GP Αυστραλίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

GP Αυστραλίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Ο Βρετανός με την Mercedes W08 έδειξε να έχει το πλεονέκτημα σήμερα, 1η μέρα δοκιμών του Αυστραλιανού GP. 

GP Αυστραλίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και αυτή στο οδόστρωμα στους 27 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησαν σήμερα οι ελεύθερες δοκιμές του πρώτου αγώνα της χρονιάς. 
Οι 10 ομάδες που αγωνίζονται στο πρωτάθλημα συμμετείχαν σ’ αυτές αξιολογώντας τις τρεις διαθέσιμες γόμες ελαστικών της Pirelli: πάρα πολύ μαλακή, πολύ μαλακή, μαλακή. 

Ο Χάμιλτον στην 1η περίοδο αξιολογώντας την πάρα πολύ μαλακή γόμα σημείωσε χρόνο 1:24.2 και ήταν με διαφορά ο ταχύτερος. Ο Μπότας με την άλλη Mercedes ακολούθησε μπροστά από τις Red Bull. Τόσο οι Ταύροι όσο και τα Ferrari δεν χρησιμοποίησαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Ο χρόνος του τοπικού ήρωα Ντάνιελ Ρικιάρντο που ήταν 3ος ήρθε με την πολύ μαλακή γόμα, τακτική που ακολούθησαν και στη Ferrari. 

Κλείσιμο



Στη McLaren προσπαθώντας να καλύψουν το χαμένο έδαφος των δοκιμών εξέλιξης
στη Βαρκελώνη έκαναν ακόμη και σήμερα αξιολόγηση αεροδυναμικής χρησιμοποιώντας ειδικές συσκευές καταγραφής. Στη Honda αισιοδοξούν ότι έχουν επιλύσει τα προβλήματα που παρουσίαζε η υβριδική τους μηχανή. Το ίδιο και στη Renault οι Γάλλοι αποκάλυψαν πως το πρόβλημα σχετίζονταν με την διάταξη του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα MGU-K και θεωρούν πλέον πως επιλύθηκε οριστικά. Παραταύτα ο Πάλμερ έκανε μόνο 6 γύρους στο FP1. Ο Φερστάπεν είχε προβλήματα με το συγχρονισμό των γραναζιών στο κιβώτιο της RB13 ενώ ο Οκόν προβληματίζονταν με τα φρένα της Force India. 

Συνολικά οι χρόνοι της 1ης περιόδου ήταν:



Στη 2η περίοδο όπως ήταν αναμενόμενο οι χρόνοι άρχισαν να βελτιώνονται
καθώς οι οδηγοί βρήκαν τα πατήματά τους, το σετάρισμα των μονοθεσίων το δρόμο του και η αγωνιστική γραμμή άρχισε να καθαρίζει και να στρώνεται με γόμα ελαστικού. 
Ο Χάμιλτον σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:23.6 δείχνοντας την ταχύτητα των φετινών μονοθεσίων. Σημειώστε πως ο χρόνος της περσινής pole ήταν στο 1:23.8 από το Βρετανό. Εκτίμησή μας είναι πως η φετινή pole θα είναι στο 1:21. Πρέπει να συνυπολογίσουμε όμως ότι πέρυσι δεν υπήρχε στο Άλμπερτ Παρκ η πάρα πολύ μαλακή γόμα. 

Πολλά τα προβλήματα για τις McLaren που αντιμετωπίζουν το 3ημερο του πρώτου αγώνα ως δοκιμές εξέλιξης. Πολύς χαμένος χρόνος στα πιτ για τους Αλόνσο και Βαντούρν. Παρήγορο ότι ο Αλόνσο κατάφερε από ένα σημείο και μετά να κινηθεί με σταθερό ρυθμό. Στην Toro Rosso ο Σάινθ διαμαρτύρονταν συνέχεια για υπερστροφή, παραταύτα ήταν ο ταχύτερος από τους υπόλοιπους σε χρόνο. Στη Ηaas είχαν θέμα με τα φρένα και ο Γκροζάν βρέθηκε κάποιες φορές εκτός πίστας. 



Πατήματα στο όριο ή και λίγο πάνω απ’ αυτό με επισκέψεις στο γκαζόν
είχαν και οι Μπότας, Φερστάπεν, Ράικονεν προσπαθώντας να διερευνήσουν τα όρια της πίστας. Στη Ferrari ακολούθησαν δυο διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς προσπαθώντας να εκτιμήσουν για πόσους γύρους αντέχει η πολύ μαλακή και για πόσους γύρους αντέχει η πάρα πολύ μαλακή γόμα.



Με σημαντικές αναβαθμίσεις στο αεροδυναμικό πακέτο η RB13 δείχνει δυνατή και δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη αιφνιδιάζοντας τη Ferrari. Δείτε την προέκταση του πατώματος μέχρι το μέσο του πίσω τροχού. Έτσι διαχωρίζεται η ροή αέρα και οι στροβιλισμοί που προκαλούνται από τη μετωπική επιφάνεια του πίσω τροχού και μεγαλώνει η ταχύτητα ροής του αέρα στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και η απόδοση του σχήματος. 

Το ερώτημα για τον Κυριακάτικο αγώνα είναι εάν υπάρχει πλεονέκτημα στο να επιχειρήσει κάποιος στρατηγική ενός πιτ στοπ; Είτε εκκινώντας με την πολύ μαλακή γόμα και βάζοντας μετά τη μαλακή, είτε (αν γίνεται) εκκινώντας με την πάρα πολύ μαλακή και βάζοντας μετά τη μαλακή. Πάντως η επικρατέστερη στρατηγική με βάση όσα είδαμε από τα ελαστικά αναμένεται να είναι αυτή των δυο πιτ στοπ: Πάρα πολύ μαλακή/ πολύ μαλακή/πολύ μαλακή. 

Συνολικά οι χρόνοι της 2ης περιόδου ήταν:



Οι σημερινοί χρόνοι δείχνουν πως οι Mercedes ξεκινούν τη σεζόν μ' ένα σημαντικό προβάδισμα, το οποίο είχαμε αναφέρει και μετά τις δοκιμές εξέλιξης εκτιμώντας το τότε στο μισό δευτερόλεπτο. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί όμως το πρώτο Grand Prix. Πολλά μπορεί να γίνουν, οι Ferrari είναι σχετικά κοντά, ενώ και οι Red Bull παρουσιάστηκαν πιο δυνατές σε σχέση με τις δοκιμές. Ο πρώτος αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Ειδικά εφόσον οι κόκκινοι μπορέσουν να εκμεταλλευτούν κάποιο στραβοπάτημα του Μπότας στον πρώτο του αγώνα με τη Mercedes.



Οι κατατακτήριες δοκιμές διεξάγονται αύριο στις 08:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από την Cosmote TV. 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης