F1: Αυτή είναι η νέα Williams!

Με κωδικό FW38 που παραπέμπει στα αρχικά του ιδρυτή της ομάδας Frank Williams και τον αριθμό 38 όντας το 38 μονοθέσιο που φτιάχνεται στο Γκρόουβ από την εποχή που ιδρύθηκε η ομάδα το 1977.

Από τότε η βρετανική ομάδα έχει πάρει 9 πρωταθλήματα κατασκευαστών  (1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996, 1997) και επτά πρωταθλήματα οδηγών 7 (1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996, 1997) με τους Τζόουνς, Ρόσμπεργκ, Πικέ, Μάνσελ, Προστ, Χιλ, Βιλνέβ. Υπήρξαν δραματικές στιγμές στην ιστορία της ομάδας όπως ο θάνατος του Άιρτον Σένα πίσω από το τιμόνι της Williams το 1994 στην Ίμολα.

Η τελευταία από τις 114 νίκες της ομάδας ήρθε το 2012 στην Ισπανία
από τον Μαλντονάντο. Πέρυσι η Williams πήρε την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 257 βαθμούς.
Η θεαματική βελτίωση της ομάδας τα δυο τελευταία χρόνια οφείλεται στη συνεργασία με τη Mercedes που παρέχει την υβριδική μηχανή αλλά και στην πρόσληψη κορυφαίων τεχνικών στελεχών όπως ο πολύπειρος Πατ Σίμοντς αλλά και ο Ρομπ Σμέντλεϊ που ακολούθησε τον Μάσα από τη Ferrari.

Οδηγοί της ομάδας παραμένουν και φέτος οι Φελίπε Μάσα και Βάλτερι Μπότας. Ο 35χρονος Βραζιλιάνος που αγωνίζεται με τον αριθμό 19 έχει κερδίσει 11 GP με τη Ferrari στο παρελθόν ενώ το 2008 έφτασε μια ανάσα απ τον τίτλο. Ο 26χρονος Φινλανδός από την άλλη έχει την ταχύτητα και το ταλέντο όμως και τα προηγούμενα δυο χρόνια κατάφερε να βρεθεί 8 φορές στο βάθρο. Ακόμη όμως του λείπει το μεσαίο σκαλί, κάτι που ελπίζει να πετύχει φέτος.
Η δημοσιοποίηση των πρώτων φωτογραφιών της FW38 συνοδεύτηκε από δηλώσεις του Φράνκ Ουίλιαμς: «Η Williams επανήρθε στο κλαμπ των κορυφαίων ομάδων με δυο συνεχείς παρουσίες στην πρώτη τριάδα του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Αυτό είναι σπουδαίο επίτευγμα αν συνυπολογίσει κανείς τα μέσα που διαθέτουν οι αντίπαλοί μας. Αποτελεί πρόκληση να παραμείνουμε στην 3η θέση εμείς όμως θέλουμε  νίκες. Έχουμε σταθερότητα και τους ίδιους οδηγούς για 3η χρονιά που συνεργάζονται καλά και διαθέτουν ιδανικό μείγμα ταχύτητας και εμπειρίας. Επίσης το τεχνικό μας επιτελείο είναι σταθερό και διαθέτουμε μερικά από τα κορυφαία μυαλά μηχανολόγων».



Η νέα Williams FW38.

Ο Μάσα από την πλευρά του συμπλήρωσε:
«Είναι σημαντικό ότι τερματίσαμε δυο χρονιές στην 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και θέλω να διατηρήσουμε αυτό το επίτευγμα φέτος. Η ομάδα στο εργοστάσιο έχει δουλέψει πολύ σκληρά για το νέο μονοθέσιο βελτιώνοντας τα σημεία που υστερούσαμε».

Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Πατ Σίμοντς επισήμανε: «Η περσινή FW37 ήταν ένα αποτελεσματικό μονοθέσιο. Η απόδοσή της στις υψηλές ταχύτητες ήταν πολύ καλή, αυτό όμως δεν ίσχυε στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτός ήταν ο τομέας που επικεντρώσαμε την προσοχή μας και κάναμε αλλαγές για να αλλάξουμε την κατάσταση». Ο Σίμοντς πιστεύει πως φέτος οι υβριδικές μηχανές θα έχουν δραματικό ήχο, ένα ζητούμενο τα τελευταία χρόνια για τη F1. Επίσης η ένταση του ήχου είναι κατά 12% ενισχυμένη χάρη στους νέους κανονισμούς για τις εξατμίσεις. 

Η Williams FW38 θα ξεκινήσει αύριο τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη και στην πίστα του Μοντμελό στα χέρια του Βάλτερι Μπότας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr