Live από Ουγγαρόρινγκ: Οδηγούμε την BMW M2!
21.06.2016
11:31
Βρεθήκαμε καλεσμένοι της BMW στην πίστα της F1 ένα μήνα πριν το φετινό GP για να οδηγήσουμε το νέο τέκνο της σειράς Μ, την Μ2.
Η Βουδαπέστη είναι πανέμορφη αυτή την εποχή. Φύγαμε από την Αθήνα με το θερμόμετρο να δείχνει 38 βαθμούς Κελσίου και σε λιγότερο από δυο ώρες προσγειωθήκαμε στην Ουγγρική πρωτεύουσα με θερμοκρασία 23 βαθμών Κελσίου ενώ ψιχάλιζε.
Οι όχθες της Βούδας και της Πέστης βρέχονται από τα κύματα του Δουνάβεως και μοιάζουν με υπαίθριο μουσείο, λόγω των εξαιρετικά διατηρημένων μνημείων και ιστορικών κτιρίων στις όχθες τους. Το κάστρο της Βούδας φιλοξενεί αυτή την εποχή μια σπουδαία έκθεση με έργα του Πάμπλο Πικάσο.
Οι όχθες της Βούδας και της Πέστης βρέχονται από τα κύματα του Δουνάβεως και μοιάζουν με υπαίθριο μουσείο, λόγω των εξαιρετικά διατηρημένων μνημείων και ιστορικών κτιρίων στις όχθες τους. Το κάστρο της Βούδας φιλοξενεί αυτή την εποχή μια σπουδαία έκθεση με έργα του Πάμπλο Πικάσο.
H Ουγγαρία έχει πληθυσμό κοντά στα 10 εκατομμύρια ίδιο με την Ελλάδα δηλαδή και δέχεται σε ετήσια βάση περίπου τόσους τουρίστες. Ήταν για μας ευχάριστη έκπληξη ότι δεν ήταν άμεσα ορατές οι πληγές από τη λάσπη που κατέκλυσε τα πάντα όταν πλημμύρισε ο Δούναβης τέτοια εποχή πριν 3 χρόνια. Το επόμενο πρωί μας βρήκε στο δρόμο για την πίστα του Ουγγαρόρινγκ.
Η παγκόσμια παρουσίαση της M2 έγινε στις ΗΠΑ και την Λαγκούνα Σέκα και η πανευρωπαϊκή στην Ουγγρική πίστα που βρίσκεται 30km έξω από την Βουδαπέστη. Η οργάνωση της πανευρωπαϊκής παρουσίασης είχε χρώμα ελληνικό καθώς επικεφαλής ήταν ο διευθυντής επικοινωνίας της BMW στην κεντρική και νοτιοανατολική Ευρώπη, Νίκος Ταγκούλης.
Eλληνική ήταν και η οπτικοποίηση του event με την 360 του Γιάννη Ντρενογιάννη για τα βίντεο (σ.σ: με τεχνολογία 360 μοιρών) και τους αδερφούς Καραγιωργάκη στη φωτογραφία. Το Ουγγαρόρινγκ φιλοξενεί ανελλιπώς αγώνα F1 από το 1986. Φέτος έχει στρωθεί ολοκαίνουργια άσφαλτος στο οδόστρωμα και κρατάει εξαιρετικά. Είναι μια πίστα, με συνεχή ροή στροφών, υψομετρικές διακυμάνσεις και μια μεγάλη πρόκληση στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού όπου φτάνεις με 200km/h και φρενάρεις για μια κατηφορική δεξιά σε αριστερή στην οποία ξεχωρίζουν οι άντρες από τα αγόρια.
Στο πλαίσιο του τηλεοπτικού γυρίσματος για την εκπομπή μας Auto Action.
Ζητώ συγνώμη από τις κυρίες αλλά η M2 είναι αντρίκια υπόθεση. Η σειρά Μ της BMW έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις της τα τελευταία δυο χρόνια φυσικά χάρη στην εκπληκτική Μ4. Εδώ είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός ανάμεσα στα μοντέλα M Performance όπως η Μ235i και στα μοντέλα Μ όπως η Μ2. To πρώτο είναι μια γρήγορη έκδοση της σειράς 2, το δεύτερο είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί άνετα τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο.
Μιλώντας με τον επικεφαλής μηχανικό Γιορκ Μπαρτέλ μάθαμε πως ο χώρος του κινητήρα είναι δεμένος με ειδικούς βραχίονες που σχηματίζουν ένα roll cage.
Ο κινητήρας της νέας BMW M2 βασίζεται στην τελευταία γενιά της προηγμένης τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Στο νέο, εν σειρά εξακύλινδρο τρίλιτρο βενζινοκινητήρα υπάρχει υπερσυμπιεστής TwinScroll, High Precision Injection, με μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Double-VANOS) και μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC. Η ενσωμάτωση του υπερσυμπιεστή στην πολλαπλή εξαγωγής παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Η φάση προθέρμανσης μετά από κρύα εκκίνηση είναι αισθητά μικρότερη, κάτι που περιορίζει την εσωτερική τριβή και μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
Η στάνταρ λειτουργία Auto Start Stop και η ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης Brake Energy Regeneration μειώνουν την κατανάλωση όπως και η διαχείριση ενέργειας των περιφερειακών εξαρτημάτων. Για παράδειγμα, η αντλία ψυκτικού λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται και η αντλία λαδιού είναι ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη. Ο συμπιεστής κλιματισμού (Α/C) είναι αποσυνδεδεμένος όταν δεν χρησιμοποιείται και το Electric Power Steering, δεν καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια σε ευθεία πορεία. Η διαθέσιμη ροπή από το ρελαντί φτάνει τα 51 kgm σχεδόν από το ρελαντί στην λειτουργία overboost.
O κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με 6αρι μηχανικό κιβώτιο, είτε με 7τάχυτο M Double Clutch Transmission (M DCT) με Drivelogic, που αλλάζει σχέσεις χωρίς διακοπή στη παροχή ισχύος. Ειδικά για το χειροκίνητο κιβώτιο υπάρχει λειτουργία ελέγχου στροφών εμπλοκής σχέσης, που ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα και τις μειώνει στα ανεβάσματα, για πιο ομαλές αλλαγές ενώ χαρίζει στο αυτοκίνητο πρόσθετη ακρίβεια στην πίστα. Το M Double Clutch Transmissions (M DCT με Drivelogic) συνδυάζει αποδοτικά δύο κιβώτια, το καθένα με το δικό του συμπλέκτη. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα χαρτογράφησης πραγματοποιεί είτε τις πολύ γρήγορες αλλαγές χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος ή πολύ ομαλές αλλαγές.
Υπάρχει αυτόματο πρόγραμμα ή μπορείς ν' αλλάζεις χειροκίνητα χρησιμοποιώντας το λεβιέ M στην κεντρική κονσόλα ή τα paddles πίσω από το τιμόνι. Οι χαρτογραφήσεις COMFORT, SPORT και SPORT+ ενεργοποιούνται από το διακόπτη Driving Experience Control. Στο automatic mode και τη ρύθμιση COMFORT, το κιβώτιο ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις νωρίς και πιο ομαλά. Στο SPORT και SPORT+ οι αλλαγές σχέσεων είναι πιο άμεσες και γίνονται στις υψηλότερες στροφές. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα στο κατεβάσματα τις κάνει ακόμα πιο δυναμικές ενώ η θέση του γκαζιού επηρεάζει την ταχύτητα της αλλαγής. Το Stability Clutch Control (SCC) αποσυνδέει τους συμπλέκτες για να αποτρέψει την υπερστροφή και να σταθεροποιήσει το όχημα. Η λειτουργία “creep on demand” επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει το λεγόμενο ‘έρπειν’ - γνωστό από τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια, πατώντας ελαφρά το γκάζι ενώ είναι σταματημένος – για να εξέλθει από στενούς χώρους στάθμευσης, για παράδειγμα. Μία ακόμα ενσωματωμένη λειτουργία είναι η Smokey Burnout, που επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει το σπινάρισμα των πίσω τροχών με χαμηλές ταχύτητες.
Γυρνάααααααααααααει!
Καθόμαστε στη θέση του οδηγού με όλες τις αισθήσεις ενεργοποιημένες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας, σε μπλε ελεκτρίκ έχει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φορά ελαστικά ελαστικά 19-ιντσών Michelin Pilot Super Sport (εμπρός άξονας: 245/35 ZR 19, πίσω άξονας: 265/35 ZR 19). Πρόκειται για ελαστικό που φτιάχτηκε από τη γαλλική εταιρεία ειδικά για την BMW M2. Επιλέγουμε τη χαρτογράφηση Sport + έτσι ενεργοποιείται και το το M Dynamic Mode (MDM) που επιτρέπει σεμνές πλαγιολισθήσεις. Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ (Μονακό χωρίς μπαριέρες) έχει συνεχή ροή στροφών στις οποίες η Μ2 συμπεριφέρεται ως καλογυμνασμένος αθλητής. Σπάνια ένα αυτοκίνητο δρόμου, έχει τόσο ανόθευτη, καθαρόαιμη συμπεριφορά στην πίστα. Η αλλαγή κατεύθυνσης είναι άμεση χωρίς περιττές φλυαρίες. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά ακριβές, όπως θα περίμενε κανείς από ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο, αλλά και κάτι παραπάνω. Νιώθεις το εμπρός μέρος βιδωμένο στην άσφαλτο, έχεις την αίσθηση απόλυτου ελέγχου συνεχώς ακόμη και όταν η ουρά αρχίσει τα παιχνίδια με 4η στο κιβώτιο και πολλά χιλιόμετρα.
Μιλώντας εκ των υστέρων με τον επικεφαλής μηχανικό Γιορκ Μπαρτέλ μάθαμε πως ο χώρος του κινητήρα είναι δεμένος με ειδικούς βραχίονες που σχηματίζουν ένα roll cage. Έτσι εκτός από την ακαμψία του αμαξώματος στις στρεβλώσεις υπάρχει παροιμιώδης αντίσταση στις πλευρικές παραμορφώσεις με αποτέλεσμα συμπεριφορά που δε διαφέρει πολύ απ' αυτή ενός μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα.
Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ακριβές στο φρενάρισμα ακόμη και από τα 200km/h που είδαμε στο ταχύμετρο. Δεν αποσταθεροποιείται το πίσω μέρος ακόμη και με κλωτσιά στο φρένο. Αν τώρα θες να το γυρίσεις αρκεί ένα απότομο πάτα - άσε και αρχίζει το σόου. Η M2 είναι drift car έχει φτιαχτεί για να πηγαίνει με το πλάι όσο θες. Ελέγχεται εύκολα, αβίαστα με τη σωστή δοσολογία τιμονιού/γκαζιού χωρίς να σε αγχώνει. Τολμώ να πω ελέγχεται πιο εύκολα από την Μ4, χωρίς να ξεχνώ ότι η μεγάλη αδερφή είναι 65PS πιο δυνατή.
Προκαλώ την Μ2 στρίβοντας με υπερβολική ταχύτητα και 4η σχέση στο κιβώτιο, στο τέλος της ευθείας εκκίνησης - τερματισμού στην κατηφορική δεξιά. Η πίστα σε εκείνο το σημείο έχει μεγάλος φάρδος οπότε υπάρχουν περιθώρια. Το πίσω μέρος ξεκολλάει γλυκά και διατηρεί μια προκλητική τροχιά χάρη και στο Active M Differential. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ελέγχεται ενεργά με εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια και ταχύτητα. Το ποσοστό εμπλοκής μεταβάλλεται από 0 έως 100% συνεχώς καθώς αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων αυτών του συστήματος DSC (Dynamic Stability Control) καταγράφουν τη γωνία διεύθυνσης του αυτοκινήτου, τη θέση του γκαζιού, τη γωνία στροφής του τιμονιού και άλλα. Για περισσότερες εντυπώσεις από την οδήγηση στην πίστα μείνετε συντονισμένοι για την έντυπη έκδοση του C&S στο Πρώτο Θέμα.
Πριν κλείσουμε είναι σημαντικό ν' αναφέρουμε τη γκάμα προαιρετικών συστημάτων υποστήριξης οδηγού που διαθέτει η BMW M2 και πιθανόν θα σας προστατέψουν στο δρόμο: Driving Assistant, με λειτουργίες όπως Collision Warning και Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, και Lane Departure Warning. Το Speed Limit Info απεικονίζει τα σήματα της κυκλοφορίας και το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, ενώ ο οδηγός προειδοποιείται εάν η προσπέραση απαγορεύεται. Η κάμερα οπισθοπορείας συνεργάζεται με το Park Distance Control για να βοηθήσει τους οδηγούς στους ελιγμούς με όπισθεν καθώς εξέρχονται από χώρο στάθμευσης. Επιπλέον, το προαιρετικό Navigation Professional προσφέρει μία απόλυτα ακριβή απεικόνιση χάρτη και το iDrive Touch Controller διασφαλίζει την ευχρηστία των διαφόρων λειτουργιών.
Το αυτοκίνητο ήδη πωλείται στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης για τη βασική έκδοση με το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο τις 72 χιλιάδες ευρώ. Από τη BMW θεωρούν άμεσο αντίπαλο την τετρακίνητη Mercedes CLA 45 AMG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW M2
Κινητήρας: 2.979 cc
Ισχύς: 370 PS/6500 rpm
Ροπή: 47.2 kgm/1400 - 5560 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 4,3 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,5 lt
Εκπομπές CO2: 185 gr/km
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή 7αρι διπλού συμπλέκτη MDCT
Βάρος: 1570 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.468/1.854/1.410 mm
Χώρος αποσκευών: 390 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 515 ευρώ
Τιμή: 72.000 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr