Αίσθηση ελευθερίας!
25.08.2016
17:17
Συμπληρώσαμε 4000km στο τιμόνι της νέας BMW X3 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190PS με κόστος 300 ευρώ.
Η πρόοδος στα ηλεκτρονικά και στα ελαστικά έχει βελτιώσει θεαματικά τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το ταξίδι μ' ένα όχημα όπως η νέα BMW X3 είναι εύκολο, άνετο, ασφαλές καθώς τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οδηγός και επιβάτες στο παρελθόν έχουν λυθεί ή αμβλυνθεί σημαντικά. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα αν πρόκειται να ταξιδέψεις είναι οι χώροι. Το πόρτμπαγκαζ είναι 550lt και ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1600lt. Οπότε χωρούν όλες οι ματαιοδοξίες που ευδοκιμούν στα θηλυκά μυαλά. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου δοκιμής μας ήταν εντυπωσιακό με δερμάτινο σαλόνι υψηλής ποιότητας, μεγάλη οθόνη multimedia με εύχρηστο σύστημα πλοήγησης, σύστημα σύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο (bluetooth) και άλλα. Σε όλες τις νέες BMW υπάρχει στην πλαφονιέρα οροφής κουμπί SOS για κλήση έκτακτης ανάγκης (112) το οποίο λειτουργεί ανεξάρτητα από το κινητό σας τηλέφωνο ακόμη και σε περιοχή που δεν υπάρχει επαρκές σήμα.
Κινηθήκαμε σε κάθε είδους δρόμο με την πετρελαιοκίνητη BMW Χ3:
• Σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα
• Εργοτάξιο από Κόρινθο μέχρι Πάτρα
Κινηθήκαμε σε κάθε είδους δρόμο με την πετρελαιοκίνητη BMW Χ3:
• Σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα
• Εργοτάξιο από Κόρινθο μέχρι Πάτρα
• Καρμανιόλα από Αντίρριο μέχρι Βόνιτσα/Λευκάδα
• Χωματόδρομο
• Επαρχιακό δρόμο από Ναύπακτο μέχρι Γαλαξίδι και από Τρίπολη ως Λεβίδι.
• Δρόμους νησιών σε Πάρο, Νάξο, Λευκάδα.
Η ηχομόνωση της καμπίνας, η άνεση της ανάρτησης, το αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού, το καλό ηχοσύστημα αλλά και το σύστημα bluetooth διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρα ταξίδια. Σε πολλές περιπτώσεις ήρθαμε φέτος αντιμέτωποι με την εικόνα αυτοκινήτων που ταξίδευαν με ανοικτό παράθυρο: "Ανεβάζει την κατανάλωση το αιρκοντίσιον ρε φίλε" είναι η πρώτη αντίδραση και όταν επισημαίναμε ότι οι αντιστάσεις του αέρα από το ανοικτό παράθυρο την ανεβάζουν περισσότερο, εισπράτταμε: "Είναι χαλασμένο και δεν τον έφτιαξα". Ένας οδηγός ιδρωμένος, αφυδατωμένος, εκνευρισμένος και κουρασμένος από το θόρυβο του αέρα δε θα αντιδράσει σωστά την κρίσιμη στιγμή. Η αυτονομία ενός αυτοκινήτου όπως η Χ3 που ξεπερνούσε τα 800km παρότι φορτωμένη και με συνεχή χρήση του κλιματισμού, είναι ένα στοιχείο άνεσης πόσο μάλλον που στο σύστημα πλοήγησης απεικονίζονταν τα πρατήρια ανεφοδιασμού.
Στο χειρότερο δρόμο της Ευρώπης!
Φεύγοντας από Λευκάδα είχε νυχτώσει, ο ουρανός φωτίζονταν από αστραπές. Μπροστά μας είχαμε 400km στο χειρότερο δρόμο της Ευρώπης. Η BMW X3 2.0d xdrive διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Για να καταδείξουμε σε τι ακριβώς αναφερόμαστε, περιγράφουμε αναλυτικά την πιο δύσκολη νύχτα που ζήσαμε μαζί της, ταξιδεύοντας στον πιο επικίνδυνο δρόμο που υπάρχει στην Ευρώπη, από Λευκάδα έως Κόρινθο, υπό βροχή σε μεγάλο μέρος. Σε νυχτερινό ταξίδι επιβάλλεται ο καθαρισμός των τζαμιών μέσα/έξω ώστε να βλέπεις καλά. Σταματάμε σε πρατήριο ανεφοδιασμού στην έξοδο από Λευκάδα ώρα 21:30. Καθαρίζουμε τζάμια, βάζουμε καύσιμο και επ' ευκαιρία μειώνουμε το φωτισμό της καμπίνας ώστε να μην επηρεάζεται η περιφερειακή όραση του οδηγού και δημιουργείται κόπωση. Η X3 διαθέτει προβολείς Full Led οι οποίοι φωτίζουν σε απόσταση σχεδόν 500m. Αυτό άρει την πρώτη και σημαντικότερη ίσως δυσκολία ενός νυχτερινού ταξιδιού, την μειωμένη ορατότητα. Το 8αρι αυτόματο κιβώτιο μειώνει σημαντικά το φόρτο εργασίας καθώς οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και έγκαιρες.
Υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις (Sport, Comfort, Eco). Επιλέγουμε Comfort και ξεκινάμε γνωρίζοντας πως στα προσπεράσματα με το πάτημα ενός κουμπιού μπαίνει το Sport ελαχιστοποιώντας την παραμονή μας στο αντίθετο ρεύμα. Φτάνοντας στη Βόνιτσα η βροχή γίνεται πολύ έντονη. Ο ρυθμός μειώνεται ευτυχώς οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να χρειάζεται δική μας παρέμβαση. Στο κομμάτι Βόνιτσα/Αμφιλοχία/Στανός η κατάσταση είναι τραγική. Τρακτέρ χωρίς φώτα μεταφέρουν άχυρα, παντού κακοτεχνίες, λακκούβες, ελλιπή σήμανση, δεν υπάρχει φωτισμός ούτε στις διασταυρώσεις. Ο δρόμος γυαλίζει από τα νερά δυσκολεύοντας τον προσανατολισμό. Η ώρα είναι 22:00 ο δρόμος έχει πολύ κίνηση και το οδόστρωμα είναι εξαιρετικά γλιστερό. Το σύστημα χdrive της X3 σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά Pirelli (245/45/19 εμπρός, 275/35/19 πίσω) εξασφαλίζουν μια πρωτόγνωρη για τέτοιες συνθήκες ευστάθεια. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η ακαμψία του αμαξώματος επιτρέπουν στο γερμανικό οδοστρωτήρα να περνάει από λακκούβες και σαμαράκια τα οποία δε φαίνονται από τα νερά χωρίς να επηρεάζεται η πορεία ή η άνεση.
Το σύστημα πλοήγησης μας απαλλάσσει από τον κίνδυνο να κοιτάμε ξεθωριασμένες πινακίδες, ατάκτως ειρημένες, προσπαθώντας να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση. Χάρη στο head up display δε χρειάζεται να πάρουμε τα μάτια μας από το δρόμο. Απεικονίζεται στο παρμπρίζ μέχρι και ποιος τηλεφωνεί αν θες, απαντάς μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Από Αιτωλικό ως Μεσολόγγι, έργα χωρίς σωστή σήμανση, πλατείες χωρίς σαφή όρια και διαγράμμιση, ξαφνικά δεν μπορείς να καταλάβεις που συνεχίζει ο δρόμος. Από Μεσολόγγι μέχρι Αντίρριο ο δρόμος είναι χειρότερος απ' ότι φτιάχτηκε τη δεκαετία του 1960. Διαγραμμίσεις δεν υπάρχουν, παντού λακκούβες καραδοκούν να καταστρέψουν ελαστικά, ζάντες αναρτήσεις. Πολλές φορές βλέπεις ένα αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς καθώς προσπαθεί να αποφύγει τις μεγάλες βαθιές λακκούβες του οδοστρώματος.
Περνώντας τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου μπαίνουμε στο πιο δύσκολο/επικίνδυνο κομμάτι: Πάτρα - Κόρινθο. Ρυθμίζουμε την επιθυμητή ταχύτητα στο Adaptive Cruise Control και αφηνόμαστε στη ροή των φορτηγών. Το σύστημα διατηρεί απόσταση ασφαλείας και αυξομειώνει την ταχύτητα, ο οδηγός απλά κρατά το τιμόνι. Στρίβοντας προς Τρίπολη στο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο το φύσημα ανακούφισης συνοδεύεται από την πλήρη ενεργοποίηση του πακέτου Intelligent Safety. Η υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας μας βοηθά να διατηρήσουμε πορεία, όντας πλέον κουρασμένοι σ' ένα άδειο δρόμο. Το Cruise Control διατηρεί την ταχύτητα χωρίς να πατάμε γκάζ και την μειώνει στις στροφές όταν χρειάζεται.
Βγαίνοντας ξανά σε επαρχιακό δρόμο ξέρουμε καλά πως τα τελευταία 20km είναι τα πιο δύσκολα λόγω κόπωσης. Η ώρα είναι 02:00 το πρωί και στην έξοδο μιας στροφής συναντάμε αγριόχοιρους. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης διαβάζει έγκαιρα την απειλή και ενεργοποιεί τα φρένα βοηθώντας μας να αποφύγουμε τη σύγκρουση. Ένα εξαιρετικά δύσκολο ταξίδι λόγω συνθηκών (νύχτα, βροχή, κούραση) ολοκληρώθηκε άνετα χάρη στα συστήματα ασφαλείας της νέας X3.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW X3 2.0D x Drive
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 190 PS/4.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1750 - 2500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Βάρος: 1820 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.657/1.881/1.661 mm
Χώρος αποσκευών: 550 -1600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 145 ευρώ
Τιμή: 56.667 ευρώ
• Χωματόδρομο
• Επαρχιακό δρόμο από Ναύπακτο μέχρι Γαλαξίδι και από Τρίπολη ως Λεβίδι.
• Δρόμους νησιών σε Πάρο, Νάξο, Λευκάδα.
Η ηχομόνωση της καμπίνας, η άνεση της ανάρτησης, το αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού, το καλό ηχοσύστημα αλλά και το σύστημα bluetooth διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρα ταξίδια. Σε πολλές περιπτώσεις ήρθαμε φέτος αντιμέτωποι με την εικόνα αυτοκινήτων που ταξίδευαν με ανοικτό παράθυρο: "Ανεβάζει την κατανάλωση το αιρκοντίσιον ρε φίλε" είναι η πρώτη αντίδραση και όταν επισημαίναμε ότι οι αντιστάσεις του αέρα από το ανοικτό παράθυρο την ανεβάζουν περισσότερο, εισπράτταμε: "Είναι χαλασμένο και δεν τον έφτιαξα". Ένας οδηγός ιδρωμένος, αφυδατωμένος, εκνευρισμένος και κουρασμένος από το θόρυβο του αέρα δε θα αντιδράσει σωστά την κρίσιμη στιγμή. Η αυτονομία ενός αυτοκινήτου όπως η Χ3 που ξεπερνούσε τα 800km παρότι φορτωμένη και με συνεχή χρήση του κλιματισμού, είναι ένα στοιχείο άνεσης πόσο μάλλον που στο σύστημα πλοήγησης απεικονίζονταν τα πρατήρια ανεφοδιασμού.
Στο χειρότερο δρόμο της Ευρώπης!
Φεύγοντας από Λευκάδα είχε νυχτώσει, ο ουρανός φωτίζονταν από αστραπές. Μπροστά μας είχαμε 400km στο χειρότερο δρόμο της Ευρώπης. Η BMW X3 2.0d xdrive διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Για να καταδείξουμε σε τι ακριβώς αναφερόμαστε, περιγράφουμε αναλυτικά την πιο δύσκολη νύχτα που ζήσαμε μαζί της, ταξιδεύοντας στον πιο επικίνδυνο δρόμο που υπάρχει στην Ευρώπη, από Λευκάδα έως Κόρινθο, υπό βροχή σε μεγάλο μέρος. Σε νυχτερινό ταξίδι επιβάλλεται ο καθαρισμός των τζαμιών μέσα/έξω ώστε να βλέπεις καλά. Σταματάμε σε πρατήριο ανεφοδιασμού στην έξοδο από Λευκάδα ώρα 21:30. Καθαρίζουμε τζάμια, βάζουμε καύσιμο και επ' ευκαιρία μειώνουμε το φωτισμό της καμπίνας ώστε να μην επηρεάζεται η περιφερειακή όραση του οδηγού και δημιουργείται κόπωση. Η X3 διαθέτει προβολείς Full Led οι οποίοι φωτίζουν σε απόσταση σχεδόν 500m. Αυτό άρει την πρώτη και σημαντικότερη ίσως δυσκολία ενός νυχτερινού ταξιδιού, την μειωμένη ορατότητα. Το 8αρι αυτόματο κιβώτιο μειώνει σημαντικά το φόρτο εργασίας καθώς οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και έγκαιρες.
Υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις (Sport, Comfort, Eco). Επιλέγουμε Comfort και ξεκινάμε γνωρίζοντας πως στα προσπεράσματα με το πάτημα ενός κουμπιού μπαίνει το Sport ελαχιστοποιώντας την παραμονή μας στο αντίθετο ρεύμα. Φτάνοντας στη Βόνιτσα η βροχή γίνεται πολύ έντονη. Ο ρυθμός μειώνεται ευτυχώς οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να χρειάζεται δική μας παρέμβαση. Στο κομμάτι Βόνιτσα/Αμφιλοχία/Στανός η κατάσταση είναι τραγική. Τρακτέρ χωρίς φώτα μεταφέρουν άχυρα, παντού κακοτεχνίες, λακκούβες, ελλιπή σήμανση, δεν υπάρχει φωτισμός ούτε στις διασταυρώσεις. Ο δρόμος γυαλίζει από τα νερά δυσκολεύοντας τον προσανατολισμό. Η ώρα είναι 22:00 ο δρόμος έχει πολύ κίνηση και το οδόστρωμα είναι εξαιρετικά γλιστερό. Το σύστημα χdrive της X3 σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά Pirelli (245/45/19 εμπρός, 275/35/19 πίσω) εξασφαλίζουν μια πρωτόγνωρη για τέτοιες συνθήκες ευστάθεια. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η ακαμψία του αμαξώματος επιτρέπουν στο γερμανικό οδοστρωτήρα να περνάει από λακκούβες και σαμαράκια τα οποία δε φαίνονται από τα νερά χωρίς να επηρεάζεται η πορεία ή η άνεση.
Το σύστημα πλοήγησης μας απαλλάσσει από τον κίνδυνο να κοιτάμε ξεθωριασμένες πινακίδες, ατάκτως ειρημένες, προσπαθώντας να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση. Χάρη στο head up display δε χρειάζεται να πάρουμε τα μάτια μας από το δρόμο. Απεικονίζεται στο παρμπρίζ μέχρι και ποιος τηλεφωνεί αν θες, απαντάς μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι. Από Αιτωλικό ως Μεσολόγγι, έργα χωρίς σωστή σήμανση, πλατείες χωρίς σαφή όρια και διαγράμμιση, ξαφνικά δεν μπορείς να καταλάβεις που συνεχίζει ο δρόμος. Από Μεσολόγγι μέχρι Αντίρριο ο δρόμος είναι χειρότερος απ' ότι φτιάχτηκε τη δεκαετία του 1960. Διαγραμμίσεις δεν υπάρχουν, παντού λακκούβες καραδοκούν να καταστρέψουν ελαστικά, ζάντες αναρτήσεις. Πολλές φορές βλέπεις ένα αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα να κάνει επικίνδυνους ελιγμούς καθώς προσπαθεί να αποφύγει τις μεγάλες βαθιές λακκούβες του οδοστρώματος.
Περνώντας τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου μπαίνουμε στο πιο δύσκολο/επικίνδυνο κομμάτι: Πάτρα - Κόρινθο. Ρυθμίζουμε την επιθυμητή ταχύτητα στο Adaptive Cruise Control και αφηνόμαστε στη ροή των φορτηγών. Το σύστημα διατηρεί απόσταση ασφαλείας και αυξομειώνει την ταχύτητα, ο οδηγός απλά κρατά το τιμόνι. Στρίβοντας προς Τρίπολη στο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο το φύσημα ανακούφισης συνοδεύεται από την πλήρη ενεργοποίηση του πακέτου Intelligent Safety. Η υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας μας βοηθά να διατηρήσουμε πορεία, όντας πλέον κουρασμένοι σ' ένα άδειο δρόμο. Το Cruise Control διατηρεί την ταχύτητα χωρίς να πατάμε γκάζ και την μειώνει στις στροφές όταν χρειάζεται.
Βγαίνοντας ξανά σε επαρχιακό δρόμο ξέρουμε καλά πως τα τελευταία 20km είναι τα πιο δύσκολα λόγω κόπωσης. Η ώρα είναι 02:00 το πρωί και στην έξοδο μιας στροφής συναντάμε αγριόχοιρους. Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης διαβάζει έγκαιρα την απειλή και ενεργοποιεί τα φρένα βοηθώντας μας να αποφύγουμε τη σύγκρουση. Ένα εξαιρετικά δύσκολο ταξίδι λόγω συνθηκών (νύχτα, βροχή, κούραση) ολοκληρώθηκε άνετα χάρη στα συστήματα ασφαλείας της νέας X3.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW X3 2.0D x Drive
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 190 PS/4.000 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1750 - 2500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Βάρος: 1820 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.657/1.881/1.661 mm
Χώρος αποσκευών: 550 -1600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 145 ευρώ
Τιμή: 56.667 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr