Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
GP Ρωσίας: Υπό το βλέμμα του Βλαδίμηρου!
GP Ρωσίας: Υπό το βλέμμα του Βλαδίμηρου!
Την Κυριακή θα διεξαχθεί στο λιμάνι του Σότσι ο 4ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος F1 (απευθείας ΕΡΤ, ΟΤΕ στις 15:00)
Μετά από δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν ομάδες και οδηγοί θα δείξουν διαφορετικό πρόσωπο επί Ρωσικού εδάφους. Πρόκειται για έναν αγώνα που μπήκε στο πρόγραμμα το 2014 και έχει μια ομάδα μόνο νικητή: Mercedes! Πέρυσι κέρδισε ο πρωταθλητής Νίκο Ρόσμπεργκ, τα δυο προηγούμενα χρόνια ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον. Η διαδρομή περνά από τις εγκαταστάσεις των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2014. Φιλοξενεί 55.000 θεατές, ένας εξ’ αυτών κάθε χρόνο είναι και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν. Η πίστα είναι φαρδιά (σ.σ: από 13 έως 15m) κάτι που ευνοεί τα προσπεράσματα. Έχει 12 δεξιές και 6 αριστερές στροφές, αναμένεται η τελική ταχύτητα ανάμεσα στις στροφές 1 και 2 να ξεπεράσει τα 330km/h.
Βασικό ερώτημα αν θα έχουν το πάνω χέρι οι Mercedes ή οι Ferrari. O Φέτελ κέρδισε σε Αυστραλία και Μπαχρέιν, ο Χάμιλτον στην Κίνα. Στο Σότσι που η διαχείριση των ελαστικών δε παίζει και τόσο σημαντικό ρόλο ενώ οι καιρικές συνθήκες είναι ήπιες, το πιο πιθανό είναι να δούμε τις Mercedes να υπερέχουν ελαφρά. Επίσης στη McLaren ποντάρουν πολλά στην αναβάθμιση του μικρού ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) που προκάλεσε τόσα πολλά προβλήματα στο Μπαχρέιν. Τέλος αξίζει να σταθούμε στην προσπάθεια της Red Bull για αναβάθμιση του αεροδυναμικού σχήματός της. Κάποιες λύσεις που δοκιμάστηκαν μετά τον προηγούμενο αγώνα στο Σακχίρ θα τις δούμε στο Σότσι και κάποιες άλλες στο Μοντμελό στα μέσα Μαΐου.
Στρατηγική 1 πιτ στοπ!
Βασικό ερώτημα αν θα έχουν το πάνω χέρι οι Mercedes ή οι Ferrari. O Φέτελ κέρδισε σε Αυστραλία και Μπαχρέιν, ο Χάμιλτον στην Κίνα. Στο Σότσι που η διαχείριση των ελαστικών δε παίζει και τόσο σημαντικό ρόλο ενώ οι καιρικές συνθήκες είναι ήπιες, το πιο πιθανό είναι να δούμε τις Mercedes να υπερέχουν ελαφρά. Επίσης στη McLaren ποντάρουν πολλά στην αναβάθμιση του μικρού ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) που προκάλεσε τόσα πολλά προβλήματα στο Μπαχρέιν. Τέλος αξίζει να σταθούμε στην προσπάθεια της Red Bull για αναβάθμιση του αεροδυναμικού σχήματός της. Κάποιες λύσεις που δοκιμάστηκαν μετά τον προηγούμενο αγώνα στο Σακχίρ θα τις δούμε στο Σότσι και κάποιες άλλες στο Μοντμελό στα μέσα Μαΐου.
Στρατηγική 1 πιτ στοπ!
Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι λεία και οι καιρικές συνθήκες συνήθως είναι ήπιες οπότε επελέγησαν από την Pirelli οι τρεις πιο μαλακές γόμες: Πάρα πολύ μαλακή, πολύ μαλακή, μαλακή. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται στη Ρωσία η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Στα 3 χρόνια του αγώνα ο νικητής πάντοτε έχει κάνει μια αλλαγή ελαστικών. Αυτό συμβαίνει γιατί η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι από τις χαμηλότερες μέσα τη χρονιά, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι περιορισμένες. Οι στροφές 2 και 13 απαιτούν το μεγαλύτερο φρενάρισμα και υπάρχει ρίσκο παραμόρφωσης των ελαστικών. Στο τρίτο κομμάτι της διαδρομής χρειάζεται πρόσφυση και φρένα: Είναι ένα σημείο σταμάτα – ξεκίνα όπως στο Άμπου Ντάμπι. Η πίστα δε χρησιμοποιείται συχνά οπότε στην αρχή θα είναι πολύ «πράσινη» χωρίς γόμα στρωμένη κάτω. Η πιο απαιτητική στροφή είναι η Νο 3: Μια παρατεταμένη αριστερή που θυμίζει τη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη. Το εμπρός δεξιά ελαστικό καταπονείται περισσότερο.
Ο επικεφαλής αγώνων της Pirelli, Μάριο Ίσολα δήλωσε: «Δεδομένου ότι το Σότσι γενικώς φθείρει λίγο τα ελαστικά και τα φετινά αντέχουν περισσότερο, είναι σχετικά σίγουρο πως θα έχουμε στρατηγική μιας αλλαγής. Είναι η πρώτη φορά που παρέχουμε την πάρα πολύ μαλακή γόμα στο συγκεκριμένο αγώνα οπότε μένει να δούμε τι επίδραση θα έχει αυτό σε συνδυασμό με την νέα γενιά μονοθεσίων. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στιςδυο πιο μαλακές γόμες είναι σχετικά μικρή οπότε λογικά θα δούμε να χρησιμοποιούνται στον αγώνα και οι τρεις τύποι ελαστικών».
Στιγμιότυπο από την πίστα.
Το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι διεξάγεται για 4η χρονιά. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα με μεγάλες εναλλαγές και πολύ λεία επιφάνεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά των ελαστικών αλλά και μειωμένη πτώση στην απόδοσή τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. H πιο απαιτητική στροφή είναι η 3: πρόκειται για μια παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές που θυμίζει στην στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη. Περίπου τα 1.7km από τα 5.848m του γύρου είναι δημόσιοι δρόμοι ανοιχτοί στην κυκλοφορία. Το κράτημα στην πίστα αναμένεται να βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται συχνά. Πέρυσι κέρδισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ υιοθετώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν παρέστη πέρυσι στον αγώνα και έκανε την απονομή στο νικητή, Νίκο Ρόσμπεργκ.
Οι βασικοί λόγοι που η F1 έχει αγώνα στη Ρωσία είναι εμπορικοί. Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος οδηγός ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Πετρόφ ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ με τα χρώματα της Red Bull. Μάλιστα ο 21χρονος ανέβηκε στον προηγούμενο αγώνα το Κινέζικο GP στο βάθρο. Οι Ρώσοι έχουν δώσει από πέρυσι στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του. Μπορείτε να κάνετε σκι μετά το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι καθώς η χειμερινή περίοδος ολοκληρώνεται γύρω στις 20 Μαΐου.
Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.
GP Ρωσίας
Εικόνα από τον αέρα από το λιμάνι του Σότσι, τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και την διαδρομή της F1.
Ο επικεφαλής αγώνων της Pirelli, Μάριο Ίσολα δήλωσε: «Δεδομένου ότι το Σότσι γενικώς φθείρει λίγο τα ελαστικά και τα φετινά αντέχουν περισσότερο, είναι σχετικά σίγουρο πως θα έχουμε στρατηγική μιας αλλαγής. Είναι η πρώτη φορά που παρέχουμε την πάρα πολύ μαλακή γόμα στο συγκεκριμένο αγώνα οπότε μένει να δούμε τι επίδραση θα έχει αυτό σε συνδυασμό με την νέα γενιά μονοθεσίων. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στιςδυο πιο μαλακές γόμες είναι σχετικά μικρή οπότε λογικά θα δούμε να χρησιμοποιούνται στον αγώνα και οι τρεις τύποι ελαστικών».
Στιγμιότυπο από την πίστα.
Το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι διεξάγεται για 4η χρονιά. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα με μεγάλες εναλλαγές και πολύ λεία επιφάνεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά των ελαστικών αλλά και μειωμένη πτώση στην απόδοσή τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. H πιο απαιτητική στροφή είναι η 3: πρόκειται για μια παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές που θυμίζει στην στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη. Περίπου τα 1.7km από τα 5.848m του γύρου είναι δημόσιοι δρόμοι ανοιχτοί στην κυκλοφορία. Το κράτημα στην πίστα αναμένεται να βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται συχνά. Πέρυσι κέρδισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ υιοθετώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν παρέστη πέρυσι στον αγώνα και έκανε την απονομή στο νικητή, Νίκο Ρόσμπεργκ.
Οι βασικοί λόγοι που η F1 έχει αγώνα στη Ρωσία είναι εμπορικοί. Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος οδηγός ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Πετρόφ ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ με τα χρώματα της Red Bull. Μάλιστα ο 21χρονος ανέβηκε στον προηγούμενο αγώνα το Κινέζικο GP στο βάθρο. Οι Ρώσοι έχουν δώσει από πέρυσι στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του. Μπορείτε να κάνετε σκι μετά το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι καθώς η χειμερινή περίοδος ολοκληρώνεται γύρω στις 20 Μαΐου.
Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.
GP Ρωσίας
|
|
Μήκος διαδρομής: 5848m |
Ρεκόρ γύρου: 1:40.896 |
Μέση ταχύτητα γύρου: 202 km/h |
Τέρμα γκάζι: 50% |
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3.3G
|
Γύροι: 53 |
Απόσταση: 309.745km |
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας |
Αριθμός στροφών: 18 (6 αριστερές, 12 δεξιές) |
Εικόνα από τον αέρα από το λιμάνι του Σότσι, τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και την διαδρομή της F1.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα