GP Καναδά: Στη θρυλική πίστα Ζυλ Βιλνέβ!
GP Καναδά: Στη θρυλική πίστα Ζυλ Βιλνέβ!
Αυτό το Σαββατοκύριακο έρχεται ένα από τα πιο απρόβλεπτα GP στο καλεντάρι, το Καναδικό.
Θεωρητικά οι Mercedes έχουν προβάδισμα, μένει όμως να φανεί αυτό στην πράξη...
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Στους 6 πρώτους φετινούς αγώνες Ferrari και Mercedes έχουν μοιραστεί τις νίκες. Έχει κερδίσει 3 φορές ο Φέτελ, δυο ο Χάμιλτον και μια ο Μπότας. Δεν έχει κερδίσει ο Ράικονεν. Ο Φέτελ προηγείται στη βαθμολογία με 25 βαθμούς διαφορά (σ.σ: όσους δίνει μια νίκη) από το Χάμιλτον ενώ αντίστοιχα η Ferrari προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 17 βαθμούς από τη Mercedes.
Η πίστα στο Μόντρεαλ είναι τελείως διαφορετική απ’ αυτή στο Μονακό. Εδώ όλα εξαρτώνται από τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και την μηχανική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Στη μεγάλη ευθεία πριν το τελευταίο σικέιν είναι πιθανό να δούμε τα μονοθέσια να ξεπερνούν σε τελική ταχύτητα τα 330km/h. Μετά από πολλά χρόνια οι Καναδοί θα έχουν έναν συμπατριώτη τους στο grid (Λανς Στρολ, Williams) ενώ επιστρέφει μετά από απουσία ενός αγώνα ο Αλόνσο στο κόκπιτ της McLaren. Στη Βρετανική ομάδα υπάρχει μεγάλη ένταση διότι η πολυαναμενόμενη αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Honda αναβλήθηκε αιφνίδια. Μάλιστα υπήρξαν αιχμηρές δηλώσεις από τον επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπρον για σχέση που δοκιμάζεται και επικείμενο σταυροδρόμι. Θυμίζουμε πως η Honda έχει ήδη ανακοινώσει τη συνεργασία της με τη Sauber για το 2018.
Μercedes, Ferrari θα δώσουν μάχη για τη νίκη στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ σε μια διαδρομή που αποτελείται κατά το ήμισυ από δημόσιους δρόμους και βρίσκεται πάνω στο νησάκι της Παναγίας στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου. Το οδόστρωμα είναι λείο, η πρόσφυση χαμηλή, το κράτημα βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του τριημέρου ενώ δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές. Ευθείες, πέταλα και σικέιν, συνθέτουν το σκηνικό στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ.
Η πίστα στο Μόντρεαλ είναι τελείως διαφορετική απ’ αυτή στο Μονακό. Εδώ όλα εξαρτώνται από τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και την μηχανική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Στη μεγάλη ευθεία πριν το τελευταίο σικέιν είναι πιθανό να δούμε τα μονοθέσια να ξεπερνούν σε τελική ταχύτητα τα 330km/h. Μετά από πολλά χρόνια οι Καναδοί θα έχουν έναν συμπατριώτη τους στο grid (Λανς Στρολ, Williams) ενώ επιστρέφει μετά από απουσία ενός αγώνα ο Αλόνσο στο κόκπιτ της McLaren. Στη Βρετανική ομάδα υπάρχει μεγάλη ένταση διότι η πολυαναμενόμενη αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Honda αναβλήθηκε αιφνίδια. Μάλιστα υπήρξαν αιχμηρές δηλώσεις από τον επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπρον για σχέση που δοκιμάζεται και επικείμενο σταυροδρόμι. Θυμίζουμε πως η Honda έχει ήδη ανακοινώσει τη συνεργασία της με τη Sauber για το 2018.
Μercedes, Ferrari θα δώσουν μάχη για τη νίκη στο Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ σε μια διαδρομή που αποτελείται κατά το ήμισυ από δημόσιους δρόμους και βρίσκεται πάνω στο νησάκι της Παναγίας στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου. Το οδόστρωμα είναι λείο, η πρόσφυση χαμηλή, το κράτημα βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του τριημέρου ενώ δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές. Ευθείες, πέταλα και σικέιν, συνθέτουν το σκηνικό στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ.
Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ «γεννήθηκε» στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου από τα μπάζα του μετρό το 1965. Εκεί βρίσκεται σήμερα το Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ στους δρόμους του θα διεξαχθεί το Καναδικό GP. Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά εκεί το 1978, στο περιβάλλοντα χώρο του ποδηλατοδρόμιου των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976. Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 35η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.
Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 35 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Ζακ το 1997, γεμίζει ακόμη τις κερκίδες. Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.
O αείμνηστος Ζυλ Βιλνέβ στην πίστα που φέρει το όνομά του το 1978.
Στο Μόντρεαλ σημαντικό ρόλο παίζει η δύναμη της υβριδικής μηχανής αλλά και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Με τις διαμήκεις δυνάμεις να κυριαρχούν και τις κλίσεις στις αεροτομές να είναι μικρές όπως και η αεροδυναμική απόδοση, σημαντικό ρόλο θα παίξει η τελική ταχύτητα. Θα φανεί πόσο σημαντική είναι η αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Honda και αν αυτή της Mercedes θα υπερέχει έναντι της Ferrari.
O Χάμιλτον κέρδισε πέρυσι τον αγώνα στο βάθρο ανέβηκαν επίσης οι Φέτελ και Μπότας. Δεν αποκλείεται οι τρεις τους να είναι στο βάθρο και την Κυριακή.
Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μ.Σουμάχερ που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους εν ενεργεία πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση ο Χάμιλτον έχει κερδίσει πέντε φορές (2007, 2010, 2012, 2015, 2016) και από μια οι Αλόνσο (2006), Ράικονεν (2005), Φέτελ (2013) και Ρικιάρντο (2014). Ειδικά για το Χάμιλτον πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του ενώ όταν τερματίσει, κερδίζει.
Η πρόσφυση στον Καναδά είναι γενικά χαμηλή. Ειδικά στην αρχή του τριημέρου η πίστα δεν έχει ακόμη καθαρίσει καθώς η παλιά Ολυμπιακή εγκατάσταση δε χρησιμοποιείται συχνά κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η χαμηλή πρόσφυση διατηρείται και κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που πολλοί οδηγοί γνωρίζονται από κοντά με το διάσημο «τοίχο των πρωταθλητών». Επίσης η έλλειψη πρόσφυσης προκαλεί συμβάντα που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις 3 πιο μαλακές γόμες της γκάμας της: Πάρα πολύ μαλακή, πολύ μαλακή, μαλακή. Ο κάθε οδηγός επιλέγει δυο βδομάδες πριν τον αγώνα τα σετ ελαστικών που δικαιούται. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν περισσότερα σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας (μωβ σιρίτι). Όλοι οι οδηγοί πήραν από 7 έως 10 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας στις κατατακτήριες δοκιμές για όσους μπουν στο Q3 και άλλο ένα έως δυο για τις ελεύθερες ήτοι 6 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Αν οι Φέτελ και Ράικονεν πάνε για δυο πιτ στοπ θα χρησιμοποιήσουν λογικά ένα ακόμη σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Σύνολο 7 στην Scuderia πήραν 9! Τόσο η μαλακή όσο και η πάρα πολύ μαλακή γόμα δουλεύουν καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Αν το θερμόμετρο παραμείνει χαμηλά τότε και μόνο θα δούμε την πολύ μαλακή γόμα που βολεύεται καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:
“Το Montreal έχει πολλά μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά η λεία επιφάνειά του έχει μερικές ομοιότητες μ’ αυτή στο Σότσι. Πέρυσι ο νικητής πραγματοποίησε μια αλλαγή ελαστικών ενώ ο δεύτερος οδηγός στην τελική κατάταξη έκανε δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας και τις τρεις διαθέσιμες γόμες. Αυτό δεικνύει την ευρεία γκάμα επιλογών στρατηγικής που είναι πιθανό να δούμε. Το να βρεις το σωστό σετάρισμα στο Μόντρεαλ με ιδανική ισορροπία στο αεροδυναμικό και μηχανικό ζύγισμα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτοί είναι από τους πιο κομβικούς παράγοντες για να αποδίδουν σωστά τα ελαστικά. Επίσης είναι σημαντική η χάραξη στρατηγικής να γίνει με ανοιχτόμυαλη προσέγγιση δεδομένου του άστατου καιρού και της υψηλής πιθανότητας εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας".
Τα κερμπ είναι ένας σημαντικός παράγοντας στον Καναδά καθώς τα μονοθέσια χτυπούν πάνω τους με περίπου 130km/h δοκιμάζοντας το σκελετό του ελαστικού. Σε αντίθεση με το Μονακό, τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση χαμηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων/απόδοσης στο Μόντρεαλ καθώς στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες καμπές στον Καναδά, αντίθετα όλα περιστρέφονται γύρω από την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Ειδικά οι απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης έχουν φέρει σε δύσκολη θέση κάποιες ομάδες στο παρελθόν. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί για να αποφεύγουν το σπινάρισμα που επιτείνει τη φθορά των ελαστικών. Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα οι πιλότοι σε 6 από τις 14 στροφές του γύρου φρενάρουν με πάνω από 250km/h. Επίσης καθοριστικής σημασίας είναι η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ώστε να μην φθαρούν υπέρμετρα τα πίσω ελαστικά. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα σπάσει το ρεκόρ γύρου που ανήκει στο Ρούμπενς Μπαρικέλο και κρατά από το 2004 (1:13.622).
Πανοραμική άποψη της πίστας Ζυλ Βιλνέβ στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου.
GP Καναδά |
Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ |
Μήκος: 4361 m |
Γύροι: 70 |
Απόσταση: 305.270km |
Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004) |
Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές) |
Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου (χρονικά) |
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα) |
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα