F1 Βαρκελώνη, live από δοκιμές εξέλιξης: Τα ελαστικά θ' αλλάξουν το παιχνίδι!

F1 Βαρκελώνη, live από δοκιμές εξέλιξης: Τα ελαστικά θ' αλλάξουν το παιχνίδι!

Σίγουρα η φετινή όψη των μονοθεσίων είναι πολύ πιο εντυπωσιακή, και μέρος αυτής της εικόνας οφείλεται στα φαρδύτερα ελαστικά της Pirelli.

F1 Βαρκελώνη, live από δοκιμές εξέλιξης: Τα ελαστικά θ' αλλάξουν το παιχνίδι!
Ένα σημείο αναφοράς για μας στην πίστα της Βαρκελώνης όπου έχουμε παρακολουθήσει πολλές φορές δοκιμές εξέλιξης είναι τα φρένα στην πίσω ευθεία και το αριστερό ανηφορικό πέταλο που ακολουθεί. Εκεί βλέπεις ποιος έχει σταθερότητα στο φρενάρισμα, κατευθιντικότητα στην είσοδο και πρόσφυση στην έξοδο. Φέτος μοιάζει να είναι όλοι άριστοι χάρη στην μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση και στα φαρδύτερα ελαστικά. Ακούσαμε χτες το Χάμιλτον να λέει  για τα ελαστικά: "Φαίνεται να διαρκούν πολύ περισσότερο από πριν. Νομίζω ότι μπορείς να τα πιέσεις περισσότερο και να δώσεις σκληρή μάχη γύρο με το γύρο, είναι ένα καλό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση".

Η πίστα του Μοντμελό φθείρει πολύ τα ελαστικά.
Πέρυσι στον αγώνα η Pirelli είχε στη διάθεση των ομάδων τις 3 πιο σκληρές γόμες. Εννοείτε ότι πέρυσι δεν ήταν δυνατό να συμπληρώσει κανείς στη Βαρκελώνη 20 γύρους με τη μαλακή γόμα. Βλέποντας το Χάμιλτον να το πετυχαίνει με άνεση αλλά και το Μπότας να σπάει το ρεκόρ πίστας με χρόνο 1:19.705 κατευθυνθήκαμε γεμάτοι απορίες προς το motorhome της Pirelli. Εκεί συναντήσαμε τον επικεφαλής μηχανικό για τη F1, Μάριο Ίσολα και ακούσαμε όσα είχε να πει μετά τις πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης.

Είναι πιο ανθεκτικά τα φετινά ελαστικά;
Κλείσιμο
Κυρίως η απόδοσή τους είναι πιο σταθερή και δεν επηρεάζεται από την αύξηση της θερμοκρασίας στο πέλμα. Παλιότερα άντεχε από φθορά το ελαστικό αλλά η πτώση στην απόδοσή του λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν υπέρμετρη. Ο ρυθμός έπεφτε 4-5sec στο γύρο,  οπότε όλοι άλλαζαν νωρίτερα ελαστικά. Σήμερα είδαμε μετά από 20 γύρους με τη μαλακή γόμα μια διακύμανση περίπου 1 sec που είναι λογική.



Ο Μάριο Ίσολα μίλησε χτες στους δημοσιογράφους στην πίστα του Μοντμελό. Ήμασταν εκεί και καταγράψαμε όσα είχε να πει...

Δε φοβάστε πως έτσι θα έχουμε μόνο ένα πιτ στοπ στον αγώνα;
Είναι μια νέα προσπάθεια για τη F1, όπου αλλάζουν πολλά. Για μας είναι η μεγαλύτερη αλλαγή από τότε που ήρθαμε στη F1. Κοπιάσαμε πάρα πολύ για να ετοιμάσουμε τα νέα ελαστικά σε μικρό χρονικό διάστημα. Πιστεύω  πως πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθούν οι πρώτοι αγώνες και μετά αν χρειαστεί να διορθώσουμε κάτι θα το κάνουμε. Όμως δεν νομίζω ότι θα υπάρξει τέτοιο θέμα.

Θα δούμε προσπάθειες με περισσότερους από έναν γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές;
Είναι εφικτό καθώς η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι πολύ μικρή ακόμη και στις πιο μαλακές γόμες. Οπότε ναι πιθανόν σε κάποιες πίστες να δούμε να πιέζουν για τον καλύτερο χρόνο σε περισσότερο από ένα γύρο.

Έχει αλλάξει ο χρόνος προθέρμανσης των ελαστικών;
Γενικά για φαρδύτερα ελαστικά χρειάζεται περισσότερος χρόνος προθέρμανσης. Όμως φέτος υπάρχει μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση, οπότε αντίστοιχα τα ελαστικά πιέζονται περισσότερο, έτσι ο χρόνος προθέρμανσης παρέμεινε ίδιος. Τα σχόλια από τους οδηγούς είναι ότι μπορούν να πιέσουν τα ελαστικά από τον πρώτο κιόλας γύρο. Κάποιες ομάδες που υστερούν αεροδυναμικά πιθανόν θέλουν και δεύτερο γύρο.

Διαφέρουν τα δεδομένα των προσομοιώσεων από την πραγματικότητα;
Απ' ότι έχουμε δει ως τώρα η διαφορά είναι μικρή. Πιστεύω πως μετά τις δοκιμές αυτές θα βρεθούμε πολύ κοντά στα δεδομένα προσομοιώσεων. Υπολογίζαμε πως η αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης θα είναι στο 30%, τελικά είναι περίπου στο 25% αλλά υπολογίστε πως τα μονοθέσια θα βελτιωθούν οπότε θα φτάσουμε σ' αυτό το επίπεδο. Οι οδηγοί λένε ότι νιώθουν την επιπλέον αεροδυναμική πίεση. Μπορούν να φρενάρουν πιο αργά, να μεταφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής.



To πλέγμα πιεζοηλεκτρικών αισθητήρων πίσω από τους εμπρός τροχούς καταγράφει την μορφοποίηση της ροής του αέρα ώστε να έχουν μια τάξη μεγέθους για τις αντιστάσεις που προκαλεί η αυξημένη μετωπική επιφάνεια των εμπρός τροχών (πλάτος +6cm).


Θα αυξηθούν οι τελικές ταχύτητες;
Όχι. Έχουν μεγαλώσει οι αεροδυναμικές αντιστάσεις και λόγω των φαρδύτερων ελαστικών μπροστά. Η υβριδική μηχανή έχει βελτιωθεί, η αεροδυναμική πίεση αυξήθηκε, αλλά οι αντιστάσεις είναι πιο υψηλές οπότε οι τελικές δε θα αυξηθούν. Οι προσομοιώσεις αυτό δείχνουν.

Θα πάμε σε πιο μαλακές επιλογές ελαστικών φέτος; Θα δούμε την πολύ μαλακή γόμα στη Βαρκελώνη;
Όχι. Εδώ θα φέρουμε τις 3 πιο σκληρές γόμες γιατί η πίστα φθείρει τα ελαστικά. Η μαλακή γόμα άντεξε 20 γύρους τώρα με τη θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα (30 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα). Μέχρι το Μάιο θα έχουν εξελιχθεί τα μονοθέσια και θα πιέζουν περισσότερο τα ελαστικά. Επίσης η θερμοκρασία θα είναι πιο υψηλή.



Τα πίσω ελαστικά της Pirelli είναι 8 cm φαρδύτερα.


Έχουν αλλάξει φέτος οι γόμες;
Όσον αφορά στην σκληρότητά τους και στην μεταξύ των διαφορά όχι, παραμένουν ίδιες. Τα ελαστικά έχουν όμως διαφορετικό σκελετό, οπότε έχει αλλάξει η συμπεριφορά τους. Αντιστέκονται πολύ καλά στην θερμική παραμόρφωση και δεν πέφτει η απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης. Μας ζητήθηκε αυτό και το κάναμε οπότε οι οδηγοί θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο γύρο με το γύρο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης