GP Ισπανίας, ελεύθερες δοκιμές: Ταχύτερες οι Mercedes!

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος και στις 2 περιόδους ελεύθερων δοκιμών σήμερα στην πίστα του Μοντμελό. Κατά πόδας τον ακολουθούσε ο Μπότας.

Οι περισσότερες ομάδες παρουσίασαν σήμερα στο Μοντμελό αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Συνήθως επιλέγετε η πίστα της Καταλονίας για την πρεμιέρα του νέου αεροδυναμικού πακέτου καθώς είναι πολύ γνωστή σε όλες τις ομάδες λόγω δοκιμών εξέλιξης οπότε είναι εύκολη η αξιολόγηση.

Η Mercedes εντυπωσίασε παρουσιάζοντας σημαντικές αναβαθμίσεις/
βελτιώσεις στην αεροδυναμική της W08. Στο εμπρός μέρος κάτω από το ρύγχος και στο πλάι (δείτε μονό βέλος) υπάρχουν δυο διευθυντές ροής που προεκτείνονται κάτω από το σασί. Πιο πίσω ξεχωρίζει η διαμόρφωση των πλαινών αεροδυναμικών βοηθημάτων που έχουν γεμίσει μορφοποιητές ροής.



Ο μορφοποιητής ροής είναι κάτι σαν τη χτένα που χτενιζόμαστε.
Μόνο που αντί για τρίχες μορφοποιεί αερονημάτια μειώνοντας τις αντιστάσεις και κατευθύνοντας τον αέρα προς το τέλος του πατώματος εμπρός από τα πίσω ελαστικά. Υπάρχει σημαντικά διαφοροποιημένη διαμόρφωση και σ’ αυτή την περιοχή της W08. Οι Χάμιλτον και Μπότας ήταν ταχύτεροι όλων στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών με το Ράικονεν ν’ ακολουθεί ένα δευτερόλεπτο πιο αργός.



Οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή και τη μέση γόμα της Pirelli
αφήνοντας τη μαλακή για το FP2. Η διαφορά ανάμεσα στις δυο Mercedes ήταν μόλις 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Φέτελ έχασε χρόνο στην αρχή της περιόδου αντιμετωπίζοντας κάποιο τεχνικό πρόβλημα στη Ferrari. O Αλόνσο δε συμμετείχε καθόλου στο FP1 έμεινε στην 3η στροφή στον πρώτο γύρο και οι τεχνικοί της Honda αναγκάστηκαν ν’ αλλάξουν υβριδική μηχανή πριν τη 2η περίοδο δοκιμών. Από τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις των υπολοίπων μονοθεσίων έχουν ενδιαφέρον αυτές των Red Bull, Haas.

Οι χρόνοι στο FP1 ήταν:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:21.521

28

2

Valtteri Bottas

Mercedes

1:21.550

+0.029s

30

3

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:22.456

+0.935s

24

4

Sebastian Vettel

Ferrari

1:22.600

+1.079s

23

5

Max Verstappen

Red Bull Racing

1:22.706

+1.185s

22

6

Daniel Ricciardo

Red Bull Racing

1:23.084

+1.563s

17

7

Kevin Magnussen

Haas Ferrari

1:23.670

+2.149s

22

8

Romain Grosjean

Haas Ferrari

1:23.758

+2.237s

23

9

Nico Hulkenberg

Renault

1:23.993

+2.472s

24

10

Carlos Sainz

Toro Rosso

1:24.004

+2.483s

21

11

Sergio Perez

Force India Mercedes

1:24.188

+2.667s

23

12

Esteban Ocon

Force India Mercedes

1:24.324

+2.803s

22

13

Stoffel Vandoorne

McLaren Honda

1:24.400

+2.879s

24

14

Felipe Massa

Williams Mercedes

1:24.618

+3.097s

34

15

Daniil Kvyat

Toro Rosso

1:24.642

+3.121s

18

16

Marcus Ericsson

Sauber Ferrari

1:24.966

+3.445s

23

17

Pascal Wehrlein

Sauber Ferrari

1:25.182

+3.661s

24

18

Lance Stroll

Williams Mercedes

1:25.919

+4.398s

34

19

Sergey Sirotkin

Renault

1:26.293

+4.772s

10

20

Fernando Alonso

McLaren Honda

1


Στο FP2 με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο αέρας προβλημάτισε αρκετά τους οδηγούς καθώς οι ριπές αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια. Οι χρόνοι βελτιώθηκαν κατά 7 δέκατα με το Χάμιλτον να είναι ξανά ταχύτερος και το Μπότας εκ νέου ν’ ακολουθεί στο ίδιο δέκατο. Ο τοπικός Κάρλος Σάινθ είχε μια έξοδο με την Toro Rosso στην στροφή 9 όπου χτύπησε με δύναμη στα κερμπ. Ο αλυτάρχης υποχρεώθηκε να βγάλει την κόκκινη σημαία μέχρι να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια. Ο Ράικονεν μισή ώρα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας αντιμετώπισε πρόβλημα με την υβριδική μηχανή. Πήρε εντολή από την ομάδα να κόψει και να επιστρέψει στα πιτ. Φέτος κάθε υβριδική μηχανή πρέπει ν’ αντέχει 5 αγώνες ώστε να βγει το πρωτάθλημα με 4. Κάθε υβριδική μηχανή έχει 6 εξαρτήματα (2 ηλεκτροκινητήρες, θερμικό κινητήρα, turbo, μπαταρίες και ηλεκτρονικά). Αλλαγή θεωρείται όταν αντικαταστήσεις ένα εξ’ αυτών. Μπορείς όμως να τ’ αλλάξεις όλα και να χρησιμοποιήσεις όποτε θες ξανά κάποιο από τα εναπομείναντα 5 μέρη χωρίς να θεωρηθεί εκ νέου αλλαγή. Ο Φέτελ είχε μια έξοδο προς το τέλος της περιόδου.



Ο Αλόνσο τερμάτισε τελευταίος και πρέπει να θεωρηθεί επίτευγμα
ότι συμπλήρωσε 21 γύρους. Ο έτερος οδηγός της McLaren Στόφελ Βαντούρν πλασαρίστηκε στην 13η θέση. Σε ρυθμό αγώνα οι Mercedes φάνηκε να υπερέχουν ξεκάθαρα. Εντύπωση προκάλεσε ο χρόνος των Χούλκενμπεργκ και Πάλμερ με τα Renault. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν στη γαλλική ομάδα έχουν τη δυναμική να κάνουν την έκπληξη.

Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:

1

Lewis Hamilton

MERCEDES

1:20.802

39

2

Valtteri Bottas

MERCEDES

1:20.892

+0.090s

38

3

Kimi Räikkönen

FERRARI

1:21.112

+0.310s

34

4

Sebastian Vettel

FERRARI

1:21.220

+0.418s

36

5

Max Verstappen

RED BULL RACING

1:21.438

+0.636s

29

6

Daniel Ricciardo

RED BULL RACING

1:21.585

+0.783s

35

7

Nico Hulkenberg

RENAULT

1:21.687

+0.885s

40

8

Jolyon Palmer

RENAULT

1:21.992

+1.190s

43

9

Felipe Massa

WILLIAMS MERCEDES

1:22.015

+1.213s

38

10

Carlos Sainz

TORO ROSSO

1:22.265

+1.463s

34

11

Romain Grosjean

HAAS FERRARI

1:22.371

+1.569s

36

12

Esteban Ocon

FORCE INDIA 

1:22.520

+1.718s

37

13

Stoffel Vandoorne

MCLAREN HONDA

1:22.693

+1.891s

36

14

Sergio Perez

FORCE INDIA 

1:22.722

+1.920s

32

15

Kevin Magnussen

HAAS FERRARI

1:23.007

+2.205s

32

16

Marcus Ericsson

SAUBER FERRARI

1:23.082

+2.280s

37

17

Lance Stroll

WILLIAMS MERCEDES

1:23.221

+2.419s

35

18

Daniil Kvyat

TORO ROSSO

1:23.236

+2.434s

27

19

Pascal Wehrlein

SAUBER FERRARI

1:23.599

+2.797s

31

20

Fernando Alonso

MCLAREN HONDA

1:24.077

+3.275s

21



Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 15:00 ώρα Ελλάδος.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr