GP Σιγκαπούρης: Η τέχνη της παράκαμψης!
19.09.2016
18:31
Ο χθεσινός αγώνας δεν είχε μεγάλες ανατροπές, οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν. Ήταν όμως η αποθέωση της στρατηγικής…
Η ισχυρή καταιγίδα που έπεσε στη Μαρίνα Μπέι το Σαββατόβραδο επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη του αγώνα αλλάζοντας δεδομένα και στρατηγικές. Η βροχή ξέπλυνε την πίστα οπότε η αγωνιστική γραμμή καθάρισε και δεν κρατούσε όσο θα περίμενε κανείς. Έτσι δεν παρατηρήθηκαν μεγάλες διαφορές στο ρυθμό ανάμεσα στις γόμες. Αυτό ευνόησε όσους εκκινούσαν με τη μαλακή ο Φέτελ βρέθηκε από την τελευταία στην 5η θέση με στρατηγική δυο πιτ στοπ.
Επιπλέον όσο περνούσε η ώρα (σ.σ: ο αγώνας εκκίνησε στις 20:00 τοπική) έπεσε η θερμοκρασία οδοστρώματος από τους 36 βαθμούς Κελσίου στους 34 βαθμούς Κελσίου. Μια διαφορά μικρή αλλά κρίσιμη καθώς πλέον άρχισαν να βολεύονται οι γόμες που λειτουργούν καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες «low working range» (σ.σ: δηλαδή η πολύ μαλακή και η πάρα πολύ μαλακή).
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Φέτελ που εκκίνησε 22ος κράτησε τη μαλακή γόμα
Επιπλέον όσο περνούσε η ώρα (σ.σ: ο αγώνας εκκίνησε στις 20:00 τοπική) έπεσε η θερμοκρασία οδοστρώματος από τους 36 βαθμούς Κελσίου στους 34 βαθμούς Κελσίου. Μια διαφορά μικρή αλλά κρίσιμη καθώς πλέον άρχισαν να βολεύονται οι γόμες που λειτουργούν καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες «low working range» (σ.σ: δηλαδή η πολύ μαλακή και η πάρα πολύ μαλακή).
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Φέτελ που εκκίνησε 22ος κράτησε τη μαλακή γόμα
μέχρι τον 24ο γύρο και μετά μοίρασε σε δυο σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας την υπόλοιπη απόσταση. Κακό αγώνα έκανε για μια ακόμη φορά ο Φερστάπεν που εκκίνησε 4ος και τερμάτισε 6ος πίσω από τις δυο Ferrari. Ο νεαρός Ολλανδός εκκίνησε άσχημα έπεσε πίσω και με στρατηγική 3 πιτ στοπ (πολύ μαλακή/πολύ μαλακή/πολύ μαλακή/μαλακή) έδωσε πολλές μάχες στην πίστα αλλά τελικά τερμάτισε τελευταίος από τα 6 ανταγωνιστικά μονοθέσια.
Στην πράξη οι Ρόσμπεργκ, Ρικιάρντο δεν έδωσαν μάχη για θέση όμως έμελλε η μαχητικότητα του Ράικονεν να δώσει μια ενδιαφέρουσα τροπή στην εξέλιξη του αγώνα. Ο Φινλανδός πρωταθλητής εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του Χάμιλτον στα φρένα, στην ισορροπία κρατήματος και στη φθορά των ελαστικών, τον έφτασε τον πίεσε και τον πέρασε. Αμφότεροι εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, ο Χάμιλτον άλλαξε στον 15ο γύρο και ο Ράικονεν στον 17ο. Ο Χάμιλτον έβαλε τη μαλακή, ο Ράικονεν την πολύ μαλακή. Ο Φινλανδός ξαναμπήκε στον 33ο γύρο και ο Χάμιλτον αναγκαστικά στον 34ο για να τον καλύψει και να μην πετύχει η στρατηγική της παράκαμψης. Αμφότεροι έβαλαν στη δεύτερη αλλαγή την μαλακή γόμα.
Ο Ράικονεν εκμεταλλεύεται τα προβλήματα του Χάμιλτον, τον φτάνει, τον πιέζει και τον περνάει στα ίσα.
Στη Mercedes αντιλαμβάνονται πως κάτι πρέπει να κάνουν έτσι δίνουν εντολή στο Χάμιλτον να πιέσει όσο μπορεί ώστε να μειώσει τη διαφορά από το Ράικονεν. Ύστερα από 11 γύρους με τη μαλακή γόμα στον 45ο τον καλούν για αλλαγή και βάζουν την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό το πιτ στοπ του Χάμιλτον δε χρειάζονταν αλλά είχαν την πολυτέλεια να το κάνουν (plan b) καθώς η Ferrari του Φέτελ βρίσκονταν τόσο πίσω που δεν τους πείραζε να χάσουν λίγο χρόνο. Ο Χάμιλτον βγαίνοντας έχει να καλύψει μια απόσταση ίση με ένα πιτ στοπ και 2 sec. Κοντά στα 25 sec δηλαδή ή 1.5 sec στο γύρο από το Ράικονεν.
Δείτε την τακτική των πιτ στοπ όλων των οδηγών.
Στη Ferrari έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο ν’ αφήσουν το Ράικονεν στην πίστα με τη μαλακή γόμα να πάει ως το τέλος (σ.σ: αυτό έκανε ο Ρόσμπεργκ είχαν αμφότεροι μπει στον ίδιο γύρο στον 33ο) ή να τον τραβήξουν στα πιτ και να του βάλουν νέα ελαστικά. Επιλέγουν το δεύτερο προσπαθώντας να καλύψουν την στρατηγική παράκαμψης του Χάμιλτον. Αποτυγχάνουν για μισό δευτερόλεπτο ο Ράικονεν βγαίνει κολλητά πίσω από το Χάμιλτον. Η λάθος τακτική της Ferrari ανοίγει διάπλατα την πόρτα στη Red Bull να εφαρμόσει στο Ρικιάρντο ότι έκανε η Mercedes στο Χάμιλτον. Καθώς ο Ράικονεν είναι πλέον 30 sec πίσω ο Αυστραλός δεν κινδυνεύει να χάσει θέση. Τον τραβούν στα πιτ και του βάζουν την πολύ μαλακή γόμα.
Στη Mercedes αντίθετα με τη Ferrari δεν τσιμπάνε, λένε στο Ρόσμπεργκ να μείνει χωρίς αλλαγή ελαστικών. Ο Ρικιάρντο έχει να μαζέψει 27 sec σε 14 γύρους. Τα καταφέρνει και τερματίζει στο μισό δευτερόλεπτο πίσω από το Ρόσμπεργκ. Δεν πρόλαβε όμως να τον απειλήσει ούτε μια φορά. Φυσικά αν είχε βγει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας σ’ αυτούς τους γύρους ο Αυστραλός θα είχε σημαντικό πλεονέκτημα.
Ακόμη μια φορά φέτος την κρίσιμη στιγμή έκαναν λάθος επιλογή στρατηγικής στη Ferrari. Ο Ράικονεν άξιζε μια θέση στο βάθρο ενώ σίγουρα ο Φέτελ έκλεψε τις εντυπώσεις με το τόσο καλό του πλασάρισμα τη μεστή οδήγηση και τα χειρουργικά προσπεράσματα.
Με τρεις σερί νίκες ο Ρόσμπεργκ έχει ρέντα, πήρε μάλιστα κεφάλι στη βαθμολογία με 8 βαθμούς διαφορά ενώ απομένουν 150 να μοιραστούν σε 6 αγώνες.
Στην πράξη οι Ρόσμπεργκ, Ρικιάρντο δεν έδωσαν μάχη για θέση όμως έμελλε η μαχητικότητα του Ράικονεν να δώσει μια ενδιαφέρουσα τροπή στην εξέλιξη του αγώνα. Ο Φινλανδός πρωταθλητής εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του Χάμιλτον στα φρένα, στην ισορροπία κρατήματος και στη φθορά των ελαστικών, τον έφτασε τον πίεσε και τον πέρασε. Αμφότεροι εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, ο Χάμιλτον άλλαξε στον 15ο γύρο και ο Ράικονεν στον 17ο. Ο Χάμιλτον έβαλε τη μαλακή, ο Ράικονεν την πολύ μαλακή. Ο Φινλανδός ξαναμπήκε στον 33ο γύρο και ο Χάμιλτον αναγκαστικά στον 34ο για να τον καλύψει και να μην πετύχει η στρατηγική της παράκαμψης. Αμφότεροι έβαλαν στη δεύτερη αλλαγή την μαλακή γόμα.
Ο Ράικονεν εκμεταλλεύεται τα προβλήματα του Χάμιλτον, τον φτάνει, τον πιέζει και τον περνάει στα ίσα.
Στη Mercedes αντιλαμβάνονται πως κάτι πρέπει να κάνουν έτσι δίνουν εντολή στο Χάμιλτον να πιέσει όσο μπορεί ώστε να μειώσει τη διαφορά από το Ράικονεν. Ύστερα από 11 γύρους με τη μαλακή γόμα στον 45ο τον καλούν για αλλαγή και βάζουν την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό το πιτ στοπ του Χάμιλτον δε χρειάζονταν αλλά είχαν την πολυτέλεια να το κάνουν (plan b) καθώς η Ferrari του Φέτελ βρίσκονταν τόσο πίσω που δεν τους πείραζε να χάσουν λίγο χρόνο. Ο Χάμιλτον βγαίνοντας έχει να καλύψει μια απόσταση ίση με ένα πιτ στοπ και 2 sec. Κοντά στα 25 sec δηλαδή ή 1.5 sec στο γύρο από το Ράικονεν.
Δείτε την τακτική των πιτ στοπ όλων των οδηγών.
Στη Ferrari έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο ν’ αφήσουν το Ράικονεν στην πίστα με τη μαλακή γόμα να πάει ως το τέλος (σ.σ: αυτό έκανε ο Ρόσμπεργκ είχαν αμφότεροι μπει στον ίδιο γύρο στον 33ο) ή να τον τραβήξουν στα πιτ και να του βάλουν νέα ελαστικά. Επιλέγουν το δεύτερο προσπαθώντας να καλύψουν την στρατηγική παράκαμψης του Χάμιλτον. Αποτυγχάνουν για μισό δευτερόλεπτο ο Ράικονεν βγαίνει κολλητά πίσω από το Χάμιλτον. Η λάθος τακτική της Ferrari ανοίγει διάπλατα την πόρτα στη Red Bull να εφαρμόσει στο Ρικιάρντο ότι έκανε η Mercedes στο Χάμιλτον. Καθώς ο Ράικονεν είναι πλέον 30 sec πίσω ο Αυστραλός δεν κινδυνεύει να χάσει θέση. Τον τραβούν στα πιτ και του βάζουν την πολύ μαλακή γόμα.
Στη Mercedes αντίθετα με τη Ferrari δεν τσιμπάνε, λένε στο Ρόσμπεργκ να μείνει χωρίς αλλαγή ελαστικών. Ο Ρικιάρντο έχει να μαζέψει 27 sec σε 14 γύρους. Τα καταφέρνει και τερματίζει στο μισό δευτερόλεπτο πίσω από το Ρόσμπεργκ. Δεν πρόλαβε όμως να τον απειλήσει ούτε μια φορά. Φυσικά αν είχε βγει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας σ’ αυτούς τους γύρους ο Αυστραλός θα είχε σημαντικό πλεονέκτημα.
Ακόμη μια φορά φέτος την κρίσιμη στιγμή έκαναν λάθος επιλογή στρατηγικής στη Ferrari. Ο Ράικονεν άξιζε μια θέση στο βάθρο ενώ σίγουρα ο Φέτελ έκλεψε τις εντυπώσεις με το τόσο καλό του πλασάρισμα τη μεστή οδήγηση και τα χειρουργικά προσπεράσματα.
Με τρεις σερί νίκες ο Ρόσμπεργκ έχει ρέντα, πήρε μάλιστα κεφάλι στη βαθμολογία με 8 βαθμούς διαφορά ενώ απομένουν 150 να μοιραστούν σε 6 αγώνες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr