Τι πάει στραβά στο Μαρανέλο;

Οι κόκκινοι αγώνα με τον αγώνα κάνουν βήματα προς τα πίσω. Αντί να απειλούν τις Mercedes βλέπουν πλέον την πλάτη της Red Bull...

Στον προηγούμενο αγώνα στο Σίλβερστον είχαμε μια μάχη Mercedes - Red Bull με νικητή το Χάμιλτον, την οποία οι Ferrari δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν. Η χάραξη της πίστας στο παλιό Βρετανικό αεροδρόμιο απαιτεί υψηλή αεροδυναμική απόδοση και η SF16H υστερεί σημαντικά εκεί. Με το όρο αεροδυναμική απόδοση περιγράφουμε την αναλογία κάθετης δύναμης/αντιστάσεων. Ζητούμενο από τη σχεδίαση ενός μονοθεσίου είναι να παράγει κάθετη δύναμη. Η παραγωγή της κάθετης δύναμης πρέπει να προκαλεί όσο το δυνατόν μικρότερες αντιστάσεις.

Το πρόβλημα της SF16H εξ' όσον μπορεί να συμπεράνει κανείς από τις τελικές ταχύτητε
ς σε πίστες όπως το Μπαχρέιν δεν είναι οι αντιστάσεις. Το ζήτημα είναι η κάθετη δύναμη. Ο Ράικονεν έλεγε χαρακτηριστικά το Σάββατο στο Σίλβερστον: "Υστερούμε σημαντικά σε κάθετη δύναμη. Αν είχαμε περισσότερη θα μπορούσαμε να στήσουμε διαφορετικά το μονοθέσιο, θα πιέζαμε τα ελαστικά περισσότερο, θα διατηρούνταν εύκολα η θερμοκρασία λειτουργίας τους και θ' άλλαζε τελείως η συμπεριφορά τους".

Η Ferrari τα προηγούμενα χρόνια υστερούσε σε απόδοση της υβριδικής μηχανής
, φέτος το πρόβλημα είναι κυρίως αεροδυναμικό αλλά και αξιοπιστίας. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η Ιταλική ομάδα αποδυναμώθηκε στον τομέα αυτό μετά την αποχώρηση του Νικόλα Τομπάζη από τη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού.

Ο Φέτελ στον προηγούμενο αγώνα στη Βρετανία, για 2η συνεχή αγώνα άλλαξε κιβώτιο μετά τις δοκιμές και η ποινή των 5 θέσεων οριοθέτησε τη δυναμική του. Οι  Ferrari εκκίνησαν από τις θέσεις 5 και 11 και τερμάτισαν στις θέσεις 5 και 9. Για πρώτη φορά ο Ράικονεν έχει περισσότερους βαθμούς (106) από το Φέτελ (98). Ο Φινλανδός έχει 4 παρουσίες στο βάθρο φέτος ενώ ο Γερμανός 5, τρεις από αυτές στο δεύτερο σκαλί.



Η μόνη φορά φέτος που βρέθηκαν αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari στο βάθρο ήταν στην Ισπανία, όπου συγκρούστηκαν μεταξύ τους και εγκατέλειψαν οι Mercedes.

Στο Σίλβερστον ανακοινώθηκε πως ο Ράικονεν θα παραμείνει και το 2017 στην ομάδα. Μια απόφαση που κατά την άποψή μας αναδεικνύει περίτρανα τι συμβαίνει στο Μαρανέλο. Ο Φέτελ ήθελε όσο τίποτα να παραμείνει ο Ράικονεν βλέποντας τι συμβαίνει και στην παλιά του ομάδα τη Red Bull. Εκεί ο εκπληκτικός 18χρονος Φερστάπεν, έχει φέρει σε δύσκολη θέση το Ρικιάρντο, κερδίζοντάς τον κατά κράτος σε δοκιμές και αγώνα. Τον Ρικιάρντο που το 2014 είχε εκθέσει με την απόδοσή του τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Στη Ferrari όμως αντί να δώσουν μια αντίστοιχη ευκαιρία σ΄ ένα αντίστοιχο ταλέντο, κρατούν έναν οδηγό συμβιβασμένο σε ρόλο δεύτερου πίσω από το Φέτελ.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr