F1: Τι συμβαίνει στη Ferrari;
01.06.2016
12:11
Συγκρατημένος πανικός πίσω από τις κλειστές πόρτες στο Μαρανέλο καθώς η ομάδα χάνει έδαφος στο πεδίο του ανταγωνισμού.
Η Ferrari πήρε 3 νίκες πέρυσι με το Φέτελ σε Μαλαισία, Ουγγαρία και Σιγκαπούρη. Ήταν ξεκάθαρα 2η ομάδα στους κατασκευαστές και στους πρώτους 6 περσινούς αγώνες αντίστοιχα είχε πάρει ήδη μια νίκη.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε για τους κόκκινους με υψηλές προσδοκίες. Είχε καλλιεργηθεί ένα κλίμα ευφορίας και προσδοκιών ακόμη και για νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία. Η νίκη δεν ήρθε αλλά διασκεδάστηκαν οι εντυπώσεις με την παρουσία του Φέτελ στο βάθρο. Στον επόμενο αγώνα στο Μπαχρέιν ανέβηκε ο Ράικονεν 2ος, στη Κίνα ήταν 2ος ο Φέτελ, στη Ρωσία τρίτος ο Ράικονεν, στην Ισπανία αμφότεροι εκατέρωθεν του Φερστάπεν, κοντολογίς η Ferrari βρίσκονταν πάντα περίπου… εκεί για να εκμεταλλευτεί τα στραβοπατήματα του Χάμιλτον. Για να συμβεί αυτό όμως αναγκαία συνθήκη είναι η κορυφαία επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές τομέας που παραδοσιακά υστερεί η ομάδα του Μαρανέλο.
Από την εποχή του άτυχου Μ.Σουμάχερ οι κόκκινοι δεν έχουν φτιάξει μονοθέσιο ικανό για pole σταθερά σε κάθε αγώνα. Φέτος στην Αυστραλία ο Φέτελ ήταν 3ος στις δοκιμές, το ίδιο πέτυχε και στο Μπαχρέιν. Ο Ράικονεν ήταν 3ος στην Κίνα, ο Φέτελ 2ος στη Ρωσία, ο Ράικονεν 5ος στην Ισπανία και ο Φέτελ 4ος στο Μονακό. H Ferrari είχε το ρυθμό για να κερδίσει στους πρώτους αγώνες αλλά δεν κατάφερε να το πετύχει. Όμως στους δυο τελευταίους αγώνες η απόσταση από τις Mercedes μεγάλωσε ενώ ανάμεσά τους μπήκε η Red Bull.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε για τους κόκκινους με υψηλές προσδοκίες. Είχε καλλιεργηθεί ένα κλίμα ευφορίας και προσδοκιών ακόμη και για νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία. Η νίκη δεν ήρθε αλλά διασκεδάστηκαν οι εντυπώσεις με την παρουσία του Φέτελ στο βάθρο. Στον επόμενο αγώνα στο Μπαχρέιν ανέβηκε ο Ράικονεν 2ος, στη Κίνα ήταν 2ος ο Φέτελ, στη Ρωσία τρίτος ο Ράικονεν, στην Ισπανία αμφότεροι εκατέρωθεν του Φερστάπεν, κοντολογίς η Ferrari βρίσκονταν πάντα περίπου… εκεί για να εκμεταλλευτεί τα στραβοπατήματα του Χάμιλτον. Για να συμβεί αυτό όμως αναγκαία συνθήκη είναι η κορυφαία επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές τομέας που παραδοσιακά υστερεί η ομάδα του Μαρανέλο.
Από την εποχή του άτυχου Μ.Σουμάχερ οι κόκκινοι δεν έχουν φτιάξει μονοθέσιο ικανό για pole σταθερά σε κάθε αγώνα. Φέτος στην Αυστραλία ο Φέτελ ήταν 3ος στις δοκιμές, το ίδιο πέτυχε και στο Μπαχρέιν. Ο Ράικονεν ήταν 3ος στην Κίνα, ο Φέτελ 2ος στη Ρωσία, ο Ράικονεν 5ος στην Ισπανία και ο Φέτελ 4ος στο Μονακό. H Ferrari είχε το ρυθμό για να κερδίσει στους πρώτους αγώνες αλλά δεν κατάφερε να το πετύχει. Όμως στους δυο τελευταίους αγώνες η απόσταση από τις Mercedes μεγάλωσε ενώ ανάμεσά τους μπήκε η Red Bull.
Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι το νέο αεροδυναμικό πακέτο που τόσο η Ferrari όσο και οι Mercedes, Red Bull παρουσίασαν στην Ισπανία. Στην περίπτωση της Red Bull συνδυάστηκε και με σημαντική αναβάθμιση στην υβριδική μηχανή της Renault.
Στη Ferrari λοιπόν δεν τα κατάφεραν, το νέο αεροδυναμικό πακέτο, δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Scuderia να προοδεύσει λιγότερο από τους κύριους αντιπάλους της πράγμα το οποίο έφερε την ανατροπή στην κατάσταση. Δε θα μας κάνει εντύπωση αν στους επόμενους αγώνες όπως το Καναδικό GP όπου η ισχύς παίζει σημαντικό ρόλο η Ferrari να βρεθεί σε δύσκολη θέση και από τις άλλες ομάδες που χρησιμοποιούν υβριδική μηχανή Mercedes (Williams, Force India).
Αξιολογώντας τα όλα αυτά στο Μαρανέλο προσπαθούν εσπευσμένα να παρουσιάσουν αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής στον Καναδά μήπως και βελτιωθεί λίγο η ανταγωνιστικότητα της SF16H.
Αναφερόμενος στην υστέρηση στις κατατακτήριες δοκιμές τόσο στην Ισπανία όσο και στο Μονακό ο Φέτελ τόνισε: «Υπάρχουν μαθήματα που πρέπει να πάρουμε από αυτά τα Σάββατα. Δε χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς ότι όσο πιο ψηλά καταταγείς τόσο πιο εύκολη είναι η ζωή σου την Κυριακή».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε γνωρίζει καλά ότι αν δεν έρθουν τα αποτελέσματα η θέση του καθίσταται επισφαλής. Ο ίδιος αναφερόμενος στην υστέρηση των δοκιμών τόνισε: « Θα βελτιώσουμε άμεσα την υβριδική μηχανή και πρέπει να δούμε γιατί το μονοθέσιο αποδίδει στο Q1 και στο Q2 αλλά όχι στο Q3. Δεν ξέρω αν κάνουμε κάτι λάθος στο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας των ελαστικών».
Το Καναδικό GP είναι προγραμματισμένο για το άλλο Σαββατοκύριακο 11-12/6.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr