Ferrari: Να καλύψει η FOM το κόστος για φθηνή μηχανή!

Περαιτέρω κλιμάκωση της έντασης ενόψει των αποφάσεων που θα λάβουν οι Έκλεστον – Τοντ ως τα τέλη του μήνα για να αρθεί το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει η F1 με το πέρασμα στην υβριδική εποχή εδώ και δυο χρόνια.

Στους τελευταίους 38 αγώνες έχει κερδίσει 32 φορές η Mercedes και αυτό μειώνει την απήχηση της F1, παγκοσμίως.

Ο τεχνικός διευθυντής της RBR, Άντριαν Νιούι τόνισε πως η F1 χρειάζεται μια οικονομική και ταυτόχρονα ανταγωνιστική μονάδα ισχύος. Επειδή θαύματα δεν γίνονται και ο κορυφαίος Βρετανός μηχανικός το ξέρει καλά αυτό, πρότεινε να υπάρχει αλλαγή στους κανονισμούς για τη φθηνή μονάδα ισχύος (π.χ. περισσότερο καύσιμο) ώστε να είναι ανταγωνιστική με τις εργοστασιακές.

Προφανώς αυτό αντίκειται στα συμφέροντα των κατασκευαστών όπως οι Mercedes και η Ferrari. Ο διευθύνων σύμβουλος του γκρουπ Fiat – Chrysler, Σέρτζιο Μαρκιόνε έχει αναλάβει να σηκώσει την αντιπαράθεση με τη FOM, τις προάλλες προέτρεπε τον Έκλεστον σε παραίτηση.

Οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος που προμηθεύουν τις ομάδες της F1 (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) είναι υποχρεωμένοι μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή να καταθέσουν στη FIA τις προτάσεις τους για το θέμα, ειδικά όσον αφορά στο κόστος των μονάδων ισχύος που ξεπερνά τα 20 εκ. ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που οι μικρές ιδιωτικές ομάδες δυσκολεύονται ν’ αντιμετωπίσουν ενώ ταυτόχρονα η μονάδα ισχύος που λαμβάνουν δεν είναι η τελευταία έκδοση που χρησιμοποιούν οι εργοστασιακές ομάδες με αποτέλεσμα να  κινδυνεύει η F1 να διαιωνιστεί η αδιέξοδη κατάσταση στην οποία κερδίζει μόνο η Mercedes.

Ο Μαρκιόνε αναφερόμενος στο θέμα πρότεινε: «Μπορούμε να δώσουμε την τεχνογνωσία μας και να συνεισφέρουμε αν το κάνουν και οι άλλοι στην δημιουργία μιας μονάδας ισχύος για τις ιδιωτικές ομάδες. Πάντα μέσα στο πλαίσιο κανονισμών της F1. Αλλά το κόστος γι’ αυτό πρέπει να το καλύψει η FOM».



Οι κατασκευαστές αντιδρούν στην προτροπή της FIA να παρέχουν φθηνές μονάδες ισχύος:
«Επενδύσαμε από τα χρήματα που με κόπο κερδίζουμε στη δημιουργία μιας νέας τεχνολογίας στις μηχανές της F1. Είναι ανάρμοστο τώρα να μας ζητούν να το πουλήσουμε σε τιμή πιο χαμηλή από το κόστος. Η Ferrari ξοδεύει πάρα πολλά στη F1 και αυτό έχει αντίκτυπο στη φίρμα αλλά και στις εμπορικές συμφωνίες που κάνουμε. Το ίδιο πολλά ξοδεύει και η Mercedes και αυτός που εισπράττει άμεσα είναι ο Έκλεστον. Όσοι καρπούνται από την εμπορική εκμετάλλευση της F1, πρέπει ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους. Εμείς αναλαμβάνουμε το δικό μας μερίδιο. Αλλά ξεκαθαρίζω πως θεωρώ εντελώς ανάρμοστη μια αλλαγή στους κανονισμούς που θα δημιουργήσει συγκεκριμένες υποχρεώσεις στη Ferrari ή τη Mercedes».

Ο Μαρκιόνε πιθανόν έχει πληροφορίες ότι οι Έκλεστον/Τοντ θα αξιοποιήσουν τις διευρυμένες αρμοδιότητες που έλαβαν από την Ολομέλεια της FIA, για να επιλύσουν το θέμα,  επιβάλλοντας στους κατασκευαστές μονάδων ισχύος να πουλούν μηχανές στις μικρές ιδιωτικές ομάδες σε τιμές κοντά στα 8 εκ. ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr