Δοκιμάζουμε το C4 Cactus diesel

Οι Γάλλοι της Citroen απέδειξαν ότι ακόμη και στις ημέρες μας το «απλό» μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς. 

Σε μια εποχή όπου οι σχεδιαστές δέχονται έντονη κριτική ότι στέρεψαν από ιδέες, το C4 Cactus
είναι τόσο ξεχωριστό που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Πρόκειται για ένα ακόμη crossover, μέλος της πιο δημοφιλούς κατηγορίας αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.

Κι όμως, το μοντέλο της Citroen… ασφυκτιά με αυτόν τον χαρακτηρισμό, καθώς διαφέρει από κάθε άλλη πρόταση στην κατηγορία. Οι Γάλλοι απέδειξαν ότι ακόμη και στις ημέρες μας το «απλό» μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.6 diesel, απόδοσης 100 ίππων, και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Αν το
C4 Cactus ήταν ζώο, σίγουρα θα ήταν χαμαιλέοντας. Οι χρωματικοί του συνδυασμοί είναι τόσο έντονοι που νομίζεις ότι θα αλλάξουν από λεπτό σε λεπτό.

Ωστόσο το μικρό crossover της Citroen δεν προσαρμόζεται στο περιβάλλον, αντιθέτως δίνει χρώμα στο μουντό αστικό τοπίο. Οι θύλακες αέρα Airbumps στο πλάι και στους προφυλακτήρες, πέρα από τη σκοπιμότητα της παρουσίας τους (να προστατεύσουν δηλαδή από γρατζουνιές και μικροεπαφές), προσθέτουν μία ακόμη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο συνολικό παρουσιαστικό. Η Citroen πάντρεψε ιδανικά το σύγχρονο με το ρετρό στοιχείο στην καμπίνα των επιβατών.

Τα καθίσματα ικανοποιούν με την υφή των επενδύσεών τους (εμπρός υπάρχει διθέσιος καναπές, καθώς το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο βρίσκεται χαμηλά και δεν υπάρχει επιλογέας, αλλά κουμπιά για το αυτόματο κιβώτιο) και την άνεση που παρέχουν. Δύο ψηφιακές οθόνες (μία αφής 7 ιντσών, τύπου tablet, στην κεντρική κονσόλα και μία αντί του συμβατικού πίνακα οργάνων) παρέχουν άμεσα στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Στα θετικά και οι χώροι, που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο με μήκος μεγαλύτερο από τα 4,15 m του C4 Cactus, όπως και ο όγκος του πορτμπαγκάζ (348 lt).



 
Βασισμένο σε τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας 1 της Citroen, το C4 Cactus έχει κερδίσει από τη μείωση του βάρους του. Είναι κατά περίπου 200 kg ελαφρύτερο από ένα κλασικό μικρομεσαίο, με αποτέλεσμα να κερδίζει σε νεύρο, οδική συμπεριφορά και κατανάλωση. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί για να σβήνει τις κακοτεχνίες των δρόμων, χωρίς όμως το C4 Cactus να πλέει, ακόμη και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Ο σύγχρονος 1.6 diesel είναι της οικογένειας BlueHDi, ικανοποιώντας με την ισχύ και την ελαστικότητά του. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνοδεύεται όμως από ένα ράθυμο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αργεί να αντιδράσει στις εντολές του οδηγού και ως εκ τούτου αδικεί τις προσπάθειες του μοτέρ να κινήσει σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα. Για να μην υπάρχουν λοιπόν… απώλειες, συνιστούμε ανεπιφύλακτα το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, αφού ακόμη και με τέσσερις επιβάτες και γεμάτο πορτμπαγκάζ δεν ξεπέρασε τα 5 lt/100 km.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 100 PS/3.750 rpm
Ροπή: 25,9 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 89 gr/km
Βάρος: 1.070 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.157/1.729/1.530 mm
Χώρος αποσκευών: 348 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 18.030 € (με προσφορά και όφελος απόσυρσης)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr