Η Beko επαναπροσδιορίζεται και λανσάρει κουζίνες, πλυντήρια και ψυγεία απαράμιλλης αισθητικής, με ευκολία στην χρήση και αξιοθαύμαστη αντοχή
Συναντάμε το νέο μεγάλο SUV της Skoda...
Συναντάμε το νέο μεγάλο SUV της Skoda...
Βρεθήκαμε στην παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου μεγάλου SUV στην ιστορία της Skoda. Ένα αυτοκίνητο που έρχεται για να γράψει τη δική του εμπορική πορεία. Μπορεί να τα καταφέρει;
Πολλοί είναι αυτοί που θα αναρωτιέστε πώς ο συντάκτης... εμπνεύστηκε αυτό τον τίτλο και τι σχέση έχει η αρκούδα με το νέο αυτοκίνητο των Τσεχογερμανών. Το όνομα, λοιπόν, προέρχεται από τις αρκούδες Κόντιακ, είδος καφέ αρκούδας που συναντάται στην Αλάσκα, και συγκεκριμένα στο μεγάλο νησί Κόντιακ (δεύτερο μεγαλύτερο νησί των ΗΠΑ μετά τη Χαβάη), στο οποίο ζουν 14.824 άνθρωποι και 3.500 αρκούδες.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Η Skoda , λοιπόν, καλοβλέποντας και την τεράστια αμερικανική αγορά που θέλει τα μεγάλα SUV , βάφτισε το πρώτο της αυτοκίνητο που κατασκευάζει γι’ αυτή την κατηγορία «Kodiaq», προς τιμήν του συμπαθητικού θηλαστικού και του ομώνυμου νησιού, αλλάζοντας όμως το τελευταίο γράμμα, κάτι που στη διάλεκτό τους το χρησιμοποιούν κατά κόρον. Τώρα, όσον αφορά τη λέξη «εκδίκηση» που υπάρχει στον τίτλο, ε, είναι πολλά χρόνια που η Skoda απέχει από τη συγκεκριμένη κατηγορία, γεγονός που στοίχισε και χρήματα στην εταιρεία, η οποία, σε όποια κατηγορία έχει αυτοκίνητο, αυτό πρωταγωνιστεί εμπορικά. Πλέον οι άνθρωποί της έχουν το ΟΚ από τη μαμά Volkswagen και είναι έτοιμοι να πάρουν το αίμα τους πίσω με ένα αυτοκίνητο που εκ πρώτης μάς άρεσε.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
Η Skoda , λοιπόν, καλοβλέποντας και την τεράστια αμερικανική αγορά που θέλει τα μεγάλα SUV , βάφτισε το πρώτο της αυτοκίνητο που κατασκευάζει γι’ αυτή την κατηγορία «Kodiaq», προς τιμήν του συμπαθητικού θηλαστικού και του ομώνυμου νησιού, αλλάζοντας όμως το τελευταίο γράμμα, κάτι που στη διάλεκτό τους το χρησιμοποιούν κατά κόρον. Τώρα, όσον αφορά τη λέξη «εκδίκηση» που υπάρχει στον τίτλο, ε, είναι πολλά χρόνια που η Skoda απέχει από τη συγκεκριμένη κατηγορία, γεγονός που στοίχισε και χρήματα στην εταιρεία, η οποία, σε όποια κατηγορία έχει αυτοκίνητο, αυτό πρωταγωνιστεί εμπορικά. Πλέον οι άνθρωποί της έχουν το ΟΚ από τη μαμά Volkswagen και είναι έτοιμοι να πάρουν το αίμα τους πίσω με ένα αυτοκίνητο που εκ πρώτης μάς άρεσε.
Στο Βερολίνο Ταξιδέψαμε στο Βερολίνο για να γνωρίσουμε το Kodiaq. Ένα αυτοκίνητο που από κοντά δείχνει πραγματικά το μέγεθός του, κάτι που δεν φαίνεται από τις φωτογραφίες. Οι εξωτερικές του διαστάσεις το κατατάσσουν στην άνω κλίμακα της κατηγορίας των compact μοντέλων, με το συνολικό μήκος του να φτάνει τα 4,697m, το πλάτος του τα 1,882 m, το ύψος του τα 1,676 m (με μπάρες οροφής) και το μεταξόνιο τα 2,791 m. Το αυτοκίνητο έχει χτιστεί πάνω στην ιδιαίτερα συμπαγή και ελαφριά πλατφόρμα MQB (Modular Transverse Matrix) του ομίλου Volkswagen.
Ικανοποιητικές μας φάνηκαν και οι εσωτερικές του διαστάσεις, με το μήκος να είναι στα 1.793 mm, το πλάτος στο ύψος των αγκώνων στα 1.527 mm εμπρός και τα 1.510 mm πίσω. Ο χώρος για τα κεφάλια είναι 1.020 mm για τους μπροστινούς και 1.014 mm αντίστοιχα για τους πίσω επιβάτες. Η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών φτάνει τα 104 mm. Το πορτμπαγκάζ είναι από 720 έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), με τους Γερμανοτσέχους να περηφανεύονται ότι το νέο τους απόκτημα προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.
Κάτω από το καπό θα εργάζονται για να κινήσουν το αμάξωμα του Kodiaq συνολικά πέντε κινητήρες, δύο TDI και τρεις TSI. Σε ό,τι αφορά τους diesel, μένουμε μόνο στα 2.000 cc σε δύο εκδόσεις: η πρώτη με ισχύ 150 ίππων και ροπή 34,0 kgm και η κορυφαία με 190 ίππους και ροπή 40,0 kgm. Ο βασικός κινητήρας TDI χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. και εκπέμπει 131 gr CO2/km.
Ο πιο δυνατός diesel επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 sec (0-100), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα στα 210 km/h. Οι επιλογές των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνουν δύο 1.4 TSI και έναν 2.0 TSI. Η βασική έκδοση του μικρού 4κύλινδρου αποδίδει 125 ίππους και 20,0 kgm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσής του, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6.0 lt/100 km και οι εκπομπές του CO2 κυμαίνονται στα 140 g/km.
Στην πιο ισχυρή έκδοσή του ο 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 25,0 kgm ροπής. Διαθέτει ακόμη το σύστημα ACT (Active Cylinder Technology), που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της γκάμας, ο 2.0 TSI, επιτυγχάνει κορυφαία οικονομία και απόδοση χάρη στο νέο σύστημα διαχείρισης καύσης. Η ισχύς του είναι 180 ίπποι και η ροπή του 32,0 kgm.
Αναμένεται να το δούμε στους δρόμους το πρώτο τρίμηνο του 2017, με το κόστος του να κυμαίνεται μεταξύ 24.000-31.000 ευρώ. Τουλάχιστον αυτές τις τιμές θα προσπαθήσει να πιάσει η νέα εισαγωγική εταιρεία για την Ελλάδα, η Kosmocar.
Εμείς θα το έχουμε στα χέρια μας στα τέλη του χρόνου, οπότε θα έχουμε να σας πούμε πολύ περισσότερα. Μείνετε συντονισμένοι!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.395 TSi, 1.984 Tsi, 1.968 TDi
Ισχύς (PS/rpm): 125, 150/5.000-6.000, 150, 190/3.500-4.000
Ροπή (kgm/rpm): 20,0/1.400-4.000, 25,0/1.500-3.500, 34,0/1.750-3.000, 40,0/1.750-3.250
Μετάδοση: 4×2 – 4×4
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ. – DSG 7 σχ.
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,7 sec, 9,8 sec
Τελική ταχύτητα (km/h): 190, 197, 199
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,0, 6,8 6,3
Εκπομπές CO2 (gr/km): 140, 153, 131, 139
Βάρος (kg): 1.527, 1.677, 1.714
Διαστάσεις Μ/Π/Υ (mm): 4.697×1.882×1.655
Χώρος αποσκευών (lt): 720
Τιμή (€): Από 24.000 (εκτίμηση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα