GP Ουγγαρίας: Σε μια μεγάλη πίστα καρτ!

Η F1 έχει ακόμη δυο παραστάσεις πριν την Αυγουστιάτικη καλοκαιρινή ανάπαυλα αρχής γενομένης απ' αυτή στην πίστα του Ουγγαρόγινγκ αυτό το Σαββατοκύριακο. Το επόμενο έχει GP Γερμανίας.

Απομένουν τρεις αγώνες μέσα στο καλοκαίρι και έντεκα συνολικά για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.  Το Ουγγρικό GP που είναι προγραμματισμένο γι' αυτό το Σαββατοκύριακο (23-24/7) στη Βουδαπέστη, το Γερμανικό στο Χόκενχάιμ την άλλη Κυριακή (31/7) και το Βελγικό GP (27-28/8). Το Ουγγρικό GP υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986.  Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια διεξαγωγής τους. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται. Μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό.

Το Ουγγρικό GP που θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή είναι ο 11ος αγώνας του πρωταθλήματος.
Στους προηγούμενους 10 έχουν κερδίσει 9 φορές οι Mercedes (5 Ρόσμπεργκ, 4 Χάμιλτον) και μια η Red Bull (Φερστάπεν). Η διαφορά στη βαθμολογία ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes είναι η ελάχιστη δυνατή ενώ απομένουν 11 αγώνες με το σημερινό (15:00 Ελλάδος, απευθείας ΕΡΤ, ΟΤΕ).



Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση.


Επισκεφτήκαμε πρόσφατα την πίστα του Ουγγαρόρινγκ καλεσμένοι της BMW, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εκεί την Μ2.
Διαθέτει νέο οδόστρωμα εξαιρετικής ποιότητας, νέα διαμόρφωση κερμπ που αποτρέπει τους οδηγούς να περνούν από πάνω και μια εντυπωσιακή ροή από στροφή σε στροφή που την νιώθεις διαφορετικά οδηγώντας. Ουσιαστικά το μόνο σημείο για προσπέρασμα είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού αλλά ακόμη και εκεί τα πράγματα δεν είναι απλά. Η δεξιά παρατεταμένη που προηγείται της ευθείας δεν διευκολύνει τον οδηγό που θέλει να κολλήσει πίσω από τον προπορευόμενο και να περάσει εκμεταλλευόμενος το DRS.

Στη Mercedes υπολογίζουν αρκετά την απειλή της Red Bull όπως εξήγησε ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας, Τότο Βολφ: "Δεν τα πήγαμε καλά εδώ τα προηγούμενα δυο χρόνια, ευνοούνται τα δυνατά σημεία των αντιπάλων μας από τη χάραξη της πίστας. Η Red Bull για παράδειγμα έχει ένα μονοθέσιο που ταιριάζει εδώ γιατί η δημιουργία πολλών αεροδυναμικών αντιστάσεων δεν έχει τόσο αρνητικό αντίκτυπο όσο σε άλλες πίστες. Στο βρεγμένο αλλά και σε πίστες με χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα όπως το Ουγγαρόρινγκ, οι Ταύροι είναι σοβαρή απειλή. Πρέπει να είμαστε αλάνθαστοι για να κερδίσουμε".



Πέρυσι ο Φέτελ κέρδισε για τη Ferrari, ενώ πρόπερσι είχε κερδίσει ο Ρικιάρντο
για την Red Bull. Ο Χάμιλτον πήρε το 2013 την πρώτη του νίκη για τη Mercedes. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μεσαία, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Δεδομένου ότι όλοι έχουν διαλέξει 8-9 σετ πολύ μαλακής γόμας σε σύνολο 13 σετ αναμένεται η μεγιστοποίηση της χρήσης της στον αγώνα. Λογικά θα δούμε στρατηγικές 2 ή και 3 πιτ στοπ.
 
Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 30η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο τρεις φορές στα 29 χρόνια έχει πιάσει βροχή το 2014 το 2011 και το 2006. Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Πιθανόν αυτή του η επιτυχία παίζει σημαντικό ρόλο για την σημερινή του συνεργασία με τη McLaren Honda. Ο Μπάτον κέρδισε και το 2011 στην Ουγγαρία μια νίκη επετειακή για τον ίδιο καθότι στο συγκεκριμένο αγώνα συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε GP. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου η McLaren έχει κερδίσει τα 6 από τα 11 τελευταία GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει το 2007, το 2009, το 2012 και το 2013. Μάλιστα η τελευταία του νίκη εκεί ήταν η πρώτη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes. Από τους 22 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 2 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Ράικονεν (2005) και Αλόνσο (2003). Ο Φέτελ μόλις πέρυσι κατάφερε να στεφθεί για πρώτη φορά νικητής στο Ουγγαρόρινγκ. Σίγουρα δε θα είναι εύκολο να το επαναλάβει αυτή την Κυριακή με τη Ferrari που δείχνει σημάδια κόπωσης, αλλά δεν αποκλείεται κιόλας.



Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

•    Υπάρχει μόνο μια μεγάλη ευθεία στο Ουγγαρόρινγκ, αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς.
•    Είναι μια πίστα με πολύ καλή ισορροπία απαιτήσεων. Οι ανάγκες σε πρόσφυση, φρενάρισμα και μεταφορά πλευρικών φορτίων είναι σχεδόν ίσες.
•    Οι υψηλές θερμοκρασίες καθιστούν κρίσιμο παράγοντα την πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
•    Έμφαση δίνεται στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση καθώς η σχετικά χαμηλή μέση ταχύτητα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης.
•    Οι οδηγοί περιγράφουν το Ουγγαρόρινγκ ως μια από τις πίστες που αποτελούν πολύ μεγάλη πρόκληση από άποψη φυσικής κατάστασης.
•    Η Ουγγαρία είναι το ξεκίνημα για ένα ακόμη δεκαήμερο με συνεχόμενους αγώνες, αμέσως μετά οι ομάδες θα πάνε στη Γερμανία.



ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

•    Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες.
•    Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, η προσαρμοστικότητά της θα την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στον αγώνα.
•    Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς στις δοκιμές αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη πόσο θα την δούμε στον αγώνα.
 
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΥΣΙ:

•    Συμβάντα και παρουσίες του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρέασαν τη στρατηγική πέρυσι. Ο νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε δυο αλλαγές: Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και στο τελευταίο μέρος έβαλε τη μέση γόμα.
•    Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Νίκο Ρόσμπεργκ θα είχε τερματίσει 2ος κάνοντας μια αλλαγή από μαλακή σε μέση. Έχασε όμως πολύ χρόνο στο τέλος του αγώνα μετά από επαφή με άλλο οδηγό.



Ferrari, Mercedes και Red Bull έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές ελαστικών για την Ουγγαρία.

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα
ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «
«Η Ουγγαρία αποτελεί μια τελείως διαφορετική πρόκληση από αυτή που αντιμετωπίσαμε στο Σίλβερστον. Παραταύτα στις δοκιμές που κάναμε στο Σίλβερστον μετά τον αγώνα μερικές ομάδες τέσταραν κάποιες ιδέες που θα μπορούσαν να έχουν σχέση με το Ουγγαρόρινγκ. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι επίδραση μπορεί να έχει αυτό. Η πίστα στρώθηκε πριν λίγο καιρό με νέο οδόστρωμα  και όπως είδαμε στην Αυστρία αυτό επίσης μπορεί να έχει σημαντική επίδραση. Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στην Ουγγαρία είναι πολύ σημαντικές γιατί εκεί θα δούμε αν συμβαίνει το ίδιο με την Αυστρία».

Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά). Η πίστα έχει στρωθεί από την αρχή και οι υποδομές έχουν βελτιωθεί φέτος. Επίσης υπάρχουν νέα κερμπ και νέες περιοχές διαφυγής. Επιπλέον με τη νέα στρώση οδοστρώματος έχουν εξαφανιστεί σε μεγάλο βαθμό οι ανομοιομορφίες. Αυτό λογικά θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους.  Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα.  Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία.


GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

 

Μήκος πίστας: 4.381km

Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)

Αριθμός γύρων: 70

Συνολική απόσταση: 306.630km

Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h σε δοκιμές και αγώνα.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr