Μαίναλο - Ταίναρο με Focus RS!

Από τις παρυφές του Μαινάλου και το ιστορικό Λεβίδι, βρεθήκαμε στο νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης αναζητώντας απάντηση σ' ένα θεμελιώδες ερώτημα: "Είναι το νέο τετρακίνητο Focus RS ότι καλύτερο έχει φτιαχτεί ποτέ σ' αυτή την κατηγορία;"

Ξεκινώντας το πρωί για το ακρωτήρι Ταίναρο σταματήσαμε για βενζίνη 100 οκτανίων. Φουλάροντας το τεπόζιτο των 51lt η συζήτηση με τον πρατηριούχο περιστρέφεται γύρω από το Focus RS. Αργά το βράδυ επιστρέφοντας σταματάμε για ανεφοδιασμό στο ίδιο σημείο: "Πάλι εδώ ρε φίλε;". Δεν απαντώ, φοβάμαι πως θα παρεξηγηθώ... μέσα μου είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξοδέψεις 70 ευρώ για ευχαρίστηση. 

Το Focus RS 3ης γενιάς είναι το πρώτο με τετρακίνηση
, η πρώτη γενιά (215PS) και η δεύτερη γενιά (305PS) ήταν προσθιοκίνητες. Είναι το 30στό δημιούργημα της Rallye Sport και το σετάρισμά του ειδικά στο "Drift Mode" παραπέμπει στις ειδικές διαδρομές του WRC.  Εκεί που χτίστηκε και ο μύθος του την προηγούμενη δεκαετία. Το σύστημα τετρακίνησης Ford Performance (AWD) είναι καινοτόμο. Διαθέτει στον πίσω άξονα δυο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες που μοιράζουν τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών ανάλογα με τις συνθήκες. Εξίσου καλά αν όχι καλύτερα με ένα μπλοκέ διαφορικό η διάταξη αυτή επιτρέπει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις. Θα ήταν πιο αντιπροσωπευτικό αν η συγκεκριμένη χαρτογράφηση ονομάζονταν Rallye Mode καθώς πρόκειται για μια ρύθμιση όπου η ανάρτηση γίνεται πιο ενδοτική, το πίσω μέρος ζωντανεύει, ο ήχος από τις εξατμίσεις θεριεύει και το αυτοκίνητο σε προκαλεί για παιχνίδι. Πατάς φρένο ελαφραίνει η ουρά στρίβεις, προκαλείς με το γκάζι, γυρνάει, ισιώνεις το τιμόνι και πάμε για την επόμενη στροφή.



Το μπλε τετρακίνητο Focus RS με ελληνικές πινακίδες που είχαμε στα χέρια μας
φορά υπετροφοδοτούμενο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα EcoBoost 2.3lt με ψεκασμό καυσίμου, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό και διπλή πτερωτή (350PS, 47.2 kgm με overboost). Πρόκειται για εντελώς γραμμικό σύνολο με εξαιρετική ομοιογένεια. Δεν έχει καθόλου κενά ή ξεσπάσματα είναι εντυπωσιακά ομαλή η απόδοση της ισχύος. Πλησιάζοντας το όριο των 6.800rpm ανάβει ένα λαμπάκι με το λογότυπο RS στο κέντρο του στροφόμετρου. Ανεβάζεις σχέση στο εντυπωσιακά εύχρηστο 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο (κοντές διαδρομές/ σωστή κλιμάκωση) και συνεχίζεις. Σπάνια ένα χειροκίνητο κιβώτιο με εξαίρεση ίσως αυτό του Civic Type R είναι τόσο καλό ώστε να μην αναζητάς paddles πίσω από το τιμόνι.



RέSτα!
Χώνεσαι στο μπάκετ της Recaro, χαϊδεύεις το ελλειπτικό δερμάτινο τιμόνι, ακουμπάς τις αλουμινένιες πεταλιέρες, κοιτάς τους μικρούς δείκτες (πίεση λαδιού, turbo,νερού). Πατάς το κουμπί έναυσης και ο βρυχηθμός από τις εξατμίσεις γεμίζει την καμπίνα: "Γιατί κάνει έτσι μπαμπά;". Υπάρχουν 4 χαρτογραφήσεις: Normal, Sport, Track, Drift. Στον αυτοκινητόδρομο από Τρίπολη μέχρι Καλαμάτα το RS με Normal χαρτογράφηση κινείται όπως το δικό σας Focus 1.0lt/125PS. Με το ταχύμετρο κοντά τα 120km/h η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 9lt/100km. Η άνεση είναι εντυπωσιακή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Βγαίνοντας από την Καλαμάτα προς Αρεόπολη/Γερολιμένα/Ταίναρο το σκηνικό αλλάζει. Κλειστές απανωτές στροφές, γλιστερά πέταλα, κοντές ευθείες. Επιλέγουμε "drift mode" που στέλνει έως και 70% της δύναμης πίσω. Κάθε άφημα του γκαζιού συνοδεύεται από σκάσιμο της εξάτμισης και ελάφρωμα της ουράς. Σε πέταλο με 2α/3η στο κιβώτιο στρίβεις, ρίχνεις μια στο γκάζι, γυρνάει, και βρίσκεσαι με το τιμόνι ίσιο στην κορυφή της στροφής έτοιμος να καταπιείς την επόμενη ευθεία. Η τετρακίνηση εξαφανίζει το σπινάρισμα, στο προσπέρασμα αισθάνεσαι πως το άλλο αυτοκίνητο σταμάτησε, στα φρένα ο αυχένας διαμαρτύρεται! Το παιχνίδι γίνεται εθιστικό, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο δρόμος στενεύει η λογική δεν επαρκεί, το αυτόφωρο καραδοκεί.



Ο καινούργιος δρόμος από Σπάρτη έως Λεύκτρο έχει απίστευτα πολλές στροφές
είναι σαν πίστα: "Δύσκολο πράγμα η απαλλοτρίωση" σκέφτομαι επιλέγοντας τη χαρτογράφηση Sport. Το γκάζι γίνεται πιο άμεσο, η ουρά σταματά τα παιχνίδια, το τιμόνι πιο κοφτερό και το RS μεταμορφώνεται σε τρένο που διαγράφει τροχιές με προκλητική άνεση. Σημαδεύεις την κορυφή της στροφής και σε πάει ακριβώς εκεί που θες. Στις παρατεταμένες καμπές με πολλά χιλιόμετρα, αρνείται να κινηθεί χιλιοστό, νομίζεις ότι θα ξεκολλήσει η άσφαλτος. Επιλέγεις τη χαρτογράφηση Track και η κατάσταση ξεφεύγει, καθώς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σκληραίνουν και δεν επιτρέπουν καμία κλίση του αμαξώματος. Η ουρά παραμένει πεισματικά βιδωμένη, η μούρη είναι άκαμπτη, ξεκάθαρα δεν οδηγείς ίδιο αυτοκίνητο με το "Drift Mode". Οι κινήσεις εδώ πρέπει να είναι καθαρές/απέριττες έχεις μια υπεραίσθηση κρατήματος η εμπειρία όμως λέει πως η υποστροφή όταν το ταχύμετρο γράφει 2?? δεν αντιμετωπίζεται εύκολα. Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι πράγματι για την πίστα! Το Focus RS έχει πολλά πρόσωπα, στο Normal δεν ζητά θυσίες, στο Drift σε διασκεδάζει, στο Sport δίνει πόνο, στο Track τρόμο!



Αναπόφευκτα το μυαλό ξεκινά τις συγκρίσεις.
Άδικο να μπλέξεις με το παρελθόν, κανένα EVO, STI ή Integrale δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στα σημερινά υπεραυτοκίνητα και ο λόγος είναι απλός: Η πρόοδος των ελαστικών και των ηλεκτρονικών. Τα εκπληκτικά Pirelli P Zero 235/35/19 επιτρέπουν να βγαίνει όλη η δύναμη ομαλά και κρατάνε σε σημείο που αναρωτιέσαι αν θα ξεκολλήσει το οδόστρωμα ή οι βάσεις της ανάρτησης. Με τις χαρτογραφήσεις σήμερα έχεις τέσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα σε ένα. Πλέον με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα χέρια των μηχανικών είναι λυμένα και δε χρειάζεται να κάνουν συμβιβασμούς στην άνεση ή στο κράτημα.



Σημείο αναφοράς της κατηγορίας σήμερα είναι η Mercedes Α45 AMG
που διαθέτει 31PS παραπάνω και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με paddles.  Η Mercedes πάει πολύ εύκολα, πολύ γρήγορα χωρίς να απαιτεί πολλά από τον οδηγό. Εδώ βρίσκεται και η ειδοποιός διαφορά με το Focus. Το RS πάει εξίσου γρήγορα αλλά απαιτεί χειριστή με γνώσεις που θα τον ανταμείψει με απολαυστικές πλαγιολισθήσεις. Ο γνώστης θα επιλέξει το Focus RS λόγω του Drift Mode που κάνει τη διαφορά!

Δείτε γιατί το λέμε αυτό...




Το video αυτό γυρίστηκε σε κλειστό στην κυκλοφορία ιδιωτικό χώρο, στο Χιονοδρομικό του Μαινάλου. Ευχαριστούμε την διοίκηση του χιονοδρομικού για την διευκόλυνση αυτή. Επίσης ευχαριστούμε τους Άγγελο, Παναγιώτη Πάρχα για την βοήθεια στην οπτικοποίηση του θέματος. Δε θα επιχειρούσαμε ποτέ κάτι παρόμοιο σε δημόσιο δρόμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Focus RS


Κινητήρας:  2.261 cc
Ισχύς: 350 PS/6000 rpm
Ροπή: 45.0 kgm/2000 rpm
Μετάδοση:
Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km:
4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 266 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 13,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 175 gr/km
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Βάρος: 1560 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.390/1.823/1.472 mm
Χώρος αποσκευών:
260 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 394 ευρώ
Τιμή: 51.300 ευρώ  



To ακρωτήρι Ταίναρο είναι το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr