Μια πλήρης περιστροφή για τον υφυπουργό!
21.03.2017
17:30
Διοργανώθηκε σήμερα στο αμφιθέατρο του Υπουργείο Μεταφορών ημερίδα για την οδική ασφάλεια από το ΙΟΑΣ στο πλαίσιο της 10ης Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας.
Συμμετείχαν θεσμικοί φορείς που εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια στη χώρα μας όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, το Πυροσβεστικό Σώμα, το ΕΚΑΒ, η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, η Τροχαία, η Hellaston και άλλοι.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Μαυραγάνης ο οποίος μάλιστα μπήκε και δοκίμασε τον προσομοιωτή ανατροπής του ΙΟΑΣ. Πρόκειται για μα εξειδικευμένη διάταξη, ένα αυτοκίνητο της VOLVO περασμένο σ’ έναν άξονα το οποίο περιστρέφεται με ασφάλεια. Όσοι επιβαίνουν κατανοούν στην πράξη πόσο σημαντικό είναι να φοράς τη ζώνη ασφαλείας καθώς είναι το μόνο που συγκρατεί το ανθρώπινο σώμα στη θέση του.
Ο υφυπουργός αφότου δοκίμασε εξήρε την δραστηριότητα του ΙΟΑΣ , τόνισε την νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου το e drive academy.gr και υπερθεμάτισε όσον αφορά στη χρήση ζωνών ασφαλείας: «Πρέπει όλοι όσοι επιβαίνουν στο αυτοκίνητο να φορούν ζώνη ασφαλείας, ανεξάρτητα που κάθονται. Ειδικά σε περίπτωση ανατροπής είναι ο μόνος τρόπος να μην τραυματιστείς, πλανώνται όσοι θεωρούν πως θα συγκρατηθούν από το τιμόνι».
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Μαυραγάνης ο οποίος μάλιστα μπήκε και δοκίμασε τον προσομοιωτή ανατροπής του ΙΟΑΣ. Πρόκειται για μα εξειδικευμένη διάταξη, ένα αυτοκίνητο της VOLVO περασμένο σ’ έναν άξονα το οποίο περιστρέφεται με ασφάλεια. Όσοι επιβαίνουν κατανοούν στην πράξη πόσο σημαντικό είναι να φοράς τη ζώνη ασφαλείας καθώς είναι το μόνο που συγκρατεί το ανθρώπινο σώμα στη θέση του.
Ο υφυπουργός αφότου δοκίμασε εξήρε την δραστηριότητα του ΙΟΑΣ , τόνισε την νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου το e drive academy.gr και υπερθεμάτισε όσον αφορά στη χρήση ζωνών ασφαλείας: «Πρέπει όλοι όσοι επιβαίνουν στο αυτοκίνητο να φορούν ζώνη ασφαλείας, ανεξάρτητα που κάθονται. Ειδικά σε περίπτωση ανατροπής είναι ο μόνος τρόπος να μην τραυματιστείς, πλανώνται όσοι θεωρούν πως θα συγκρατηθούν από το τιμόνι».
Όσον αφορά στο θέμα της μείωσης των προστίμων που βρίσκεται στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, Γιώργος Ουρσουζίδης τόνισε αν γίνει η μείωση θα αφορά μόνο 101 από τα 182 πρόστιμα που προβλέπονται σήμερα για τροχαίες παραβάσεις. Τα άλλα 81 πρόστιμα που αφορούν στις επικίνδυνες για την ασφάλεια τροχαίες παραβάσεις θα μείνουν ίδια. Από την πλευρά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) η κ. Γκρατζιέλα Γιόστ τόνισε ότι από μόνη της η μείωση των προστίμων δε θα έχει καλό αποτέλεσμα: «Θα περάσει στην κοινωνία το μήνυμα ότι η παραβατική συμπεριφορά έχει λιγότερες επιπτώσεις οπότε θα αυξηθούν τα τροχαία δυστυχήματα. Προτείνουμε να προχωρήσετε σε μείωση των προστίμων μόνο αν τα συνδυάσετε με αύξηση αστυνόμευσης, πόντους αφαίρεσης διπλώματος, κάμερες καταγραφής παραβάσεων, επικοινωνία ότι η επιβολή του νόμου σώζει ζωές, ότι τα χρήματα από τα πρόστιμα επενδύονται στην οδική ασφάλεια, βελτίωση του οδικού δικτύου και εφαρμογή συνολικού σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια».
Η πρόεδρος του ΙΟΑΣ Βάσω Δανέλλη Μυλωνά με τον υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη.
Σε στρογγυλή Τράπεζα που διεξήχθη στο πλαίσιο της ημερίδας φάνηκε ότι συμφωνούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, στην αύξηση της αστυνόμευσης. Μάλιστα εκ μέρους της Τροχαίας ο αστυνόμος, Παπαγεωργίου Δημήτρης αναφέρθηκε στην ανάγκη για δομημένη αστυνόμευση με βάση την εμπειρία που υπάρχει στην υπηρεσία του, σε συγκεκριμένες ώρες, μέρες, σημεία. Ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, Γιώργος Ουρσουζίδης έθεσε και θέμα ιδιωτικής αστυνόμευσης των αγώνων ποδοσφαίρου ώστε να εξοικονομηθούν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια. Προκάλεσε εντύπωση μάλιστα αποκαλύπτοντας ότι μόνο το κόστος για την περίθαλψη των τραυματιών από τροχαία σε ετήσια βάση φτάνει τα 2.36δις ευρώ.
Από την πλευρά της Hellaston ο Επικεφαλής της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας Βαγγέλης Καρεκλάς τόνισε ότι στους αυτοκινητόδρομους καταγράφονται συχνά ταχύτητες της τάξεως των 250km/h, ζήτησε περισσότερη αστυνόμευση, πρότεινε τη δημιουργία μιας ενιαίας υπηρεσίας τροχαίας όπου να υπάγονται όλοι οι αυτοκινητόδρομοι και σόκαρε τονίζοντας ότι το 50% των ατυχημάτων είναι δευτερεύοντα συμβαίνουν δηλαδή με αφορμή το πρωτεύον ατύχημα.
Πέρυσι στη χώρα μας είχαμε μια μικρή αύξηση στα θύματα που έφτασαν τα 807 άτομα. Ως νεκρός από τροχαίο υπολογίζεται αυτός που θα καταλήξει στο χώρο του συμβάντος ή τις επόμενες 30 μέρες εξαιτίας αυτού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr