GP Μπαχρέιν: Ferrari vs Mercedes!

Ο τρίτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1 ( Κυριακή 16/4, Πάσχα, στις 18:00, ΕΡΤ, ΟΤΕ απευθείας), αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς στο Σακχίρ θα φανεί ξεκάθαρα αν η Ferrari έχει τη δυναμική να περάσει τη Mercedes.

Δε θα μας εξέπληττε αν είχαμε 3ο διαφορετικό νικητή στον 3ο αγώνα της χρονιάς. Όπως το 2012 που αν θυμάστε ξεκίνησε η σεζόν με επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες. Στην Κίνα φάνηκε καθαρά πως θα έχουμε ένα απρόβλεπτο πρωτάθλημα με δυο διεκδικητές: Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι αυτοί θα διεκδικήσουν το φετινό τίτλο. Το Κινέζικο GP αποκάλυψε δυο πράγματα: Πρώτον τη διαφορά που έχουν ο Χάμιλτον από το Μπότας και ο Φέτελ από το Ράικονεν αλλά και το πόσο κοντά σε δυνατότητες βρίσκονται η Mercedes W08 και η Ferrari SF70H. 
Την Κυριακή παρά τα παιχνίδια της στρατηγικής και του καιρού οι Χάμιλτον, Φέτελ ήταν αλάνθαστοι άψογοι και τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις, όπως συνέβη και στην Αυστραλία. Ισοβαθμούν λοιπόν στην κορυφή με 43 βαθμούς και ο Χάμιλτον προβλέπει πως θα είναι η πιο αμφίρροπη μάχη τίτλου στην οποία έχει εμπλακεί (σ.σ: μάλλον ξεχνά το 2008). 

Ο Πασχαλιάτικος αγώνας στο Μπαχρέιν έχει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της όπως και στην Κίνα φέτος αλλά και στο Μπαχρέιν πέρυσι: Μεσαία, μαλακή, πολύ μαλακή. Όλοι οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους επτά σετ πολύ μαλακής γόμας, 4 σετ μαλακής γόμας και 2 σετ μέσης γόμας. Η στρατηγική θα παίξει κομβικό ρόλο καθώς ο αγώνας εκκινεί το σούρουπο με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος να πέφτουν και το οδόστρωμα να δίνει ταχύτερους χρόνους.

Αναμένεται οι οδηγοί να εκκινήσουν με την πολύ μαλακή γόμα και να προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της. Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν 3 πιτ στοπ. Είναι αρκετά πιθανόν να μη δούμε  τη μέση γόμα να χρησιμοποιείται πολύ
. Επίσης είναι απίθανο να βρέξει στην έρημο. Η διαδρομή προκαλεί υπέρμετρη φθορά στα πίσω ελαστικά λόγω των βίαιων επιταχύνσεων στην έξοδο των αργών στροφών.  


To GP στο Μπαχρέιν διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 με νικητή τον άτυχο Μ.Σουμάχερ, μάλιστα προς τιμήν πήρε το όνομά του η πρώτη στροφή. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε συμβουλέψει τους οργανωτές στη φάση της κατασκευής της πίστας. Επιπλέον το 2010 ήταν ο πρώτος του αγώνας με τα χρώματα της Mercedes. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν τον αγώνα την Κυριακή με τη δύση του ήλιου είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έχει κερδίσει με Renault (2005, 2006) και με Ferrari το 2010. Από δυο νίκες έχουν οι Μάσα (2007, 2008), Φέτελ (2012,2013), Χάμιλτον (2014, 2015). Προφανώς στην υβριδική εποχή της F1 κερδίζει εκεί μόνο οι Mercedes που λογικά θα βρίσκονται μαζί με τις Ferrari στις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης.  



Η διαμόρφωση της πίστας με τις μεγάλες ευθείες και τις αργές στροφές
αποτελεί δυναμόμετρο για τις υβριδικές μηχανές. Πρόκειται ουσιαστικά για μια πίστα σταμάτα - ξεκίνα. Ταυτόχρονα κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού γύρου στο Μπαχρέιν είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα αλλά και η αντοχή των φρένων. 

Δεδομένου ότι οι θερμοκρασίες θα πέφτουν όσο νυχτώνει, με τον αγώνα να έχει 57 γύρους
και το οδόστρωμα να είναι τραχύ δεν αποκλείεται να δούμε ακραίες επιλογές στρατηγικής. Το Σακχίρ είναι μια πίστα που πάνω απ’ όλα δοκιμάζει την πρόσφυση. Επίσης είναι ο πρώτος φετινός νυχτερινός αγώνας που θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί υπό το φως των προβολέων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των ελαστικών καθώς η πίστα δε μεταβάλλεται σύμφωνα με το συνηθισμένο απογευματινό μοτίβο. Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική 3 αλλαγών ελαστικών, οι διαθέσιμες γόμες είναι οι ίδιες πέρυσι και φέτος. 

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ


 

ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ          ΚΙΤΡΙΝΗ ΜΑΛΑΚΗ             AΣΠΡΗ ΜΕΣΗ





Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ


  Η Pirelli γνωρίζει καλά το Σακχίρ εκεί γίνονται δοκιμές εξέλιξης για πολλές μορφές αγώνων. 
Οι τακτικές μπορεί να διαφέρουν: Πέρυσι στους 10 πρώτους οδηγούς είδαμε 9 διαφορετικές στρατηγικές. 
Η επιφάνεια από γρανίτη, δεν είναι τόσο τραχιά: Η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης παίζει πιο σημαντικό ρόλο.
Καθώς πέφτει η θερμοκρασία οδοστρώματος στη διάρκεια των περιόδων η πίστα γίνεται ταχύτερη στο τέλος. 
Το όριο τίθεται από την φθορά των πίσω ελαστικών λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση. 
Νυχτερινός αγώνας όπως και σε Σιγκαπούρη, Άμπου Ντάμπι.


MARIO ISOLA Pirelli – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 

«Το μεγαλύτερο όφελος που μπορεί να βρει κανείς στο Σακχίρ προέρχεται από την πρόσφυση: Είναι σε μεγάλο βαθμό μια πίστα σταμάτα – ξεκίνα, οπότε το να μπορείς να περάσεις τη δύναμη ομαλά στο δρόμο και να διατηρήσεις τα πίσω ελαστικά σε καλή κατάσταση είναι πολύ σημαντικό. 
Πέρυσι είχαμε μεγάλη φθορά αλλά και πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα συμπεριφερθούν τα νέα ελαστικά του 2017. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς λόγω ώρας θα διεξαχθεί σε συνθήκες παρόμοιες με τον αγώνα».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
Για τους πέντε πρώτους αγώνες όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους τις ίδιες γόμες ελαστικών: Επτά από την πιο μαλακή, τέσσερις από τη μεσαία και δυο από την σκληρότερη εκ των διαθεσίμων γομών 
Στο Μπαχρέιν θα διεξαχθεί και ο πρώτος γύρους του νεοσύστατου πρωταθλήματος της FIA, Formula 2 που αντικαθιστά το GP2 Series: Τα ελαστικά τα παρέχει η Pirelli.

ΟΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ
    21.5 psi (εμπρός) | 20.5 psi (πίσω)

ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ

  -3.75° (εμπρός) | -2.00° (πίσω)

Η πίστα στο Σακχίρ αποτέλεσε πολλάκις στο παρελθόν, επιλογή για δοκιμές εξέλιξης της F1, λόγω του εύκρατου κλίματος της περιοχής. Ο θρύλος αναφέρει πως εκεί βρίσκονταν οι "Κήποι της Εδέμ" πρόκειται για ένα σύμπλεγμα νησιών στον Περσικό Κόλπο που όσο κι αν ακούγεται απίστευτο δεν έχει πετρέλαιο. Η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό και το εμπόριο. Εδώ και τέσσερα χρόνια στην πίστα έχει εγκατασταθεί ένα υπερσύγχρονο σύστημα προβολέων που επιτρέπει τη διεξαγωγή του αγώνα, βράδυ. Μια εύλογη επιλογή καθώς είναι πολύ πιο ανθρώπινο για τους θεατές αλλά και τους αγωνιζόμενους να βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο από το σούρουπο και μετά αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο της ερήμου. Έχουν τοποθετηθεί 495 πυλώνες γύρω απ’ όλη την εγκατάσταση με ύψος από 10 – 45 μέτρα ανάλογο το σημείο. Το φετινό πρόγραμμα έχει 3 νυχτερινούς αγώνες μαζί με τα GP Σιγκαπούρης και Άμπου Ντάμπι. Η πίστα του Σακχίρ βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε. Το 2011 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πολιτικών αναταραχών.




Η εκκίνηση θα δοθεί με τη δύση του ήλιου (σ.σ: 18:00 ώρα τοπική) και ο τερματισμός
θα γίνει αφότου σκοτεινιάσει. 


GP Μπαχρέιν, 3ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος

 

Μήκος πίστας: 5.412m

Ρεκόρ δοκιμών: 1:30.252 (Μ. Σουμάχερ, 2004)

Γύροι: 57

Απόσταση: 305.066m

Στροφές: 15 (6 αριστερές, 9 δεξιές)

Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 52

Ελαστικά: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή γόμα




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr