Δοκιμή διαρκείας με το Jeep Renegade 4X4 1.4 lt

Το νέο Jeep Renegade απέκτησε turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 lt και απόδοσης 170 PS, που συνδυάζεται με την καλή τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο.

Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την κορυφαία από πλευράς απόδοσης βενζινοκίνητη έκδοση του Jeep Renegade. Τo Renegade αναδείχτηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016 από μερίδα Ελλήνων Δημοσιογράφων. Μαζί του συμπληρώσαμε πάνω από 800 χλμ. σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο και πραγματικά γοητευτήκαμε απ’ αυτό το «συναισθηματικό» αυτοκίνητο που επαναφέρει την Jeep στην μικρομεσαία κατηγορία.

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας διέθετε τετρακίνηση και φορούσε το υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με τα 170 PS. Παρότι το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.400 kg η ροπή των 25,7 kgm από το ρελαντί επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα.

Στον αυτοκινητόδρομο διατηρείς άνετα μια μ.ω.τ κοντά στα 140 km/h. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η απουσία αεροδυναμικών θορύβων, που θα ήταν λογική συνέπεια του τετραγωνισμένου σχήματος. Προφανώς έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην αεροσήραγγα όσον αφορά στις λεπτομέρειες για να «στρογγυλεύονται» οι στροβιλισμοί. Το 9αρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, που είναι η μόνη επιλογή στη συγκεκριμένη έκδοση, σε συνδυασμό με το cruise control επιτρέπει να φτάσεις ξεκούραστος. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, τα όρια έρχονται από τα ελαστικά μεικτών συνθηκών που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Ο οδηγός για να προσπεράσει στην ανηφόρα, ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, αρκεί να πατήσει βαθιά το γκάζι ή να επιλέξει τις χειροκίνητες αλλαγές στο αυτόματο 9αρι κιβώτιο και να κατεβάσει αστραπιαία από 6η – 3η. Αξιολογήσαμε τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου με το καλαίσθητο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Select-Terrain που διαθέτει ρυθμίσεις ανάλογα με το έδαφος (αυτόματη, χιόνι, άμμος, λάσπη, βράχια) στην πίστα της Jeep στη Βουλιαγμένης, η οποία επαναλειτουργεί και σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα να την επισκεφτείτε.


Η διαδρομή έχει πολλά εμπόδια, από ανάβαση/κατάβαση σε μεγάλη κλίση, ανομοιομορφίες που σηκώνουν τον τροχό στον αέρα, τραμπάλα, νερά, βράχους και άλλα. Επιλέγουμε «Auto» στο σύστημα τετρακίνησης που μας καλύπτει σε όλες τις περιπτώσεις και με τη βοήθεια του Hill Descent Control κατηφορίζουμε στο πρώτο εμπόδιο. Το σκηνικό ξαφνικά αλλάζει και έχουμε δύσβατα σημεία με λάσπη, πολλή λάσπη. Επιλέγουμε 4wdlock και low και προχωράμε. Κινούμαστε με 5 km/h, το πίσω μέρος γλιστράει κάθε φορά που αλλάζουμε πορεία αλλά ελέγχεται εύκολα. Η λάσπη βρίσκει στην κοιλιά του αυτοκινήτου αλλά συνεχίζουμε, πιστεύουμε ότι κολλήσαμε όμως το Renegade συνεχίζει! Στο πιο δύσκολο σημείο ο δρόμος ανηφορίζει για λίγο και στην κορυφή έχει βράχια. Επιλέγουμε «Rock» και περνάμε χωρίς δράμα, ναι στο DNA του έχει γονίδια της Jeep.

Το μικρό μήκος (4,2 m) και η απόσταση των 22 cm από το έδαφος συντελούν στις πολύ καλές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Συνεχίζουμε με μόνο θέμα τις αντιδράσεις της ανάρτησης στα μεγάλα νεροφαγώματα. Είναι πολύ καλύτερες απ’ ό,τι του αντίστοιχου diesel των 170 PS. Στην άσφαλτο βέβαια δεν υπάρχει κανένα θέμα με την άνεση της ανάρτησης. Πέρα από συναίσθημα και στυλ, το Renegade τα καταφέρνει περίφημα και στα δύσκολα, είναι ένα αυθεντικό Jeep για τους λάτρεις του είδους. Για τους υπόλοιπους που γοητεύονται απλά από τη γραμμή του, υπάρχουν και δικίνητες εκδόσεις που ξεκινούν από 19.370 ευρώ με απόσυρση.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5.500 rpm
Ροπή: 25,7 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 160 gr/km
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm
Χώρος αποσκευών: 351 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 272 ευρώ
Τιμή: 30.900 ευρώ (27.940 με απόσυρση – προσφορά)





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr