GP Ρωσίας: Ο Φέτελ στην pole!
29.04.2017
16:11
Από τη Σιγκαπούρη το 2015 είχε να βρεθεί η Ferrari στην pole. Ο Φέτελ πέτυχε την 2η pole για λογαριασμό της Ferrari την 47η της καριέρας του. Δίπλα του εκκινεί αύριο ο Ράικονεν πίσω τους οι Mercedes. Από το 2008 και το Γαλλικό GP είχαν να βρεθούν στην 1η σειρά της εκκίνησης οι Ferrari.
Με θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου υποδέχτηκε σήμερα το Σότσι ομάδες και οδηγούς.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές οι Ferrari ήταν και πάλι ταχύτερες με το Φέτελ να σημειώνει χρόνο 1:34 και το Ράικονεν ν' ακολουθεί κατά πόδας. Ξανά οι Mercedes δεν είχαν την ταχύτητα για να κινηθούν σε εφάμιλλο ρυθμό. Από το Κινέζικο GP του 2007 είχαμε να δούμε τις Ferrari ταχύτερες και στις 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
Στο Q1, 18 οδηγοί επιχείρησαν κατευθείαν με τη πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Οι δυο οδηγοί της Ferrari έκαναν την 1η τους προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και σημείωσαν τον 3ο και 4ο χρόνο. Έτσι εξοικονόμησαν ένα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας διευρύνοντας τις επιλογές στρατηγικής που έχουν. Κλειδί στην απόδοση των ελαστικών είναι το να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό ήταν ο λόγος που είδαμε κάποιους οδηγούς να κάνουν δυο γρήγορους γύρους ή και τρεις όπως ο Χάμιλτον στο Q1. Στο φινάλε του Q1 ενώ είχε πέσει η καρό σημαία οι Βερλάιν (Sauber) και Πάλμερ (Renault) πιέζοντας για να βελτιώσουν το χρόνο τους βρέθηκαν εκτός πίστας στη στροφή 4. Ειδικά ο Πάλμερ χτύπησε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος της Renault.
Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές οι Ferrari ήταν και πάλι ταχύτερες με το Φέτελ να σημειώνει χρόνο 1:34 και το Ράικονεν ν' ακολουθεί κατά πόδας. Ξανά οι Mercedes δεν είχαν την ταχύτητα για να κινηθούν σε εφάμιλλο ρυθμό. Από το Κινέζικο GP του 2007 είχαμε να δούμε τις Ferrari ταχύτερες και στις 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
Στο Q1, 18 οδηγοί επιχείρησαν κατευθείαν με τη πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Οι δυο οδηγοί της Ferrari έκαναν την 1η τους προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και σημείωσαν τον 3ο και 4ο χρόνο. Έτσι εξοικονόμησαν ένα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας διευρύνοντας τις επιλογές στρατηγικής που έχουν. Κλειδί στην απόδοση των ελαστικών είναι το να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό ήταν ο λόγος που είδαμε κάποιους οδηγούς να κάνουν δυο γρήγορους γύρους ή και τρεις όπως ο Χάμιλτον στο Q1. Στο φινάλε του Q1 ενώ είχε πέσει η καρό σημαία οι Βερλάιν (Sauber) και Πάλμερ (Renault) πιέζοντας για να βελτιώσουν το χρόνο τους βρέθηκαν εκτός πίστας στη στροφή 4. Ειδικά ο Πάλμερ χτύπησε στον τοίχο καταστρέφοντας το εμπρός μέρος της Renault.
Ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο από τα 3 τμήματα της πίστας. Αυτό δεν ήταν όμως αρκετό.
Ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο χτυπώντας με δύναμη στο εσωτερικό του κερμπ στη στροφή 4. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν εκτός απ' αυτούς τους δυο οδηγούς, ο Έρικσον με τη Sauber, ο Γκροζάν με τη Haas και ο Βαντούρν με τη McLaren. O Πάλμερ δεν έκανε ούτε γύρο στο FP3 καθώς οι μηχανικοί του άλλαξαν σασί. Το προηγούμενο κρίθηκε ακατάλληλο μετά από πρόβλημα στην εξάτμιση που προκάλεσε υπερθέρμανση και παραμόρφωση σε συγκεκριμένα σημεία. Επιπλέον οι μηχανικοί του άλλαξαν και υβριδική μηχανή. Έτσι τελικά ο Βρετανός θα εκκινήσει αύριο τελευταίος μαζί με το Βαντούρν που επίσης έχει ποινή λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής.
Ο Στρολ αποκλείστηκε στο Q2 σε αντίθεση με το Μάσα που πέρασε στο Q3.
Στο Q2 ενώ περιμέναμε να δούμε όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πάρα πολύ μαλακή γόμα ο Φέτελ έβαλε την πολύ μαλακή στην 1η προσπάθεια. Ο Μπότας εντυπωσίασε για λογαριασμό της Mercedes σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:33.264. Μόνο ο Χάμιλτον κατάφερε στην 1η προσπάθεια να σπάσει το φράγμα του 1:34 ακολουθώντας το ρυθμό του Μπότας. Ξαφνικά η μέχρι τώρα εικόνα αντιστράφηκε σα να πήραν εμπρός οι Mercedes. Πίσω τους οι Ferrari 8 δέκατα πιο αργές και στη μάχη της 10αδας αρκετοί οδηγοί. Έμειναν τελικά εκτός ο Αλόνσο με τη McLaren, ο Μάγκνουσεν με τη Haas, οι Κβίατ, Σάινθ με Toro Rosso και ο Στρολ με τη Williams. Ο Ράικονεν στο φινάλε κάνοντας 2η προσπάθεια τοποθέτησε το Ferrari ανάμεσα στις Mercedes όντας 4 δέκατα πιο αργός από το Μπότας.
Πανοραμική άποψη της πίστας.
Στο Q3 ξεκίνησαν οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari, οι δυο Force India, οι δυο Red Bull, η Williams του Μάσα και η Renault του Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο Γερμανός οδηγός μάλιστα εντυπωσίασε σημειώνοντας τον 6ο χρόνο στο Q2. Στην αρχή του Q3 ο Χούλκενμπεργκ μπλάχτηκε με τις δυο Mercedes σε μια κοκορομαχία με το χρονόμετρο να κυλάει. Έτσι ταχύτερος στην 1η προσπάθεια ήταν ο Ράικονεν με τη Ferrari. Ο Φέτελ ήταν 2 δέκατα πιο αργός και ανάμεσά τους ο Μπότας μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από το συμπατριώτη του με τη Ferrari.
Το λένε και οι μπαμπούσκες πως η Mercedes έπεσε στην 3η θέση.
Στη 2η προσπάθεια ο Φέτελ σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:33.194 σημειώνοντας την 1η pole της Ferrari από το 2015 και σπάζοντας το σερί της Mercedes. Το θρίαμβο για τους κόκκινους ολοκλήρωσε ο Ράικονεν με την άλλη SF 70H που βρέθηκε στην 2η θέση της κατάταξης. Πίσω τους οι Mercedes ε το Χάμιλτον να περιορίζεται στην 4η θέση. Ο Φέτελ είπε πολλά "γιούχου και γκράτσιε" για την επιτυχία αυτή στην ενδοεπικοινωνία απευθυνόμενος στην ομάδα του. Πίσω από την στάνταρ πρώτη 4αδα βρέθηκε ο Ρικιάρντο με τη Red Bull σε μεγάλη απόσταση όντας 1.8sec πιο αργός από το Φέτελ.
Έξαλλα πανηγύρισε ο Φέτελ την pole για τη Ferrari. Είναι η 2η για το Γερμανό για λογαριασμό της Scuderia και η 47η της καριέρας του. Ο Ράικονεν ολοκλήρωσε το θρίαμβο των κόκκινων με τη 2η θέση. Από το 2008 και το Γαλλικό GP είχαν να βρεθούν οι Ferrari στην 1η σειρά της εκκίνησης.
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 15:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr