GP Ισπανίας: Ποιος θα σπάσει το σερί του Ρόσμπεργκ;

GP Ισπανίας: Ποιος θα σπάσει το σερί του Ρόσμπεργκ;

Ο Γερμανός οδηγός της Mercedes έχει κερδίσει στους τέσσερις πρώτους αγώνες και το ερώτημα είναι: Μπορεί να κάνει το ίδιο αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μοντμελό;

GP Ισπανίας: Ποιος θα σπάσει το σερί του Ρόσμπεργκ;
Παραδοσιακά όλες οι ομάδες στην Βαρκελώνη όπου ξεκινά το Ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος εμφανίζουν σημαντικές αεροδυναμικές βελτιώσεις. Μένει να δούμε αν αυτές θ’ ανατρέψουν τις ισορροπίες. Στις 8 μέρες δοκιμών που είχαμε το χειμώνα ταχύτερες ήταν οι Ferrari όμως η πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιούσαν τότε για να πετύχουν τα γρήγορα περάσματα δεν υπάρχει σ’ αυτό τον αγώνα. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτουστις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης του Ισπανικού GP θα βρίσκονται Mercedes και Ferrari.

Όσον αφορά τον περσινό νικητή στην πίστα της Καταλωνίας
και πρωτοπόρο στη βαθμολογία Νίκο Ρόσμπεργκ παραμένει προσγειωμένος και έχει την προσοχή του στον πρωταθλητή: «Ο Λιούις οδηγεί πιο καλά από ποτέ, θα επανέλθει στις επιτυχίες σύντομα. Έχει δείξει στο παρελθόν πόσο ικανός είναι όταν διεκδικεί. Περιμένω μάχη ανάμεσά μας και είναι πάντα πολύ δύσκολο να τον αντιμετωπίσεις. Είχα τέσσερις σπουδαίους αγώνες το απόλαυσα, γνωρίζω όμως πως αυτό δε θα συνεχιστεί για πάντα».  

Κλείσιμο


Η Pirelli έχει φέρει το συνδυασμό σκληρής/μέσης/μαλακής και οι Ρόσμπεργκ/Χάμιλτον
έχουν διαλέξει 1 σετ σκληρής/ 5 μέσης/7μαλακής. Οι Φέτελ/Ράικονεν έχουν πάρει 1 σετ σκληρής/4 μέσης/8 μαλακής. Είναι σαφές λοιπόν ότι στον αγώνα θα δούμε ειδικά τις Ferrari να μεγιστοποιούν τη χρήση της μαλακής γόμας. Θα έχουμε 2 ή 3 πιτ στοπ αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσους γύρους σε σύνολο 66 θα επιλέξουν οι οδηγοί να διανύσουν με τη μέση γόμα που είναι 1 sec στο γύρο πιο αργή από τη μαλακή σύμφωνα με τα δεδομένα της Pirelli. Σημειώστε πως η μέση γόμα αντέχει λίγο πάνω από 20 γύρους ενώ η μαλακή μέχρι 15 γύρους όπως τουλάχιστον φάνηκε το Μάρτιο στις δοκιμές εξέλιξης.

Για την πίστα της Καταλονίας έχει επιλεγεί ο συνδυασμός σκληρής/μέσης/μαλακής γόμας ώστε να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα ενεργειακά φορτία που ασκεί η συγκεκριμένη διαδρομή. Παραταύτα οι περισσότερες ομάδες περιόρισαν την επιλογή της σκληρής γόμας στο ελάχιστο και επικεντρώθηκαν στις πιο μαλακές γόμες. Η Pirelli ακόμη μια φορά είναι χορηγός ονόματος (title sponsor) του Ισπανικού Γκραν Πρι.



Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ


•    Πρόκειται για μια πίστα που ασκεί υψηλά φορτία για τα ελαστικά ειδικά στην παρατεταμένη στροφή 3: πρόκειται για μια μεγάλη δεξιά στροφή.
•    Οι ομάδες έχουν πολλά δεδομένα με μονοθέσια του 2016 καθώς οι δοκιμές εξέλιξης πριν το ξεκίνημα της σεζόν έγιναν σ’ αυτή την πίστα.
•    Η επιφάνεια είναι σχετικά τραχιά: Σε συνδυασμό με τις γρήγορες καμπές δημιουργείται ένα δύσκολο τεστ για τα ελαστικά.
•    Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης είναι γενικά υψηλή οπότε περιμένουμε πολλά πιτ στοπ.
•    Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο, η Βαρκελώνη είναι μια πίστα που το όριο τίθεται από τη φθορά των εμπρός ελαστικών.
•    Πρόκειται για μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις σε κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη. Αυτό αυξάνει το κατακόρυφο φορτίο που ασκείται στα ελαστικά.




ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ


•    Πορτοκαλί, σκληρή: Εμφανίζεται πρώτη φορά φέτος αλλά κανένας οδηγός δε διάλεξε παραπάνω από 1 σετ (πέρα από το πρώτο που είναι υποχρεωτικό ως επιλογή της Pirelli για τον αγώνα).  
•    Λευκή, μέση: Ένα ελαστικό που προσαρμόζεται εύκολα και αποτελεί καλό συμβιβασμό ανάμεσα στη διάρκεια και στην απόδοση.
•    Κίτρινη, μαλακή: Είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από τη μέση γόμα στη Βαρκελώνη αλλά δεν αντέχει για πολύ. 



Εικόνα από το περσινό βάθρο.


ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:


•    Νικητής: Ρόσμπεργκ(δυο pit stop: εκκίνησε με τη μέση, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε τη σκληρή γόμα στον 44ο γύρο).
•    Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Χάμιλτον, 2ος, τρία πιτ στοπ, και μόνο στο προτελευταίο μέρος έβαλε τη σκληρή γόμα.
•    Υπήρξε μια μίξη από στρατηγικές δυο ή τριών πιτ στοπ οι περισσότερες ομάδες είχαν ευέλικτη προσέγγιση.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η Ισπανία πάντα επιφυλάσσει για τα ελαστικά ένα πολύ μεγάλο τεστ λόγω των υψηλών ενεργειακών φορτίων που παράγει αυτή η πίστα. Φέτος αυτό θα είναι πιο έντονο καθώς οι περισσότερες ομάδες έχουν επιλέξει τις πιο μαλακές από τις διαθέσιμες γόμες. Προφανώς στήριξαν αυτή την επιλογή τους στα στοιχεία που έχουν μαζέψει από τις φετινές δοκιμές εξέλιξης σ’ αυτή την πίστα αλλά αυτή την εποχή ο καιρός θα είναι πολύ πιο ζεστός. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλή φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Έτσι θα δούμε πολλά πιτ στοπ, αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής για το Γκραν Πρι».

Αξίζει να δει κανείς τον αγώνα του Κβίατ με την Toro Rosso και του Φερστάπεν με τη Red Bull. Η διοίκηση της ομάδας άλλαξε θέσεις σ’ αυτούς τους δυο μια κίνηση για την οποία ασκείται πολύ έντονη κριτική. Αν ο Ρώσος καταφέρει να καταταγεί και κυρίως να τερματίσει πιο μπροστά από τον 18χρονο Ολλανδό πιθανόν οι Μάρκο και Χόρνερ να έρθουν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.



Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση.


Από τους εν ενεργεία πιλότους δυο έχουν κερδίσει δυο φορές στο Μοντμελό
, ο Ράικονεν το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari, ο Αλόνσο το 2006 με Renault και το 2012 με Ferrari. Από μια νίκη έχουν οι Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010), Φέτελ (2011), Μαλντονάντο (2012), Χάμιλτον (2014), Ρόσμπεργκ.  Είναι η 26η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Στους 25 αγώνες που έχουν γίνει εκεί έχει κερδίσει 19 φορές ο poleman, τέσσερις ο δεύτερος  και δυο φορές ο τρίτος της εκκίνησης (Σουμάχερ 1996, Αλόνσο 2013). Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Φέτος η πίστα του Μοντμελό φιλοξένησε δυο περιόδους χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Επιπλέον θα γίνουν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα την Κυριακή (Τρίτη και Τετάρτη 17-18/5).



Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya
όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι: Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.

Τα πρωταθλήματα GP2 και GP3 ξεκινούν επίσης αυτό το Σαββατοκύριακο με πολύ δυνατές συμμετοχές αλλά και νέα ελαστικά για το GP3 που έχει και εντελώς νέο μονοθέσιο για το 2016.
 

GP Ισπανίας

Πίστα: Circuit de Catalunya

Μήκος: 4.655 m

Γύροι: 66

Απόσταση: 307.104km

Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)

Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 44




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης