GP Ισπανίας: Άπιαστος ο Χάμιλτον σήμερα;

Ο Βρετανός πήρε χτες την 52η pole της καριέρας του και σήμερα φιλοδοξεί να κερδίσει για 2η φορά στο Μοντμελό.

Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει στην Ισπανία μόνο το 2014. H Mercedes W07 του Λιούις Χάμιλτον είχε παρουσιάσει στους δυο προηγούμενους αγώνες πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα MGUH (motor Generator Unit – Heat) της υβριδικής μηχανής. Γι’ αυτό χτες ο Βρετανός έκανε λόγω για 3 στις 3 pole, καθώς μόνο σε Αυστραλία, Μπαχρέιν και Ισπανία δούλευε σωστά το μονοθέσιό του στο Q3.  Όπως αποκάλυψε η Mercedes το πρόβλημα στην MGUH ήταν ίδιο και στη Κίνα και στη Ρωσία.. Μετά από ενδελεχή έρευνα στο εργοστάσιο η ομάδα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μια MGUH διαφορετικής σχεδίασης. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας είναι απευθείας συνδεδεμένος στον άξονα του turbo. Στο μονοθέσιο του Χάμιλτον είναι νέας σχεδίασης ενώ στου Ρόσμπεργκ είναι ο παλιός καθότι οι μηχανικοί της Mercedes δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν δυο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ο Χάμιλτον έχει επίσης και νέο turbo είναι το 4ο που χρησιμοποιεί φέτος ενώ επιτρέπονται μέχρι 5. Είναι εξαιρετικά πιθανόν κάποια στιγμή ο Βρετανός να πάρει ποινή γι’ αυτό.

Ο χθεσινός χρόνος του Χάμιλτον (1:22.0) ήταν 2.6sec ταχύτερος
από την περσινή του επίδοση που είχε δώσει την pole στο Ρόσμπεργκ αλλά και 7 δέκατα ταχύτερος από την ταχύτερη επίδοση στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Ράικονεν. Παρότι αποτελεί ένδειξη δε μπορεί να γίνει απευθείας σύγκριση χρόνων καθώς ο Χάμιλτον πέτυχε την επίδοσή του χτες με τη μαλακή γόμα της Pirelli (σ.σ: από φέτος υπάρχουν 3 διαθέσιμες γόμες σε κάθε αγώνα, στην Ισπανία είναι οι σκληρότερες της γκάμας σκληρή/μέση/μαλακή). Η περσινή επίδοση του Ρόσμπεργκ είχε έρθει με τη μέση γόμα ενώ το χειμώνα ο Ράικονεν πέτυχε τον ταχύτερο του χρόνο με την πολύ μαλακή γόμα που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το τριήμερο.




Είναι σχεδόν βέβαιο ότι σήμερα θα δούμε 2 ή 3 πιτ στοπ. Παρότι στην προσομοίωση η τακτική των 3 πιτ στοπ δίνει ταχύτερο χρόνο στους 66 γύρους αναμένεται οι περισσότεροι οδηγοί να περιοριστούν στα 2 πιτ στοπ γιατί αν κάνουν 3 θα πρέπει να προσπεράσουν όσους με στρατηγική 2 προς το τέλος του αγώνα. Όμως τα προσπεράσματα στην πίστα της Καταλωνίας είναι πολύ δύσκολα και ουσιαστικά υπάρχουν μόνο δυο σημεία που προσφέρονται: Στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού και στα φρένα για τη στροφή 10 στο τέλος της πίσω ευθείας. Εκτιμούμε ότι οι Mercedes θα χρησιμοποιήσουν περισσότερο τη μέση γόμα σε σχέση με τη μαλακή. Βέβαια σ’ αυτό θα παίξει ρόλο και η θερμοκρασία εδάφους που χτες ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου. Σ’ αυτές τις υψηλές θερμοκρασίες ευνοούνται οι γόμες που είναι σχεδιασμένες για υψηλή θερμοκρασία (high working range) δηλαδή η μαλακή και η σκληρή. Δεδομένου ότι οι οδηγοί της Ferrari έχουν 1 σετ μαλακής γόμας παραπάνω εκτιμούμε πως οι Φέτελ και Ράικονεν θα μεγιστοποιήσουν τη χρήση της μαλακής γόμας χωρίς ν’ αποκλείεται να δούμε το Γερμανό σε τακτική 3 πιτ στοπ. Πιθανόν αυτό να αποφασιστεί ανάλογα και με την εξέλιξη του αγώνα ώστε να μπορέσει να βρεθεί μπροστά από τις Red Bull. Οι Mercedes βρίσκονται στην 1η σειρά της εκκίνησης, οι Red Bull στη δεύτερη και οι Ferrari στην 3η. Παραδοσιακά η πίστα της Καταλωνίας που γνωρίζουν καλά οι οδηγοί διαμορφώνει ομοιόμορφο grid καθώς σπανίζουν τα οδηγικά λάθη, ελαχιστοποιείται ο ανθρώπινος παράγοντας και παίζουν ρόλο οι δυνατότητες των μονοθεσίων ειδικά η αεροδυναμική απόδοση.

Μέχρι τώρα στις 4 περιόδους δοκιμών (ελεύθερων και κατατακτήριων) είχαμε τις εξής επιδόσεις:


ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hard                 Sainz                 17
 γύροι
Medium            Wehrlein           23
Soft                  Rosberg            
17 

 

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hard                 Ricciardo          1m23.405s
Medium            Vettel                1m24.187s
Soft                  Hamilton           1m22.000s


Σημειώστε πως από το 1991 που φιλοξενείται εκεί ο αγώνας μόνο δυο φορές έχει κερδίσει κάποιος εκτός της πρώτης σειράς. Ο Σουμάχερ το 1996 κέρδισε ενώ εκκινούσε 3ος και ο Αλόνσο το 2013 κέρδισε ενώ εκκινούσε 5ος. Ο δεύτερος της εκκίνησης έχει κερδίσει 4 φορές και ο poleman 19. Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως οι πιθανότητες είναι με το μέρος του Χάμιλτον.



Ο Μαξ Φερστάπεν στον πρώτο του αγώνα με την Red Bull ξεκινά 4ος.


Ο Χάμιλτον χτες αργά δήλωσε:
«Μέχρι σήμερα φέτος δεν μπόρεσα να έχω έναν αγώνα στα ίσα με το Νίκο χωρίς προβλήματα. Είναι δύσκολο να προσπεράσεις εδώ οπότε η στρατηγική είναι σημαντική όπως και η προφύλαξη των ελαστικών».

Ο Ρόσμπεργκ από την πλευρά του ποντάρει στην εκκίνηση: «Έχω κάνει κάποιες καλές εκκινήσεις φέτος σε αντίθεση με το Λιούις και θα έχω μια ευκαιρία αύριο στο ξεκίνημα. Μετά στον αγώνα θα παίξει ρόλο η χρήση των ελαστικών, ανυπομονώ για την μάχη χωρίς να ξεχνάμε τις Red Bull που εντυπωσίασαν με το πόσο καλύτερες είναι από τις Ferrari».

O Φέτελ δεν μπορεί να εξηγήσει την υστέρηση των SF16H στις δοκιμές: «Δεν ξέρω τι έγινε στις δοκιμές. Απογοητευτήκαμε σαν ομάδα καθώς δεν πετύχαμε αυτό που μπορούμε. Ο αγώνας είναι διαφορετικός έχουμε δυνατό μονοθέσιο και ο πρώτος γύρος θα παίξει σημαντικό ρόλο».
Ο Φέτελ στο Μπαχρέιν έμεινε από υβριδική μηχανή, στην Κίνα και στη Ρωσία τον χτύπησε ο Κβίατ οπότε θέλει όσο τίποτε σήμερα έναν καθαρό αγώνα.



Το Ισπανικό GP ξεκινά στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr