Δοκιμάζουμε το νέο Audi A4 Allroad
Δοκιμάζουμε το νέο Audi A4 Allroad
Οδηγούμε το ολοκαίνουριο πετρελαιοκίνητο Audi A4 allroad quattro με το 2λιτρο μοτέρ των 190 ίππων και εντυπωσιαζόμαστε με την ανάρτησή του.
Η Audi είναι η φίρμα που δημιούργησε πριν από σχεδόν 20 χρόνια την κατηγορία των υπερυψωμένων 4κίνητων station με το A6 allroad. Το A4 allroad quattro είναι καινούριο (2η γενιά) και σε σχέση με το A4 Avant διαφέρει τόσο αισθητικά όσο και στα μηχανικά μέρη. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο απέξω, το μάτι σταματάει στα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες που κολακεύουν την αθλητική σιλουέτα του σχήματος και το σήμα quattro.
Το allroad απέχει περισσότερο απ’ ό,τι το Avant (3,5cm) από το έδαφος. Αυτή τη διαφορά εκμεταλλεύτηκαν οι μηχανικοί της Audi για να σετάρουν την ανάρτηση (διάταξη πέντε συνδέσμων μπρος, πίσω) με έναν τρόπο μοναδικό.
Το A4 allroad κυριολεκτικά ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του, η ενδοτικότητα θυμίζει υδροπνευματική ανάρτηση λιμουζίνας ή αγωνιστικού rallyraid. Δεν υπερβάλλουμε καθόλου σε αυτό, η ανάρτηση του allroad δεν έχει όμοιό της σε αυτοκίνητα που απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Ενδεικτικό της προσοχής που δόθηκε στη λεπτομέρεια από τους μηχανικούς της Audi που έχει μακρά παράδοση στις τεχνολογικές καινοτομίες είναι ότι η μη αναρτημένη μάζα (πλύμνη τροχού, ανάρτηση, ελαστικό) είναι 12 kg ελαφρύτερη από το μοντέλο 1ης γενιάς, διαφορά τεράστια για τόσο μικρά εξαρτήματα.
Το allroad απέχει περισσότερο απ’ ό,τι το Avant (3,5cm) από το έδαφος. Αυτή τη διαφορά εκμεταλλεύτηκαν οι μηχανικοί της Audi για να σετάρουν την ανάρτηση (διάταξη πέντε συνδέσμων μπρος, πίσω) με έναν τρόπο μοναδικό.
Το A4 allroad κυριολεκτικά ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του, η ενδοτικότητα θυμίζει υδροπνευματική ανάρτηση λιμουζίνας ή αγωνιστικού rallyraid. Δεν υπερβάλλουμε καθόλου σε αυτό, η ανάρτηση του allroad δεν έχει όμοιό της σε αυτοκίνητα που απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Ενδεικτικό της προσοχής που δόθηκε στη λεπτομέρεια από τους μηχανικούς της Audi που έχει μακρά παράδοση στις τεχνολογικές καινοτομίες είναι ότι η μη αναρτημένη μάζα (πλύμνη τροχού, ανάρτηση, ελαστικό) είναι 12 kg ελαφρύτερη από το μοντέλο 1ης γενιάς, διαφορά τεράστια για τόσο μικρά εξαρτήματα.
Η ανάρτηση είναι το ένα από τα δύο ξεχωριστά σημεία του allroad. Το άλλο είναι η ψηφιακή οθόνη οργάνων που προσαρμόζεται ανάλογα με τα γούστα σου, με highlight φυσικά την επιλογή του χάρτη πλοήγησης ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Η επιλογή αυτή υπάρχει σε όλα τα Α4. Στον αυτοκινητόδρομο του allroad ταξιδεύει με υποδειγματική άνεση χάρη και στη ροπή του ισχυρού πετρελαιοκινητήρα. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση παραμένει χαμηλή χάρη στην κλιμάκωση του Stronic (διπλού συμπλέκτη με αυτοματοποιημένο κιβώτιο 7 σχέσεων) και στις χαρτογραφήσεις. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και χαρτογράφηση off road.
Για τις ολισθηρές κατηφόρες υπάρχει το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, το οποίο επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα. Με βάρος πάνω από 1700 kg λόγω και της 4κίνησης και εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση αναμενόμενο είναι το allroad να γέρνει σε στροφές υπό πίεση. Προφανώς δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, ούτε προσποιείται κάτι τέτοιο. Δεν έχει σπορ συμπεριφορά, αλλά διαγράφει τροχιές κρατώντας εντυπωσιακά αφού πάρει τις κλίσεις του. Στο όριο είναι ουδέτερο και αν το παρακάνεις υποστρέφει με φιλικές αντιδράσεις. Ανάλογα με τις συνθήκες, η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει έως το 85% στους πίσω και το 70% στους εμπρός τροχούς, ενώ σε φυσιολογική πορεία ισχύει το 40 εμπρός/60 πίσω.
Ο δίλιτρος TDI προδιαγραφών Euro 6, 190 PS, είναι άριστα μονωμένος και συνεργάζεται αρμονικά με το κιβώτιο. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ειδικά στη ρύθμιση Dynamic. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε πανοραμική ηλιοροφή και ένα σαλόνι με εξαίρετη επένδυση αλκαντάρα. Το Α4 allroad είναι μια κατηγορία μόνο του, πρακτικά δεν έχει ανταγωνισμό. Οπότε αν θέλετε κάτι αντίστοιχο, μην το σκέφτεστε εφόσον αντέχετε το έξοδο!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1968 cc
Ισχύς: 190 PS/3.800-4.200 rpm
Ροπή: 40.8 kgm /1.750-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Stronic
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7.8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Βάρος: 1.715 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.750 x 1.842 x 1.493 mm
Χώρος αποσκευών: 505/1510 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Τέλη κυκλοφορίας: 153,6 ευρώ
Τιμή: 58.000 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα