Οδηγούμε στην Πορτογαλία το Astra Sports Tourer

Ακολουθώντας το σχεδιαστικό DNA της hatchback εκδοχής, η οικογενειακή version μπορεί να έχει αποκτήσει ουρά αλλά οι Γερμανοί σχεδιαστές έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό σύνολο.

Ταξιδέψαμε στην Πορτογαλία για να γνωρίσουμε την οικογενειακή εκδοχή του μοντέλου που αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2016. Με τη νέα γενιά του Astra ήταν ήδη γνωστό πως η Opel είχε κάνει εξαιρετική δουλειά και η Sports Tourer εκδοχή του, δε χαλάει τη συνταγή.

Ακολουθώντας το σχεδιαστικό DNA της hatchback εκδοχής, η οικογενειακή version μπορεί να έχει αποκτήσει ουρά αλλά οι Γερμανοί σχεδιαστές έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό σύνολο. Άλλωστε εκεί είναι ο συμβιβασμός στην εν λόγω κατηγορία: να προκύψει ένα μοντέλο που να είναι όσο πρακτικό χρειάζεται, χωρίς να «χάνει» σε ομορφιά σε σχέση με τις βασικές του εκδοχές. Αυτό λοιπόν ισχύει με το νέο Astra Sports Tourer, που μάλιστα καταφέρνει να διατηρήσει τον ίδιο αεροδυναμικό συντελεστή με το hatchback!



Συνολικά οι διαστάσεις είναι αυξημένες, έχουν προστεθεί 4mm σε μήκος κι αυτό βοηθά στην βελτίωση των εσωτερικών χώρων για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών. Έτσι αυτοί θα ταξιδέψουν άνετα, με ένα όχημα που εντός των θυρών παραμένει αναλλοίωτο και είναι υπέρ-άρτιο! Η Opel βασίζει την επικοινωνιακή της στρατηγική στο γεγονός πως παρέχει στοιχεία/συστήματα που συνήθως βλέπουμε σε άλλες κατηγορίες.

Από την έκδοση Business συναντάμε cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, έξι αερόσακους, ESP, το σύστημα πλοήγησης/πολυμέσων IntelliLink, κλιματισμό, φώτα ημέρας τύπου LED, αεροτομή, ζάντες οροφής κ.α. Και φυσικά, τα καθίσματα στα οποία η γερμανική μάρκα έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία – συνολικά το 10% του κόστους κατασκευής κάθε αυτοκινήτου, αφορά αυτά! Είναι ανατομικά και θερμαινόμενα ενώ δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την AGR.



Αφού λοιπόν… βολευτήκαμε στη θέση οδηγού, πατήσαμε γκάζι στην ευρύτερη περιοχή της κοιλάδας του Ντούρο. Όχι μόνο σε εθνικό δίκτυο αλλά και σε φιδίσιους δρόμους, με μέρος της όμορφης διαδρομής να απλώνεται στον περίφημο N-222, που ψηφίστηκε πέρυσι ως ο καλύτερος δρόμος στον κόσμο. Σε αυτά τα 27 χιλιόμετρα με 93 στροφές, πήραμε μία ξεκάθαρη γεύση από το Astra Sports Tourer, στην έκδοση με τον 1600άρη CDTI BiTurbo κινητήρα 160 ίππων, που συνδυάζεται μόνο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Όσο για τον κινητήρα που οδηγήσαμε, τα 160 άλογά του κινούν σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα, με αρωγό και τη δίαιτα που έχει υποστεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και ανάλογα την έκδοση, κυμαίνεται στα 110-190 κιλά. Η Bi-Turbo μονάδα προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση ακόμα και στις υψηλές σχέσεις, με το πάτημα του κουμπιού ‘Sport’ με το οποίο εφοδιάζονται στον στάνταρ εξοπλισμό τους όλες οι εκδόσεις που θα δούμε στη χώρα μας, να εξασφαλίζει πως προτεραιότητα δεν είναι η οικονομία αλλά η ανταπόκριση στις απαιτήσεις του οδηγού όταν αρχίζει να βυθίζει το δεξί πόδι στο γκάζι.

Σε γενικές γραμμές, το Astra Sports Tourer είναι ομορφότερο και πρακτικότερο από την προηγούμενη γενιά και στους πορτογαλικούς δρόμους είδαμε πως οι αρετές της hatchback έκδοσης δεν χάθηκαν στην αναζήτηση χώρων.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1598 cc BiTurbo
Ισχύς: 160 PS /4000 rpm
Ροπή: 35.7 kgm /1500-2250 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8.9 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 4.1
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1435kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4702/1809/1510mm
Χώρος αποσκευών: 540 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 106.82 €
Τιμή: από 20.300€ (δοκιμής από 26.700€)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr