GP Ισπανίας: Αλλάζουν οι ισορροπίες;

Με 2 νίκες Mercedes και δυο νίκες Ferrari στους 4 πρώτους αγώνες οι προβλέψεις είναι εξαιρετικά δύσκολες

Το φετινό πρωτάθλημα είναι αμφίρροπο. Ferrari και Mercedes δίνουν μάχη για τους τίτλους με τη διαφορά να είναι η ελάχιστη (1 βαθμός).
 Ο Φέτελ προηγείται με 86 βαθμούς και ο Χάμιλτον ακολουθεί με 73 βαθμούς. 
Έχουν διεξαχθεί 4 αγώνες και απομένουν 16 για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος αρχής γενομένης από το Ισπανικό GP που θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλωνίας,  στο Μοντμελό της Βαρκελώνης. 

Παραδοσιακά όλες οι ομάδες στην Βαρκελώνη
εμφανίζουν σημαντικές αεροδυναμικές βελτιώσεις. Μένει να δούμε αν αυτές θ’ ανατρέψουν τις ισορροπίες. Στις 8 μέρες δοκιμών που είχαμε το χειμώνα ταχύτερες ήταν οι Ferrari όμως η πάρα πολύ μαλακή γόμα και η πολύ μαλακή που χρησιμοποιούσαν τότε για να πετύχουν τα γρήγορα περάσματα δεν υπάρχει σ’ αυτό τον αγώνα. Η Pirelli έχει επιλέξει για το συγκεκριμένο αγώνα τις 3 πιο σκληρές γόμες της γκάμας της. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτουστις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης του Ισπανικού GP θα βρίσκονται Mercedes και Ferrari.

Όσον αφορά τον περσινό νικητή στην πίστα της Καταλωνίας ο Μαξ Φερστάπεν από πέρυσι έως φέτος δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ξανά αγώνα. Οι εμφανίσεις του πυκνά συχνά όμως είναι καλές ειδικά φέτος είναι ο μόνος οδηγός εκτός Ferrari/Mercedes που έχει ανέβει στο βάθρο. Αν η Red Bull βελτιωθεί σημαντικά όπως αρκετοί εκτιμούν τότε πιθανόν τόσο ο νεαρός Ολλανδός όσο και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα κάνουν ανταγωνιστική εμφάνιση αυτή την Κυριακή. 

Για την πίστα της Καταλονίας έχει επιλεγεί ο συνδυασμός σκληρής/μέσης/μαλακής γόμας ώστε να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα ενεργειακά φορτία που ασκεί η συγκεκριμένη διαδρομή. Παραταύτα οι περισσότερες ομάδες περιόρισαν την επιλογή της σκληρής γόμας στο ελάχιστο και επικεντρώθηκαν στις πιο μαλακές γόμες. Η Pirelli ακόμη μια φορά είναι χορηγός ονόματος (title sponsor) του Ισπανικού Γκραν Πρι.





Για πρώτη φορά φέτος σε αγώνα θα δούμε την P Zero πορτοκαλί/σκληρή γόμα. Αυτό συμβαίνει για ν’ αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις που δημιουργούνται από την πίστα της Καταλωνίας, για τα ελαστικά: Οι απαιτήσεις αυτές δεν προκαλούνται μόνο από τις διαβόητες γρήγορες παρατεταμένες καμπές αλλά και από την τραχύτητα της ασφάλτου σε συνδυασμό με πιθανόν υψηλές θερμοκρασίες. Καθώς σ’ αυτή την πίστα γίνονται συχνά δοκιμές εξέλιξης – φέτος διεξήχθησαν εκεί δυο περίοδοι – η Βαρκελώνη ως διαδρομή είναι ίσως πιο γνωστή, από κάθε άλλη, για τις ομάδες. Έχουν όμως αλλάξει πολλά από την τελευταία τους επίσκεψη πριν δυο μήνες…



Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

• Οι ομάδες θα παρουσιάσουν τις τελευταίες βελτιώσεις τους αυτό πιθανόν θα μεταβάλλει τη συμπεριφορά των ελαστικών σε σχέση με τις δοκιμές.
• Υπήρχε μια διαφορά πάνω από 1.5 sec μεταξύ της μέσης και της μαλακής γόμας στις δοκιμές: Αυτή λογικά θα μειωθεί.
• Το εμπρός αριστερά ελαστικό δουλεύει πιο σκληρά: Από εκεί έρχεται ο περιορισμός σ’ αυτή την πίστα.
• Περιμένουμε περισσότερα από ένα πιτ στοπ. Παραδοσιακά η πίστα αυτή προκαλεί μεγάλη φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης.
• Οι ομάδες υιοθετούν διαμόρφωση υψηλού αεροδυναμικού φορτίου αυτό προθέτει τόσο πλευρικά όσο και κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά.
• Μετά τον αγώνα, Τρίτη και Τετάρτη συνεχίζεται το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών της Pirelli για το 2018 με τις Renault και Toro Rosso.



MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝHΤΟΥ Pirelli
“Είναι ο τελευταίος αγώνας που οι επιλογές ελαστικών είναι στάνταρ για όλες τις ομάδες. Από το Μονακό ο κάθε οδηγός θα κάνει τη δική του επιλογή όσον αφορά στις τετράδες ελαστικών που θέλει από κάθε προεπιλεγμένη γόμα. Μολονότι η Βαρκελώνη είναι γνωστή στις ομάδες, η αεροδυναμική βελτίωση των μονοθεσίων με τα τελευταία πακέτα που θα εμφανιστούν στην Ισπανία θ’ αλλάξει τα δεδομένα. Θα έχουμε αυξημένη απόδοση ενώ και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης μπορεί να είναι υψηλότερη από τις δοκιμές. Θεωρούμε δεδομένο πως ο καιρός θα είναι σημαντικά πιο ζεστός απ’ ότι το Φεβρουάριο”.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;
• Η σκληρή γόμα εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αγώνα το 2017.
• Για τελευταία φορά η επιλογή γομών είναι ίδια για όλους: επτά σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών, 4 σετ από την μεσαία γόμα και 2 σετ από την πιο σκληρή γόμα.
• Πολλές ομάδες θα εμφανίσουν βελτιωμένη έκδοση ‘B spec’ του μονοθεσίου τους στη Βαρκελώνη. Μπορεί να δούμε από μικρές τροποποιήσεις μέχρι πλήρη επανασχεδίαση, εξαρτάται από την ομάδα.

ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ (ΣΛΙΚ)

  22.5 psi (εμπρός) | 20 psi (πίσω)


ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ

 -3.50 (εμπρός) | -2 (πίσω)




Εικόνα από το περσινό βάθρο.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:


•    Νικητής: Μαξ Φερστάπεν (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, έβαλε τη μέση στην πρώτη αλλαγή στον 12ο γύρο και τη διατήρησε στη 2η αλλαγή στον 34ο γύρο σε σύνολο 66).
•    Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Φέτελ, 3ος, τρία πιτ στοπ.
•    Υπήρξε μια μίξη από στρατηγικές δυο ή τριών πιτ στοπ οι περισσότερες ομάδες είχαν ευέλικτη προσέγγιση και το ίδιο αναμένεται και για φέτος.



 Στιγμιότυπο από την περσινή εκκίνηση.


Από τους εν ενεργεία πιλότους δυο έχουν κερδίσει δυο φορές στο Μοντμελό
, ο Ράικονεν το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari, ο Αλόνσο το 2006 με Renault και το 2012 με Ferrari. Από μια νίκη έχουν οι Μάσα (2007), Φέτελ (2011), Μαλντονάντο (2012), Χάμιλτον (2014), Φερστάπεν (2016).  Είναι η 27η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Στους 26 αγώνες που έχουν γίνει εκεί έχει κερδίσει 19 φορές ο poleman, τέσσερις ο δεύτερος  και δυο φορές ο τρίτος της εκκίνησης (Σουμάχερ 1996, Αλόνσο 2013). Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Φέτος η πίστα του Μοντμελό φιλοξένησε δυο περιόδους χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Επιπλέον θα γίνουν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα την Κυριακή (Τρίτη και Τετάρτη 16-17/5).



Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya
όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι: Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.
  

GP Ισπανίας

Πίστα: Circuit de Catalunya

Μήκος: 4.655 m

Γύροι: 66

Απόσταση: 307.104km

Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)

Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου

Αλλαγές ανά γύρο: 44




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr