GP Ισπανίας: Η λεπτομέρεια που έκρινε τον αγώνα!
15.05.2017
17:35
Χτες είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε έναν επικό αγώνα στην πίστα της Καταλονίας.
Ένας αφηνιασμένος Φέτελ που έκανε τα πάντα για να κερδίσει και ένας αλάνθαστος ψύχραιμος Χάμιλτον ο οποίος κατάφερε να πάρει τη νίκη στις λεπτομέρειες.
Ειδικά μια λεπτομέρεια ήταν που έκανε τη διαφορά: Η ταχύτητα της Mercedes με τη μέση γόμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Ο Χάμιλτον που εκκινούσε από την pole position χτες πήρε την 2η νίκη της καριέρας του επί Ισπανικού εδάφους, την 55η συνολικά και την 2η φετινή. Ο Βρετανός έχασε το προβάδισμα στην εκκίνηση και το ανέκτησε πολύ αργότερα στον 44ο γύρο όταν πέρασε το Φέτελ στα ίσα στην πίστα. Πριν φτάσουμε όμως εκεί ο Χάμιλτον που οδήγησε εξαιρετικά δέχτηκε σημαντική βοήθεια από την ομάδα του: Στη χάραξη στρατηγικής αλλά και από τον έτερο οδηγό της Mercedes, Βάλτερι Μπότας.
Ειδικά μια λεπτομέρεια ήταν που έκανε τη διαφορά: Η ταχύτητα της Mercedes με τη μέση γόμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Ο Χάμιλτον που εκκινούσε από την pole position χτες πήρε την 2η νίκη της καριέρας του επί Ισπανικού εδάφους, την 55η συνολικά και την 2η φετινή. Ο Βρετανός έχασε το προβάδισμα στην εκκίνηση και το ανέκτησε πολύ αργότερα στον 44ο γύρο όταν πέρασε το Φέτελ στα ίσα στην πίστα. Πριν φτάσουμε όμως εκεί ο Χάμιλτον που οδήγησε εξαιρετικά δέχτηκε σημαντική βοήθεια από την ομάδα του: Στη χάραξη στρατηγικής αλλά και από τον έτερο οδηγό της Mercedes, Βάλτερι Μπότας.
Ο Φινλανδός με τη Mercedes εκκινούσε από την 3η θέση και είχε δίπλα του το Ράικονεν που εκκινούσε 4ος. Στη Ferrari έχουν νέα διάταξη συμπλέκτη για την εκκίνηση και αυτό φαίνεται να τους βοήθησε. Ο Φέτελ πέρασε το Χάμιλτον και ο Ράικονεν το Μπότας. Όμως ο πρωταθλητής με Ferrari το 2007 στάθηκε άτυχος γιατί τον χτύπησε από πίσω ο Μπότας στην πρώτη στροφή. Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι αυτό ήταν αγωνιστικό συμβάν και εμείς δεν έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες που θα μας επέτρεπαν να διαφωνήσουμε μαζί τους, ειδικά καθώς η τηλεοπτική εικόνα συνηγορεί. Ο Ράικονεν έχασε το πίσω μέρος χτύπησε στο Φερστάπεν και αγώνας τέλος και για τους δυο. Ο Μπότας έβγαλε λοιπόν εκτός τη μια Ferrari, περιορίζοντας έτσι τις επιλογές στρατηγικής των κόκκινων στο μισό.
Ο Χάμιλτον περνά ενόσω οι υπεύθυνοι ασφαλείας απομακρύνουν τη Ferrari του Ράικονεν.
Ο Φέτελ οδηγούσε την κούρσα χωρίς όμως να μπορέσει ν’ ανοίξει τη διαφορά πάνω από τα 4 sec. Όταν μάλιστα αυτή άρχισε να μειώνεται στη Ferrari αντέδρασαν βάζοντάς τον στα πιτ σχετικά νωρίς μόλις στον 14ο γύρο. Μ’ αυτό τον τρόπο εξασφάλισαν ότι δε θα μπει πρώτος ο Χάμιλτον για να τους κάνει παράκαμψη (undercut). Ο Χάμιλτον μπήκε στον 21ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα. Ο Μπότας όμως καθυστέρησε μέχρι και τον 26ο.
Ο Μπότας βραδύνει το Φέτελ.
Αυτό έγινε για να φτάσει πίσω του ο Φέτελ και να χάσει χρόνο προσπαθώντας να τον περάσει. Πράγματι ο Γερμανός έμεινε 3 γύρους πίσω από τη Mercedes του Φινλανδού και πέρασε με θεαματικό τρόπο στα φρένα της 1ης στροφής. Ο Φέτελ προσποιήθηκε ότι θα πάει δεξιά από την εσωτερική, άλλαξε πορεία προς τα αριστερά και την εξωτερική και όταν ο Μπότας άλλαξε γραμμή για να υπερασπίσει τη θέση του, ο Φέτελ έστριψε πάλι δεξιά και πάτησε εκτός πίστας για να περάσει. Ρίσκαρε του βγήκε και σίγουρα ήταν ένα αντρίκιο προσπέρασμα, το highlight του αγώνα.
Με το που πέρασε και ο Χάμιλτον το Μπότας (σ.σ: ο Φινλανδός κάθισε να του πάρει το slip streaming) δίνοντας μια επιπλέον ώθηση στο Βρετανό teammate του, από τη Mercedes τον φώναξαν στα πιτ στον 27ο γύρο. Ο Μπότας που λέει ότι ήταν σε τακτική ενός πιτ στοπ (σ.σ: πιθανόν να έκανε δυο πάντως καθώς έπρεπε να βγάλει 40 γύρους ενώ η μέση έκανε μέχρι 32 στον αγώνα), θα ήταν 3ος χωρίς αντίπαλο αν δεν έμενε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή στον 39ο γύρο. Θυμίζουμε πως οι μηχανικοί του μετά από διαρροή στα υδραυλικά την Παρασκευή το βράδυ είχαν βγάλει τη νέα αναβαθμισμένη μηχανή και είχαν τοποθετήσει πάλι την παλιά με την οποία είχε ήδη κάνει 4 αγώνες.
Το κλειδί που έκρινε τον αγώνα ήταν η ταχύτητα που είχε ο Χάμιλτον με τη μεσαία γόμα. Ο Βρετανός δεν παρουσίασε μ' αυτή τη γόμα μεγάλη υστέρηση και δεν επέτρεψε στο Φέτελ να ανοίξει διαφορά. Επιπλέον επωφελήθηκε από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 35ο γύρο (σ.σ: κόλλησε ο Βαντούρν στην αμμοπαγίδα στην 1η στροφή) το οποίο οριοθέτησε τις διαφορές στον αγώνα. Ο Χάμιλτον μπήκε στα πιτ στον 36ο γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα ξανά. Στη Ferrari γνώριζαν ότι αν άφηναν σ’ αυτό το σημείο έξω το Φέτελ ήταν βέβαιο πως ο Χάμιλτον θα μείωνε τη διαφορά εκμεταλλευόμενος τη φρέσκια ταχύτερη γόμα και θα περνούσε όταν ο Γερμανός έμπαινε στα πιτ. Έτσι έβαλαν το Φέτελ στον αμέσως επόμενο γύρο στα πιτ. Βγαίνοντας ο Χάμιλτον βρέθηκε δίπλα του.
Στην πρώτη στροφή τζαρτζαρίστηκαν και ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός πίστας. Ο ίδιος λέει: «Αυτό χρειάζεται κάθε Κυριακή το σπορ. Μια αμφίρροπη μάχη όπως αυτή που έδωσα με τον τετράκις πρωταθλητή. Έχασα στην εκκίνηση, τον είδα να περνάει. Ήταν πολύ γρήγορος και πίεσα στο όριο για να διατηρήσω επαφή. Στο δεύτερο μέρος ήταν δύσκολο να κρατηθώ κοντά του με τη μέση γόμα. Μετά το 2ο στοπ βρεθήκαμε κοντά και ήταν οριακά στη στροφή 1. Δε μου έδωσε χώρο ήταν οριακό. Νόμιζα ότι θα με πιάσει στο τέλος του αγώνα αλλά τελικά τα κατάφερα».
Ο Φέτελ κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον για 6 γύρους εκμεταλλευόμενος τα ντουμπλαρίσματα που έδιναν DRS και σ’ αυτόν. Έτσι υπερασπίζονταν τη θέση του. Όμως όταν βρέθηκαν μόνοι τους στη μεγάλη ευθεία ο Χάμιλτον τον πέρασε «σαν τραίνο» όπως είπε ο ίδιος ο Φέτελ. Παρότι τόσο η Mercedes όσο και η Ferrari έφεραν αναβαθμίσεις στα αεροδυναμικά τους πακέτα τίποτα δεν άλλαξε σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Όλα δείχνουν ότι θα ζήσουμε ένα αμφίρροπο πρωτάθλημα με κάθε αγώνα να κρίνεται στις λεπτομέρειες. Διεκδικητές του τίτλου θα είναι οι Φέτελ, Χάμιλτον. Επόμενο GP αυτό στο Μονακό στις 28/5.
Ο Χάμιλτον περνά ενόσω οι υπεύθυνοι ασφαλείας απομακρύνουν τη Ferrari του Ράικονεν.
Ο Φέτελ οδηγούσε την κούρσα χωρίς όμως να μπορέσει ν’ ανοίξει τη διαφορά πάνω από τα 4 sec. Όταν μάλιστα αυτή άρχισε να μειώνεται στη Ferrari αντέδρασαν βάζοντάς τον στα πιτ σχετικά νωρίς μόλις στον 14ο γύρο. Μ’ αυτό τον τρόπο εξασφάλισαν ότι δε θα μπει πρώτος ο Χάμιλτον για να τους κάνει παράκαμψη (undercut). Ο Χάμιλτον μπήκε στον 21ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα. Ο Μπότας όμως καθυστέρησε μέχρι και τον 26ο.
Ο Μπότας βραδύνει το Φέτελ.
Αυτό έγινε για να φτάσει πίσω του ο Φέτελ και να χάσει χρόνο προσπαθώντας να τον περάσει. Πράγματι ο Γερμανός έμεινε 3 γύρους πίσω από τη Mercedes του Φινλανδού και πέρασε με θεαματικό τρόπο στα φρένα της 1ης στροφής. Ο Φέτελ προσποιήθηκε ότι θα πάει δεξιά από την εσωτερική, άλλαξε πορεία προς τα αριστερά και την εξωτερική και όταν ο Μπότας άλλαξε γραμμή για να υπερασπίσει τη θέση του, ο Φέτελ έστριψε πάλι δεξιά και πάτησε εκτός πίστας για να περάσει. Ρίσκαρε του βγήκε και σίγουρα ήταν ένα αντρίκιο προσπέρασμα, το highlight του αγώνα.
Με το που πέρασε και ο Χάμιλτον το Μπότας (σ.σ: ο Φινλανδός κάθισε να του πάρει το slip streaming) δίνοντας μια επιπλέον ώθηση στο Βρετανό teammate του, από τη Mercedes τον φώναξαν στα πιτ στον 27ο γύρο. Ο Μπότας που λέει ότι ήταν σε τακτική ενός πιτ στοπ (σ.σ: πιθανόν να έκανε δυο πάντως καθώς έπρεπε να βγάλει 40 γύρους ενώ η μέση έκανε μέχρι 32 στον αγώνα), θα ήταν 3ος χωρίς αντίπαλο αν δεν έμενε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή στον 39ο γύρο. Θυμίζουμε πως οι μηχανικοί του μετά από διαρροή στα υδραυλικά την Παρασκευή το βράδυ είχαν βγάλει τη νέα αναβαθμισμένη μηχανή και είχαν τοποθετήσει πάλι την παλιά με την οποία είχε ήδη κάνει 4 αγώνες.
Το κλειδί που έκρινε τον αγώνα ήταν η ταχύτητα που είχε ο Χάμιλτον με τη μεσαία γόμα. Ο Βρετανός δεν παρουσίασε μ' αυτή τη γόμα μεγάλη υστέρηση και δεν επέτρεψε στο Φέτελ να ανοίξει διαφορά. Επιπλέον επωφελήθηκε από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 35ο γύρο (σ.σ: κόλλησε ο Βαντούρν στην αμμοπαγίδα στην 1η στροφή) το οποίο οριοθέτησε τις διαφορές στον αγώνα. Ο Χάμιλτον μπήκε στα πιτ στον 36ο γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα ξανά. Στη Ferrari γνώριζαν ότι αν άφηναν σ’ αυτό το σημείο έξω το Φέτελ ήταν βέβαιο πως ο Χάμιλτον θα μείωνε τη διαφορά εκμεταλλευόμενος τη φρέσκια ταχύτερη γόμα και θα περνούσε όταν ο Γερμανός έμπαινε στα πιτ. Έτσι έβαλαν το Φέτελ στον αμέσως επόμενο γύρο στα πιτ. Βγαίνοντας ο Χάμιλτον βρέθηκε δίπλα του.
Στην πρώτη στροφή τζαρτζαρίστηκαν και ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός πίστας. Ο ίδιος λέει: «Αυτό χρειάζεται κάθε Κυριακή το σπορ. Μια αμφίρροπη μάχη όπως αυτή που έδωσα με τον τετράκις πρωταθλητή. Έχασα στην εκκίνηση, τον είδα να περνάει. Ήταν πολύ γρήγορος και πίεσα στο όριο για να διατηρήσω επαφή. Στο δεύτερο μέρος ήταν δύσκολο να κρατηθώ κοντά του με τη μέση γόμα. Μετά το 2ο στοπ βρεθήκαμε κοντά και ήταν οριακά στη στροφή 1. Δε μου έδωσε χώρο ήταν οριακό. Νόμιζα ότι θα με πιάσει στο τέλος του αγώνα αλλά τελικά τα κατάφερα».
Ο Φέτελ κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον για 6 γύρους εκμεταλλευόμενος τα ντουμπλαρίσματα που έδιναν DRS και σ’ αυτόν. Έτσι υπερασπίζονταν τη θέση του. Όμως όταν βρέθηκαν μόνοι τους στη μεγάλη ευθεία ο Χάμιλτον τον πέρασε «σαν τραίνο» όπως είπε ο ίδιος ο Φέτελ. Παρότι τόσο η Mercedes όσο και η Ferrari έφεραν αναβαθμίσεις στα αεροδυναμικά τους πακέτα τίποτα δεν άλλαξε σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Όλα δείχνουν ότι θα ζήσουμε ένα αμφίρροπο πρωτάθλημα με κάθε αγώνα να κρίνεται στις λεπτομέρειες. Διεκδικητές του τίτλου θα είναι οι Φέτελ, Χάμιλτον. Επόμενο GP αυτό στο Μονακό στις 28/5.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr