Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
GP Αζερμπαϊτζάν: Στους δρόμους του Μπακού!
GP Αζερμπαϊτζάν: Στους δρόμους του Μπακού!
Για 2η συνεχή χρονιά θα διοργανωθεί αγώνας F1, στους δρόμους του Μπακού. Πέρυσι κέρδισε ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes.
Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η διαδρομή στο Μπακού αποτελεί συνδυασμό αυτής στο Μονακό με αυτής στη Μόντσα! Πράγματι υπάρχουν σημεία πιο στενά από το Μόντε Κάρλο και μια ευθεία 2.2km όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 375km/h.
Ο αγώνας στους δρόμους της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν είναι ο νεότερος προορισμός στο πρόγραμμα της F1. Διεξήχθη αγώνας για πρώτη φορά εκεί πέρυσι. Κέρδισε πραγματοποιώντας μόνο μια στάση για αλλαγή ελαστικών ο οδηγός της Mercedes και πρωταθλητής μετέπειτα Νίκο Ρόσμπεργκ. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Φέτελ ενώ τρίτος ήταν ο Πέρεζ με τη Force India.
Ο αγώνας στους δρόμους της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν είναι ο νεότερος προορισμός στο πρόγραμμα της F1. Διεξήχθη αγώνας για πρώτη φορά εκεί πέρυσι. Κέρδισε πραγματοποιώντας μόνο μια στάση για αλλαγή ελαστικών ο οδηγός της Mercedes και πρωταθλητής μετέπειτα Νίκο Ρόσμπεργκ. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Φέτελ ενώ τρίτος ήταν ο Πέρεζ με τη Force India.
Το περσινό βάθρο στο Μπακού: Φέτελ, Ρόσμπεργκ, Πέρεζ
Πέρυσι ο αγώνας ονομάζονταν GP Ευρώπης, φέτος ονομάζεται GP Αζερμπαϊτζάν. Το Μπακού, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, βρίσκεται στο δυτικό άκρο της Κασπίας Θάλασσας. Πρόκειται για παραθαλάσσια πόλη με δυο εκατομμύρια κατοίκους. Οι Αζέροι έχουν αποφασίσει να βάλουν την πρωτεύουσά τους στον παγκόσμιο χάρτη. Έχουν χρήματα (σ.σ: φυσικό αέριο, πετρέλαιο, ορυκτός πλούτος) αλλά και βούληση. Το Μπακού διοργάνωσε πρόπερσι τους πρώτους Ευρωπαϊκούς αγώνες ενώ έχει αναλάβει και άλλες υψηλού επιπέδου αθλητικές οργανώσεις. Η πόλη που βρίσκεται 25 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας αποτελεί μια πετυχημένη μίξη ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο. Υπάρχουν κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής όπως το Flame Towers, οι 3 πύργοι που θυμίζουν φλόγες και παραπέμπουν στην τοπική ιστορία. Επίσης ο πύργος τηλεπικοινωνιών που χτίστηκε το 1996. Από το 1999 που μπήκε στο καλεντάρι της F1 το GP της Μαλαισίας (σ.σ: δεν θα είναι το 2018 στο πρόγραμμα) έως σήμερα, πόλεις όπως το Άμπου Ντάμπι, η Σιγκαπούρη, το Μάναμα, το Σότσι, το Μεξικό επαναπροσδιορίστηκαν στον παγκόσμιο χάρτη λόγω της προβολής που τους έδωσε η F1.
Οι Αζέροι ποντάρουν πολλά στην προβολή του Μπακού, διαμέσου της F1. Η διαδρομή περνάει από το ιστορικό κέντρο της πόλης και δημιουργεί μια μοναδική, αξιοθαύμαστη ατμόσφαιρα για θεατές και τηλεθεατές. Το Αζερμπαϊτζάν υπέγραψε δεκαετές συμβόλαιο με αντίτιμο 120 εκ. δολάρια για τη διοργάνωση. Η διαδρομή έχει μήκος 6003m και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του πρωταθλήματος μετά το Σπα. Οι δυο μονομάχοι του πρωταθλήματος Φέτελ και Χάμιλτον έχουν διαφορά 12 βαθμών μεταξύ τους μετά τους 7 πρώτους αγώνες. Ο πρωτοπόρος Γερμανός της Ferrari στοχεύει να επιστρέψει στο βάθρο μετά την ατυχία στο Μόντρεαλ όπου τερμάτισε 4ος ενώ ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes θέλει όσο τίποτα να πάρει κεφάλι στην κούρσα του τίτλου. Για να συμβεί αυτό πρέπει ο Φέτελ να μείνει πάλι εκτός βάθρου. Σίγουρα ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα θα παίξουν οι Μπότας, Ράικονεν αλλά και οι Φερστάπεν, Ρικιάρντο με τις Red Bull. Στους επτά πρώτους αγώνες οι ασημί έχουν 4 νίκες, οι κόκκινοι 3 νίκες. Θεωρητικά είναι σειρά της Ferrari να κερδίσει, μένει να δούμε όμως τι θα συμβεί στην πράξη.
Εν αρχή ην τα λάστιχα!
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν φέτος στο Μπαχρέιν, ενώ επίσης χρησιμοποιήθηκε και πέρυσι στο Μπακού. Δεδομένου ότι πρόκειται για δημόσιους δρόμους και έχει πέσει νέα άσφαλτος σε κάποια σημεία αναμένεται χαμηλή πρόσφυση και μεγάλη βελτίωση του κρατήματος σταδιακά. Οι ομάδες δεν ξέρουν πολλά έχουν αγωνιστεί εκεί μόνο πέρυσι όμως άλλαξαν οι τεχνικοί κανονισμοί και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών οπότε είναι σα να ξεκινούν από λευκό χαρτί. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αναμένεται να μείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Τα προσπεράσματα θα είναι δύσκολα γιατί η πίστα είναι στενή. Πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες αναμένονται στη μεγάλη ευθεία των 2.2km μπροστά στην παραλία. Το Μπακού ονομάζεται και «Πόλη των Ανέμων», οι θυελλώδεις άνεμοι μπορούν να περιπλέξουν το σετάρισμα των μονοθεσίων. Στο ξεκίνημα της ανηφόρας που μας φέρνει στο τμήμα της παλιάς πόλης ο δρόμος στενεύει πολύ. Σημειώστε πως τα μονοθέσια είναι 20 εκ. πιο φαρδιά φέτος και η πίστα έχει 20 στροφές. Αναμένονται πολύ υψηλές τελικές, πέρυσι καταγράφηκε ταχύτητα 378km/h. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει το ρεκόρ γύρου φέτος. Τα περσινά ρεκόρ στο Μπακού είναι 1’42.758 στις κατατακτήριες δοκιμές και 1’46.485 στον αγώνα.
Οι επιλογές γομών των οδηγών για το Μπακού.
Ο Μάριο Ίσολα επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli τόνισε: “Μετά το Μονακό και το Μόντρεαλ το Μπακού είναι η 3η συνεχόμενη διαδρομή που διεξάγεται σε όχι μόνιμη εγκατάσταση. Η πρόσφυση είναι και εδώ χαμηλή όμως ο χαρακτήρας της διαδρομής είναι τελείως διαφορετικός. Ο ρυθμός γύρου είναι πολύ πιο γρήγορος και διοχετεύονται σημαντικά μεγαλύτερα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης όπως είδαμε πέρυσι η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις γόμες ελαστικών που βρίσκονται στο μέσο της γκάμας μας τα οποία απέδωσαν καλά το 2016. Ίσως να ήταν μια έκπληξη ότι πέρυσι δεν είχαμε καθόλου εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας παρότι οι προβλέψεις έλεγαν το αντίθετο. Σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουν φέτος αυτό τον παράγοντα οι υπεύθυνοι στρατηγικής. Ο συνδυασμός αργών στροφών και μεγάλων ευθειών δεν επιτρέπει να βρεθεί εύκολα το σωστό ζύγισμα ειδικά όσον αφορά στην αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;
• Δεν έχουν αλλάξει πολλά στη διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί μέσα στη πόλη του Μπακού σε σχέση με τον περσινό αγώνα. Οι μπαριέρες ασφαλείας έχουν μετακινηθεί σε 5 με 6 στροφές ειδικά στη στροφή 15.
• Αν ο Λιούις Χάμιλτον πάρει την pole position στο Μπακού θα σπάσει το ρεκόρ του Άιρτον Σένα με 65 poles. Θα βάλει ως στόχο το ρεκόρ όλων των εποχών του Μίκαελ Σουμάχερ με 68 pole.
• Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει το ρεκόρ γύρου φέτος. Τα σημερινά ρεκόρ στο Μπακού είναι 1’42.758 στις κατατακτήριες δοκιμές και 1’46.485 στον αγώνα.
ΜΠΑΚΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ (ΣΛΙΚ)
22 psi (εμπρός) – 21 psi (πίσω)
EOS ΟΡΙΟ ΚΑΜΠΕΡ
-3.50° (εμπρός) | -2.00° (πίσω)
Ο αγώνας εκκινεί στις 17:00 ώρα τοπική, 16:00 ώρα Ελλάδος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα