο. Παρατηρώντας οιονδήποτε οδηγό F1, το μόνο μέρος του σώματός του που έχει υπέρμετρα ανεπτυγμένη μυϊκή μάζα είναι ο αυχένας.




Από πρόσφατη φωτογράφιση του Χάμιλτον, για γνωστό περιοδικό. Δείτε πόσο ανεπτυγμένοι είναι οι αυχενικοί μύες του πρωταθλητή.


Πιθανόν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ένα διεγερτικό
να βοηθούσε ενώ στο πρόσφατο παρελθόν οδηγοί F1 δοκίμασαν ουσίες που ενισχύουν τη μνήμη ώστε να θυμούνται όλες τις λεπτομέρειες σε πολύπλοκες διαδρομές. Οι εκατοντάδες ρυθμίσεις στο τιμόνι επιβαρύνουν υπέρμετρα νοητικά,  τους οδηγούς  κατά τη διάρκεια του αγώνα. Για παράδειγμα μια ουσία (tacrine) που χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση του Αλτσχάιμερ ενισχύει τη μνήμη και πιθανόν να είναι χρήσιμη σε κάποιους οδηγούς F1. Όμως η συγκεκριμένη ουσία δεν υπάρχει στη λίστα απαγορευμένων ουσιών της WADA.

Στο παρελθόν τα πράγματα ήταν διαφορετικά όπως έχει αποκαλύψει ο sir Στίρλινγκ Μος: « Εμείς παίρναμε βοηθήματα. Δεν ήταν απαραίτητα στην πίστα αλλά στα ράλι που διαρκούσαν μέρες. Ήταν σύνηθες, τότε δε θεωρούταν ντόπα. Δε μας βοηθούσαν να γίνουμε πιο ικανοί αθλητές. Οι αμφεταμίνες ή τα άλλα διεγερτικά απλά μας βοηθούσαν να μείνουμε ξύπνιοι. Τώρα τα χάπια που μου έδωσε ο Φάντζιο το 1955 πριν εκκίνηση του Μίλε Μίλια, δεν ξέρω τι περιείχαν αλλά πιθανότατα θα είναι απαγορευμένα σήμερα. Απ’ όσο ξέρω όμως δεν υπάρχει τίποτα που να βελτιώνει την οδηγική σου ικανότητα».

Όλοι οι οδηγοί περνούν πολλές ώρες στο γυμναστήριο
προσπαθώντας να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση, στοιχείο απαραίτητο για ν' αντέξουν σε αγώνες όπως το GP Μαλαισίας που γίνεται σε συνθήκες σάουνας λόγω ζέστης και υγρασίας αλλά και το GP της Σιγκαπούρης που διαρκεί δυο ώρες.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr